Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.

Последно промяна от m_nanchev на Вто Мар 23, 2010 2:53 pm, променено общо 4 пъти.
Re: какъв двигател да си купя 9.9к. 2т. или 6к. 4т.
Лична препоръка и само мое мнение мотора да е 4т.И вече зависи ква лодка ще бута.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 380
- Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 1:06 am
- Местоположение: Sofia
Re: какъв двигател да си купя 9.9к. 2т. или 6к. 4т.
Колега и аз мисля че по-доре някоя 4тактова машинка. А каква то зависи и какви пари си решил да дадеш за нея.m_nanchev написа:помагайте ,това е лодката
Кажи подробности предпочитания, ако имаш?
"Sometimes люл, sometimes win"
/Стоичков/
/Стоичков/
Re: какъв двигател да си купя 9.9к. 2т. или 6к. 4т.
Поне сега има избор на мотори колкото ти душа иска и колкото джоб дадеesox_hunter написа:Колега и аз мисля че по-доре някоя 4тактова машинка. А каква то зависи и какви пари си решил да дадеш за нея.m_nanchev написа:помагайте ,това е лодката
Кажи подробности предпочитания, ако имаш?

- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.
Ами тъй като гледам,не е за море.
Значи не ти трябва да бягаш бързо към брега, мисля че 6к/4т ти е изгодния вариант.
Ако ще караш водни ски-други са мислите.
Значи не ти трябва да бягаш бързо към брега, мисля че 6к/4т ти е изгодния вариант.
Ако ще караш водни ски-други са мислите.

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.

Последно промяна от m_nanchev на Вто Мар 23, 2010 2:54 pm, променено общо 1 път.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.
Ясно ми е,че ти идват бързо облаците над главата.
Ами де да знам какво да ти кажа тогава.
Моята дървена с 13 к.с на макс има към 14 км/ч с трима на борда.
Ама тежи към тон.
твоята май няма и 100 кг,каква скорост ти трябва ?
Ами де да знам какво да ти кажа тогава.
Моята дървена с 13 к.с на макс има към 14 км/ч с трима на борда.
Ама тежи към тон.
твоята май няма и 100 кг,каква скорост ти трябва ?
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.
Мое мнение, за тази лодка най малко 15 коня. Това е лодка с глисиращ румпф(форма на подводната част).
Трябва ти по мощен мотор за тази цел, глисирането трябва да е чисто.
Имал съм мотори от 4 до 40 коня двутактови и 4-тактови. И изводите които съм направил са следните.
Една и съща лодка с мотор 5 коня (2-такта ,мотора на 2 години) харчи 2,5 л на час при почти пълни обороти, за глисиране не може да говорим. Същата лодка с 15 коня (4- такта на 3 години) харчи при почти пълна газ2,4 л а минават същото разтояние обаче x10, а при обороти за тролинг харчи не повече от 0,4-0,6 л на час.
Имам и други подобни примери, но лодките са малко по различен тип и е трудно за сравнение.
Този мисля , че стига а изводите си прави сам.
Аз на времето не слушах и за това смених толкова машини
Трябва ти по мощен мотор за тази цел, глисирането трябва да е чисто.
Имал съм мотори от 4 до 40 коня двутактови и 4-тактови. И изводите които съм направил са следните.
Една и съща лодка с мотор 5 коня (2-такта ,мотора на 2 години) харчи 2,5 л на час при почти пълни обороти, за глисиране не може да говорим. Същата лодка с 15 коня (4- такта на 3 години) харчи при почти пълна газ2,4 л а минават същото разтояние обаче x10, а при обороти за тролинг харчи не повече от 0,4-0,6 л на час.
Имам и други подобни примери, но лодките са малко по различен тип и е трудно за сравнение.
Този мисля , че стига а изводите си прави сам.
Аз на времето не слушах и за това смених толкова машини

- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.
какви са двигателите, които сравняваш?
При новите 4-тактови 6 и 8кс са еднакво тежки... При някои даже и 9.8кс е същите килограми...
Доколкото може да се прецени от картинката, с 6кс тази лодка няма да може да глисира... а с 10 (9 и нещо) коня ще глисира... Това е много съществена разлика - лодката на Киро е по-дълга и развива 13кмч без да глисира--- Твоята най-вероятно ще достигне до 10кмч и то с голяма вълна (съпротивление, разход на гориво)
Моят съвет е 8-10кс, но задължително 4Т!
При новите 4-тактови 6 и 8кс са еднакво тежки... При някои даже и 9.8кс е същите килограми...
Доколкото може да се прецени от картинката, с 6кс тази лодка няма да може да глисира... а с 10 (9 и нещо) коня ще глисира... Това е много съществена разлика - лодката на Киро е по-дълга и развива 13кмч без да глисира--- Твоята най-вероятно ще достигне до 10кмч и то с голяма вълна (съпротивление, разход на гориво)
Моят съвет е 8-10кс, но задължително 4Т!
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.

Последно промяна от m_nanchev на Вто Мар 23, 2010 2:54 pm, променено общо 1 път.
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.
Двутактовите двигатели за лодки няма да ги забранят скоро. Това са пълни глупости
В Европата се карат още и много двутактови коли без проблем(като пример Германия - Трабанта е все още от много хора на почит и се среща много по често от в БГ).
Преди два дена говорих с един търговец на всичко за лодки на тема новите антифаулинги и двутактови мотори. Щеше да влиза закон в ЕУ от 2010 за антифаулинга и от 2015 за двутактови ако не се лъжа. Но знам със сигурност , че и двата закона са отхвърлени и , че в търговската мрежата има още много двутактови нашини - скоро няма да ги забраняват. 70 % от по старите лодки са си оборудвани с 2-тактови и около 30% от новите(говорим за лодки с извънбордови).
Просто няма как да стане.
МОже да има ограничения в някои вътрешни водоеми които са със статут на резерват и специална закрила (като австро-немско-швейцарското Бодензее там има обаче от много време специални норми които трябва да се спазват).
В България може да дойде подобен закон най-рано след 10-20 години поне.
Взимай си 10-те на два такта слагай хубаво масалце и си пей. Да ти харчи 10-15% повече в сравнение с един 10к 4-такта, но да не плаваш с лодката всеки ден.

В Европата се карат още и много двутактови коли без проблем(като пример Германия - Трабанта е все още от много хора на почит и се среща много по често от в БГ).
Преди два дена говорих с един търговец на всичко за лодки на тема новите антифаулинги и двутактови мотори. Щеше да влиза закон в ЕУ от 2010 за антифаулинга и от 2015 за двутактови ако не се лъжа. Но знам със сигурност , че и двата закона са отхвърлени и , че в търговската мрежата има още много двутактови нашини - скоро няма да ги забраняват. 70 % от по старите лодки са си оборудвани с 2-тактови и около 30% от новите(говорим за лодки с извънбордови).
Просто няма как да стане.
МОже да има ограничения в някои вътрешни водоеми които са със статут на резерват и специална закрила (като австро-немско-швейцарското Бодензее там има обаче от много време специални норми които трябва да се спазват).
В България може да дойде подобен закон най-рано след 10-20 години поне.
Взимай си 10-те на два такта слагай хубаво масалце и си пей. Да ти харчи 10-15% повече в сравнение с един 10к 4-такта, но да не плаваш с лодката всеки ден.
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.

Последно промяна от m_nanchev на Вто Мар 23, 2010 2:55 pm, променено общо 1 път.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.
за какъв бюджет говориме все пак 2000-3000лв?
Re: какъв двигател да си купя 9.9к/2т. или 6к/4т.

Последно промяна от m_nanchev на Вто Мар 23, 2010 2:55 pm, променено общо 2 пъти.