Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


помощ за лодка
Модератор: emo vasilev
помощ за лодка
Здравеите на всички.На скоро си купих една лодка,но без двигател,двигателят с които е била е бордови.Пак ще слагам бордови ,но нещо друго ме претеснявя.Лодката е с два винта и двата абсолютно еднакви и с една и съща посока,дали ще има проблем с управлението и движението на лодката когато са еднкви винтовете.Управлението е с два руля на всикивинт по един.Благодаря ви предварително за помощта.Сники на лодката има в моятя галерия.
Re: помощ за лодка
В момента лодката се реставрира основно и можеби чак след месец ще миля за мотор.Вече има нова смола отвън и утре ще се боядисва .Иначе за мотор си мислия,например от вартбург 50 коня,ама ще видим.Иначе какво ще кажете за коритото . 

- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: помощ за лодка
Оригиналния двигател на този вид лодки си е Вартбург и ги ползваха навремето да теглят с тях ски.Много зависи какво иска да прави с тази лодка.Иначе,за влачене,тези двигатели които предлагам ще свършат работа и лодката ще си върви нормално бързо.Само трябва да исползва единия винт.Маха се втория и единия да се сложи на средата.Един редуктор за предна-задна,гумено каре или висящ латер обърнат на обратно и хванат за дъното,през него да минава оста за да обира вибрацийте и е готов.Не е зависим от водни помпи,радиатори и т.н.Лесно се инсталират,и са с въздушно охлаждане.Няма да меси масло в бензина и няма да му пуши.Имат си стартер и зареждат акомулатора и най-важното,американска машина-здрава !!! Ако пък човека си има пари за бензини и масла,нека не я разваля и да си я направи с двигател от Вартбург както е оригинално и може да се състезава с нея,ще върви поне с 40км !!!
Последно промяна от krokibg на Пон Май 18, 2009 8:06 pm, променено общо 1 път.
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: помощ за лодка
Че аз такова чудо съм карал.Но беше с два двигателя от Вартбург,за всеки винт поотделно.
10л бензин ги издухваше за 10 мин,но пък се движеше почти само на винтовете.
Сега стои реликва в един двор във Виница.
За тези 10 мин от буната на ЦК ( Дружба ) до Евскиновград и обратно.
Иначе Любо дето показа и каза за неговите двигатели,с един ще те бута добре.
10л бензин ги издухваше за 10 мин,но пък се движеше почти само на винтовете.
Сега стои реликва в един двор във Виница.
За тези 10 мин от буната на ЦК ( Дружба ) до Евскиновград и обратно.
Иначе Любо дето показа и каза за неговите двигатели,с един ще те бута добре.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: помощ за лодка
Ами аз си имам същият двигател,същата марка от една косачка от щатите на която счупих корпуса,но мисля че ще е слаб.Иначе и аз се замислиам за два вартбурга.Лодката ще ползвам за риба и разходки по Искъра,защото имам вила там. 

- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: помощ за лодка
Сега,оставяме моите двигатели на страна,и понеже искаш съвет,ще ти дам.От долната страна на дъното на лодката излизат двата вала през едни алуминиеви приставки,които са хванати за дъното.Че няма да слагаш два Вартбургови двигатели-няма да ги сложиш,но за да не правиш двоини работи,още сега,преди да си завършил ремонта,вземи да ги махнеш тези проходници и запечатай дупките със стъкломат и отгоре и от доло с по два-три пласта за да е здраво.Само си отбележи на какво растояние са и точно на средата на лодката си направи нова дупка,като на нея инсталираш само единия проходник,през който ще ти минава вала!!!Това трябва да стане много вещо,защото е важно за дължината на вала и къде точно ще инсталираш новия двигател.На старите места където са се хващали двигателите,за да не правиш нови стойки за другия двигател,се слагат специални дебели шини и се прави нещо като решетка,на която точно в средата срещу преходника да направиш дупки за да хванеш новия двигател с четири дебели тампона за да няма вибраций или поне да ги намали до минимум.Навремето тези проходници след като се прекара вала,им навиваха лоени навивки за да не пропуска вода и да пълни лодката.Сега има всякакви видове и размери семеринги,които вършат чудесна работа и дават гаранция че няма да се наводниш.Ако нещо тези преходници неса наред/да са изгнили или нещо подобно/ можеш да ми се обадиш и ще ти дам модел за да ти го излеят от алуминий.По същия начин махни единия рул и инсталирай само единия почно на средата на лодката и ще трябва евентуално малко да го уголемиш за да ти завива лодката по-добре.Всичко това го направи сега,иначе после ако не слагаш два двигателя ще трябва наново да правиш свободни съчинения и да къртиш,лепиш и боядисваш.ако нещо те интересува по въпроса и нямаш отговор,просто питай,ще се опитам да ти помогна при стягането на лодката.Много внимателно си запиши всичко,до милиметър,когато и ако евентуално започнеш тази процедура,иначе ще си имаш проблеми с ъгъла на вала/оста която идва от двигателя/и винаги ще ти се пълни лодката с вода,защото когато е крив този вал,ще отваря от едната страна семерингите,бързо ще ги износва и постоянно ще се занимаваш с това.Моторницата си е добро корито и стабилно на вода,дори и при вълнение та иска само да се позанимаваш сериозно с ремонта и да и дадеш нов живот.Успех и дано сам го написал разбираемо !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: помощ за лодка
Мерси за съвета ,но вече е малко късно ,защото лодката вече беше и свалена боята ремонтиран корпуса и залята с нова смола.Сега е напръскана с епокси-грунд и днес се боядисва.Ще съм благодарен ако ми дадеш савет за монтажа на един ватрбургов двигател и връзването му на двата винта.За скарата на мотора е направена точно както казваш и е с четери тампона и за нея са хванати двата вала завършващи с ремъчни шаиби.Снимки от ремонта има в галерията ми.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: помощ за лодка
На коляновия вал се инсталира шайба.Недей да я заваряваш а гледай да я направиш със шпонка или на шлици.Щом има на валовете ремъчни шайби значи,взимаш няколко ремъка/гледай да са по-дебели и да пасват на ширината на шайбата и това е.Ще трябва да има оптегач,който да опъва ремъка така както е на колите и да зацепва перфектно.Няма кой-знае каква философия в това,просто малко мисъл и идей.От големината на тази шайба,която ще инсталираш на коляновия вал,зависят оборотите с които ще се въртят перките.Е,несъм най-големия инженер по този въпрос но за да си по-сигурен,най-добре е ако може да видиш на друга такава лодка как е връзката.Гледай под ремъка,по някакъв начин да сложиш ламарина,алуминиева или най-добре медна или бронзова.При късането на ремък,което все някога ще стане ако не ги сменяш и понаглеждаш,може да пробие лодката.абе,направи нещо като предпазител !!!
П.П От долната страна,на дъното на лодката има дупка,която е направена от там водната помпа да смуче вода.Много е важно,водната помпа да е добра и да може да тегли,вкарва и върти водата за охлаждането на мотора.От там идват доста проблеми.Провери отвора да не е запушен и от зад под горния ръб на лодката,където на нормалните лодки е транеца,някъде там трябва да е изхода,дето изхвърля водата и с помоща та тройник,през него се извеждат и газовете,като същевременно не позволяват на водата да нахлува през тази тръба-ауспух.Абе,беше нещо от този род.Слагай нови болтове от неръждавейка и тръби ако може неръждаеми за да нямаш проблеми после със смяната на ръждиви простотий.Ако са обикновенни,направо ще се късат,както между впрочем сигурно си забелязал като сте сваляли разни работи от нея заради ремонта !!!
П.П От долната страна,на дъното на лодката има дупка,която е направена от там водната помпа да смуче вода.Много е важно,водната помпа да е добра и да може да тегли,вкарва и върти водата за охлаждането на мотора.От там идват доста проблеми.Провери отвора да не е запушен и от зад под горния ръб на лодката,където на нормалните лодки е транеца,някъде там трябва да е изхода,дето изхвърля водата и с помоща та тройник,през него се извеждат и газовете,като същевременно не позволяват на водата да нахлува през тази тръба-ауспух.Абе,беше нещо от този род.Слагай нови болтове от неръждавейка и тръби ако може неръждаеми за да нямаш проблеми после със смяната на ръждиви простотий.Ако са обикновенни,направо ще се късат,както между впрочем сигурно си забелязал като сте сваляли разни работи от нея заради ремонта !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: помощ за лодка
Благодаря колега krokibg .А случаино някои да знае каде мога да видя друга такава за малко справки по механиката.Запазвам си правото за още въпроси,че много нерзбирам. 
Наистина всички болтове по нея са месингови.И има два смукатела за вода ,зад всеки винт по един и сега ще ги продухам.
Сетих се и още нещо да сте чували за ауспух с водна риза.

Наистина всички болтове по нея са месингови.И има два смукатела за вода ,зад всеки винт по един и сега ще ги продухам.
Сетих се и още нещо да сте чували за ауспух с водна риза.
Re: помощ за лодка
Днес намерих два варбургови двигателиая,за по 150 лева парчето и двата по 50 hp. и се надявам с тях да тръгне.А може ли да ми кажете как се казва тази лодка,има фабрични табели ,ама съм скаран с немския.Защото ако знам името ще открия по лесно повече неща за нея.Взех я за 500лева с колесара добре ли е.
Re: помощ за лодка
Точно от махагон е.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: помощ за лодка
По-добре виж някой по-реномиран мотор от 100-120 к.с.
По моргите все ще намериш някой WV или нещо подобно.
И още един вариант,да смениш винтовете с по малки.
Тук един авер е правил с двигател от Голф-2,каза че го е дигал на глисаж.
По моргите все ще намериш някой WV или нещо подобно.
И още един вариант,да смениш винтовете с по малки.
Тук един авер е правил с двигател от Голф-2,каза че го е дигал на глисаж.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: помощ за лодка
vts,одеве бях при майстора,който ми е приятел и ми прави двигателите без пари.Имах да взимам дено евенрудче 3.3кс на който ми правиха нови перки за водната помпа и беше готов та си го взех.Просто ми дойде на акъла за теб и го попитах дали се сеща как стояха нещата за тези лодки.Той както казах и аз преди това,лодката с два вала си е за два двигателя и за да върви както трябва,си иска двигателите.Жоро потвърди че втория вариант е да си направиш лодката само с един двигател,което автоматично ще ти спести купища проблеми.Един двигател-един валс с една перка и един рул за управление.С един двигател,двата вала ще ги върти но няма да върви лодката както при положение че ще е с два мотора.Искам да ти кажа,че трябва да мислиш сериозно по въпроса и ако искаш да си е както оригинална,си я направи с два и забравяш.Хайде успех !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: помощ за лодка
колега, не искам да те разочаровам, но с оригиналните Вартбургови двигатели хич не е надеждна лодката и не може да се кара дълго време с малка скорост. Лодката е замислена за бързо движение и при ниска скорост не качва вода за охлаждането, освен ако не сложиш допълнителна електрическа помпа... Двигателите не са от най-тихите... За пушеците и разхода е излишно да споменавам...
Най-добре ще стане, ако се преправи за извънбордов двигател 60-80кс, но и цената на такъв е доста сериозна...
Най-добре ще стане, ако се преправи за извънбордов двигател 60-80кс, но и цената на такъв е доста сериозна...