Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


лодка Bayliner CAPRI
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
-
- новобранец
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто Юни 22, 2010 12:33 pm
лодка Bayliner CAPRI
Здравейте, чета форума от скоро тъй като съм решил да си взема лодка. Спрял съм се на Bayliner CAPRI, дълга 6м. произведена 1991г. С бордови двигател FORCE 125 к.с.
Тъй като нямам опит при закупуването на лодки бихте ли ми дали съвет на какво да обърна внимание:
1. по корпуса
2. бихте ли ми препоръчали специалист, който да погледне двигателя.
3. двигателят е двутактов – това преимущество ли е или е минус при бордовите двигатели.
4. Какво оборудване трябва да има тази лодка, за да се ползва безопасно и да мине съответните регистрации
5. трябва ли ми задължително допълнителен двигател, ако този откаже на вода
И още много въпроси, но няма да ви досаждам като начало с тях.
Ще съм благодарен яко някой сподели опита си в тази посока
Тъй като нямам опит при закупуването на лодки бихте ли ми дали съвет на какво да обърна внимание:
1. по корпуса
2. бихте ли ми препоръчали специалист, който да погледне двигателя.
3. двигателят е двутактов – това преимущество ли е или е минус при бордовите двигатели.
4. Какво оборудване трябва да има тази лодка, за да се ползва безопасно и да мине съответните регистрации
5. трябва ли ми задължително допълнителен двигател, ако този откаже на вода
И още много въпроси, но няма да ви досаждам като начало с тях.
Ще съм благодарен яко някой сподели опита си в тази посока
Re: лодка Bayliner CAPRI
Корпуса се оглежда за осмоза(ако евентуално не е покрита с пресен повърхностен ремонт). Гледаш за малки от 2мм до 1,5см (обикновенно) подутини при спукване са пълни с течност или са кухи ако е стояла лодката по дълго на сухо.
За двигатела не мога да ти дам съвет освен общоизвестните, двутактовия е по-шумен, по-голям разход на гориво ( за този който си избрал предполагам около 7-9 л на час при нормален ход и до към поне 20-30 л на пълна газ
), изисква по-чести профилактични ремонти или поне инспекции.
При всички случаи един малък двигател 4-8 коня ще е добре не само за аварийни положения а и за маневри в пристанище и прочие.
Що се отнася за сигурността трябват спасителни жилетки поне по 1 за всеки един член на екипажа, пожарогасител, някакъв мощен дюдюк
за подаване на звукови сигнали и НЕ на последно място отговарящи на ЕУ изисквания навигационни светлини. Със сигурност има и още но за БГ има по запознати колеги.
За двигатела не мога да ти дам съвет освен общоизвестните, двутактовия е по-шумен, по-голям разход на гориво ( за този който си избрал предполагам около 7-9 л на час при нормален ход и до към поне 20-30 л на пълна газ

При всички случаи един малък двигател 4-8 коня ще е добре не само за аварийни положения а и за маневри в пристанище и прочие.
Що се отнася за сигурността трябват спасителни жилетки поне по 1 за всеки един член на екипажа, пожарогасител, някакъв мощен дюдюк

Последно промяна от VGS на Вто Юни 22, 2010 2:30 pm, променено общо 1 път.
Re: лодка Bayliner CAPRI
Oтносно разхода, 4Т двигателите на подобни лодки харчат толкова. Ямаха 50 коня на доста по-лека лодка не е слизал под 12 литра, а честичко удря 20. Не се наемам да давам точни прогнози, но мисля, че под 15 на час и над 50 няма да е. В този диапазон прогнозирам, че ще се движи разхода, което е колосално много според мен.VGS написа:.....
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: лодка Bayliner CAPRI
простете за небрежеството ми, но двутактовите двигатели не са ли забранени вече?

За да не останем повече рибари отколкото риби в България: Kiss 'n Release!
http://www.youtube.com/watch?v=66sGSTZD ... _1UPUjx2SI
Re: лодка Bayliner CAPRI
Не, но доколкото знам, за да си купиш нов двутактов двигател, трябва да имаш лиценз за промишлен риболов. Иначе по водоемите и морето, както и втора ръка, никой няма да ти каже нищо.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: лодка Bayliner CAPRI
Колега много е важно за риболов ли ще я ползваш или за развлечение (да се теглите с рингос, ски и др) двутактовите двигатели на малки обороти не работят равномерно и често зацапват свещи (което значи че ако ще влачиш с нея ти трябва втори мотор от четри коня на горе ) моята лодка е 4,80 на 1,80 и с четри коня на пълна гас прави 10км.час а за влачене от 3км.ч до 5км.ч ми дава разход 1,5литра за три часа
имаи в предвид че че при разход (както прогнозират някои 40литра на час ще изминеш много голямо разстояние за тоя един час) от време на време влача със 115кс 4тактов и в никакъв случаи не ме харчи повече от литър и полвина на час при 700 оборота в минута.

Re: лодка Bayliner CAPRI
Ето нещо за ориентир. Не е същото, но все пак... http://www.yamaha-motor.com/assets/prod ... 115tlr.pdf
Разход при оптимална скорост - 45 км/ч - 24 литра на час. Максимален разход - 50 л/час. Не съм сигурен, че бих аз бих я взел, освен ако не ми я подарят.
Ако все пак си решил, че искаш скутер от такъв тип, примири се, че минималния ти разход на каквато и да е лодка, с какъвто и да е двигател, няма да е по-малко от 15 литра на час(кажи ги 20).
Приятели имаха преди 2-3 години нещо подобно като това, което казваш, но с двигател 4.3 Меркруйзър - 165 к.с. и харчеше около 18 на час при 4000 оборота/35-38 км/ч, а макс. му скорост бе около 45-48 км/ч а разхода там....нямам идея и не искам да имам.
Разход при оптимална скорост - 45 км/ч - 24 литра на час. Максимален разход - 50 л/час. Не съм сигурен, че бих аз бих я взел, освен ако не ми я подарят.
Ако все пак си решил, че искаш скутер от такъв тип, примири се, че минималния ти разход на каквато и да е лодка, с какъвто и да е двигател, няма да е по-малко от 15 литра на час(кажи ги 20).
Приятели имаха преди 2-3 години нещо подобно като това, което казваш, но с двигател 4.3 Меркруйзър - 165 к.с. и харчеше около 18 на час при 4000 оборота/35-38 км/ч, а макс. му скорост бе около 45-48 км/ч а разхода там....нямам идея и не искам да имам.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: лодка Bayliner CAPRI
Преди години имах няколко коридора за джетове та Сл бряг (от нас бяха джетовете и коридорите а от работниците останалото + кражбите) джетовете бяха двутактови 700 и 760 кубика и по думите на ПЕРСОНАЛАШморхи написа:Ето нещо за ориентир. Не е същото, но все пак... http://www.yamaha-motor.com/assets/prod ... 115tlr.pdf
Разход при оптимална скорост - 45 км/ч - 24 литра на час. Максимален разход - 50 л/час. Не съм сигурен, че бих аз бих я взел, освен ако не ми я подарят.
Ако все пак си решил, че искаш скутер от такъв тип, примири се, че минималния ти разход на каквато и да е лодка, с какъвто и да е двигател, няма да е по-малко от 15 литра на час(кажи ги 20).
Приятели имаха преди 2-3 години нещо подобно като това, което казваш, но с двигател 4.3 Меркруйзър - 165 к.с. и харчеше около 18 на час при 4000 оборота/35-38 км/ч, а макс. му скорост бе около 45-48 км/ч а разхода там....нямам идея и не искам да имам.


-
- ще става разбирач
- Мнения: 488
- Регистриран на: Съб Сеп 05, 2009 5:03 am
- Местоположение: ТРОЯН
- Обратна връзка:
Re: лодка Bayliner CAPRI
Мале тези разходи са жестоки
.Но пък човека може да има бензиностанция.
От един приятел съм научил една умна мисъл "КЕФ ЦЕНА НЯМА"
Ако я взимаш за возене скачай. За риболов задължително втори мотор.

От един приятел съм научил една умна мисъл "КЕФ ЦЕНА НЯМА"
Ако я взимаш за возене скачай. За риболов задължително втори мотор.
Кажи на някой,че има 300 милиарда звезди във Вселената и той ще ти повярва.Кажи му ,обаче че пейката е с неизсъхнала боя и той ще я пипне,за да се убеди,че е така.
Re: лодка Bayliner CAPRI
Така е, но разходите са си факт. Нито е най-бързата, нито е най-икономичната, но е доста комфортна(за типа лодка говоря). В такава лодка съм се качвал с професионалния си фотоапарат и капчица вода не е влизала вътре, колкото и да е бурно морето, 6 човека си се возим много добре и удобно...въобще кеф. Сравнително тежка е и не подскача на всяка вълничка...абе доста плюсове има...Обаче все си мисля, че е по-добре по-скъпичка и по-нова, отколкото 20 годишна със също толкова годишен, двутактов унищожител на гориво. И маслото като сложиш....отиде коня у ряката.
При джетовете е друга бирата. Те са водомети и там май...ко беше я, по-ниска ефективност и по-висок разход или некви такива хави. То и аз много харесвам е тея хави,

И цените им са поносими, но такива неща съм чувал за разход на гориво, че.....Просто като видя такава лодка и пред очите ми започват да летят едни стотачки...
П.П. И съвсем да го откажа човека, на маторницата на аверчетата имаше некъв спукан "манифолд". Чугунена тръба такава една...изпускатателна ли каква беше. Е понеже не можеше да се завари/залепи, трябваше нова, та чакаха 3 месеца и ги осуркаха 1400 долара само за нея, без труда. Лодката и тя беше повече от пълнолетна и като те видят майсторите с такъв кораб и даааааааай!!!!!
При джетовете е друга бирата. Те са водомети и там май...ко беше я, по-ниска ефективност и по-висок разход или некви такива хави. То и аз много харесвам е тея хави,

И цените им са поносими, но такива неща съм чувал за разход на гориво, че.....Просто като видя такава лодка и пред очите ми започват да летят едни стотачки...
П.П. И съвсем да го откажа човека, на маторницата на аверчетата имаше некъв спукан "манифолд". Чугунена тръба такава една...изпускатателна ли каква беше. Е понеже не можеше да се завари/залепи, трябваше нова, та чакаха 3 месеца и ги осуркаха 1400 долара само за нея, без труда. Лодката и тя беше повече от пълнолетна и като те видят майсторите с такъв кораб и даааааааай!!!!!
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: лодка Bayliner CAPRI
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Май уцелих лодката.
Аз бих взел това обаче(макар, че не бих си купил такава лодка). http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details Доста по-нова и със сигурност по-икономична.
Май уцелих лодката.

Аз бих взел това обаче(макар, че не бих си купил такава лодка). http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details Доста по-нова и със сигурност по-икономична.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- новобранец
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто Юни 22, 2010 12:33 pm
Re: лодка Bayliner CAPRI
да, наистина това е лодката. При всички положения съм наясно, че при покупката на първа лодка е като при покупката на първа кола - след като си я купил и покарал, разбираш къде си сгрешил и с всяка нова покупка правиш все по-малко грешки. Въпросът е, че лодките не са лесно продаваеми и бих искал при покупката да направя колкото се може по-малко грешки.Шморхи написа:http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Май уцелих лодката.![]()
Аз бих взел това обаче(макар, че не бих си купил такава лодка). http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details Доста по-нова и със сигурност по-икономична.
В тази връзка ви благодаря за коментарите, но не ми стана ясно дали препоръчвате извънбордов или бордов двигател и каква е разликата в експлоатацията и необходимите грижи след като се извади лодката от вода (солена например) и кой от двата двигателя е по икономичен - ако сравняваме еднакви коне разбира се.
относно двутактовите разбрах. май ще се ориентирам към четиритактов, щом е по-тих и по икономечен, тъй като ако единия харчи 20л. на час, а другия примерно 12-13л. на час разликата е доста сериозна.
Re: лодка Bayliner CAPRI
Хубаво в да поработи със сладка вода и това е. Купуваш си едни "слушалки", пускаш един маркуч и да поработи 5-10 минути така. Не е задължително да е всеки път обаче. Периодично, като се сетиш...
Дали да е външен или вътрешен, не е въпрос на който може да се отговори ей така. Аз лично, бих избрал извънбордов. По-лесно е за обслужване, а и ако решиш, че не ти харесва, отвиваш болтовете, слагаш новия и готово. Но това не е кой знае какъв фактор при двигатели, които струват по 20-25 хиляди лева, така че...
Просто си харесай правилната лодка и се примири, че ще се дават едни пари и то не малко.
Всъщност:
1-за какво ще се ползва лодката?
2-как ще я пускаш на вода?
3-колко често ще се ползва?
1-Ако ще ходиш за риба, тези не са най-подходящите лодки. Мокети, кожи....
2-Такива лодки тежат доста и е почти невъзможно да се обслужват от сам човек, дори да има хелинг под ръка. А и искат доста сериозна кола за тегленето им.
3-Ако ще е един-два пъти годишно, разхода на гориво може да е сравнително пренебрежимо перо, но ако е 1-2 месечно.....
Вероятно съм пристрастен, защото като чета постовете си, всячески се мъча да те откажа от такава лодка, затова може би е по-добре да се спра. Не съм сигурен, че съм прав.
Аз бих взел по-лека лодка, с по-малък двигател. Определено е доста по-удобна и евтина за обслужване и поддръжка, а скоростта и удоволствието са същите. Само лукса е по-малък.

370 кг, 4.65 метра, с двигател от 50 к.с. ще лети и ще харчи под 10 на час. Може да я теглиш с по-малка кола, да я пускаш и вадиш сам, дори от по-трудни терени.
Дали да е външен или вътрешен, не е въпрос на който може да се отговори ей така. Аз лично, бих избрал извънбордов. По-лесно е за обслужване, а и ако решиш, че не ти харесва, отвиваш болтовете, слагаш новия и готово. Но това не е кой знае какъв фактор при двигатели, които струват по 20-25 хиляди лева, така че...
Просто си харесай правилната лодка и се примири, че ще се дават едни пари и то не малко.
Всъщност:
1-за какво ще се ползва лодката?
2-как ще я пускаш на вода?
3-колко често ще се ползва?
1-Ако ще ходиш за риба, тези не са най-подходящите лодки. Мокети, кожи....
2-Такива лодки тежат доста и е почти невъзможно да се обслужват от сам човек, дори да има хелинг под ръка. А и искат доста сериозна кола за тегленето им.
3-Ако ще е един-два пъти годишно, разхода на гориво може да е сравнително пренебрежимо перо, но ако е 1-2 месечно.....
Вероятно съм пристрастен, защото като чета постовете си, всячески се мъча да те откажа от такава лодка, затова може би е по-добре да се спра. Не съм сигурен, че съм прав.

Аз бих взел по-лека лодка, с по-малък двигател. Определено е доста по-удобна и евтина за обслужване и поддръжка, а скоростта и удоволствието са същите. Само лукса е по-малък.

370 кг, 4.65 метра, с двигател от 50 к.с. ще лети и ще харчи под 10 на час. Може да я теглиш с по-малка кола, да я пускаш и вадиш сам, дори от по-трудни терени.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- новобранец
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто Юни 22, 2010 12:33 pm
Re: лодка Bayliner CAPRI
по принцип не я купуваме за риба, а предимно за разходки.
ще я пускаме по 1-2 пъти месечно, така че разхода е от значение.
Най-вероятно винаги когато я пескаме на вода няма да съм сам, така че това не е проблем, а относно съвета ти за по-малка лодка е добър и много логичен, но идеята е да се събираме компания от по 8-10 души и ако вземем по-малка ще ни е доста сгъчкано.
идеята е, че я взимаме трима приятели на партия (което знам, че е притеснително), но имаме пълно разбирателство и в 90 % от случаите ходим заедно.
тук въпросът е дали можем да си вземем некоя лодка, която да ни побира всичките и да е по-лека за обслужване.
според вас с 8ч. в лодката какъв е минималния брой коне, които ни трябват за да върви една по-лека лодка и да не се мъчи?
ще я пускаме по 1-2 пъти месечно, така че разхода е от значение.
Най-вероятно винаги когато я пескаме на вода няма да съм сам, така че това не е проблем, а относно съвета ти за по-малка лодка е добър и много логичен, но идеята е да се събираме компания от по 8-10 души и ако вземем по-малка ще ни е доста сгъчкано.
идеята е, че я взимаме трима приятели на партия (което знам, че е притеснително), но имаме пълно разбирателство и в 90 % от случаите ходим заедно.
тук въпросът е дали можем да си вземем некоя лодка, която да ни побира всичките и да е по-лека за обслужване.
според вас с 8ч. в лодката какъв е минималния брой коне, които ни трябват за да върви една по-лека лодка и да не се мъчи?
Re: лодка Bayliner CAPRI
За 8 човека, дори тази, която се избрали е много малка. Приятелю, мисля, че си тръгнал по път, по който и други са минали, но ти си знаеш.
8 човека са равни на около 800 кг(с оборудване, храна и прочие). Търси лодка, която носи поне 900. А лодка, която носи 900 килограма и се движи прилично е дълга поне 7 метра и носи двигател от 200 к.с. нагоре. Това е извън сферата ми на познания и възприятия.
8 човека са равни на около 800 кг(с оборудване, храна и прочие). Търси лодка, която носи поне 900. А лодка, която носи 900 килограма и се движи прилично е дълга поне 7 метра и носи двигател от 200 к.с. нагоре. Това е извън сферата ми на познания и възприятия.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост