Ремонт на стъклопластова лодка

Счупили сте любимия си такъм? Попитайте останалите как да се справите с проблема

Модератор: emo vasilev

Публикувай отговор
harihito
новобранец
новобранец
Мнения: 97
Регистриран на: Чет Ное 26, 2009 7:07 am

Ремонт на стъклопластова лодка

Мнение от harihito »

Колеги,имам стъклопластова лодка,която е за ремонт.По кила има дупки (не знам дали тече,не съм я пробвал още..)..Те са напълнени със силикон,изглежда ужасно на външен вид,но ми я продадоха за непотопяема.Искам да си я направя и боядисам...(преди да потъне евентуално,не да дай Боже...)Моля Ви ,кажете процедурите,през които трябва да мина.Това стъкломат,гелкод и подобни термини са ми абсолютно чужди.Сръчен съм,имам пространство и инструменти.
Кажете,моля Ви какво да правя-стъпка по стъпка,магазини(в София),материали,операции и т.н.
Предварително Ви благодаря,и ще помоля модераторите да не заключват темата,въпреки че я има-би било полезно да се разясни STEP BY STEP...
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: Ремонт на стъклопластова лодка

Мнение от VGS »

Писал съм на няколко места по темата и не ми се пише пак, за това ето две ЛС които писах на колега с проблеми по подводната част. Като исключим осмозата и заменим с отвори запълнени със силикон процедурата е същата. Само още нещо ще кажа - Силикона няма нищо за търсене по нито една лодка, в никакъв случай!!! Трябва да го отстраниш на 100%, не трябва да остават никакви следи, даже по добре да шлайфнеш местата където е имало силикон.

Ето ЛС-я :
1.
Здравей Ванка,
първо ако има много осмоза и си решил да я караш още много време трябва да се поготвиш за доста работа и известно количество средства(добрите материали струват пари ).
Като начали вземи един остър предмет и отвори всички подутини , пъпчеци или балончета. Трябва да са добре отворени или изчоплени. Аз процедирам с един уред(подобен на зъболекарските мачинки , ей такова подобно нещо http://cgi.ebay.de/MINI-SCHLEIFER-m-WEL ... 240%3A1318 ) на него слагам малка фрезичка и отварям и изчиствам осмозата. Следва обилно промиване с вода (чиста). Под подутините се образува киселина която продължава процеса на разяждане. Следващото което е да чакаш да изсъхне добре(поне 3-4 седмици). Но не се притеснявай през това време ще имаш какво да правиш :).
Аз ти препоръзчам да свалиш всички напластявания антифаулинг (през годините може да има повече от 5-6 слоя) и да стигнеш 100 % до грундовите слоеве. Най добре се работи със вибро или ексцентричен шлайф. От начало с шкурка 40-60-80 според зависи как стои въпроса със слоевете после с по финна последно с 120 големина на частиците мисля ще е добре.
До тук е по трудната част от работата, антифаулинга се топи и се сваля трудно , а бе ти ще видиш няма какво да обяснявам.
Следва шпакловане на отворите които си направил след изчистването на осмозата. Използва се ЕДИНСТВЕННО ЕПОКСИДЕН КИД, (може да споделиш какво си намерил за да ти кажа дали ще стане).
Ако имаш кил или килове фугите там се запълват с друг материал , полиуретан от тубичка подобно на силиконовите материали (върхо него обаче може да се нанася грунд , лак и каквото пожелаеш докато на силикона не хваща нищо, също така е по твърд и по устойчив от силикона).
Шлайфаш и изглаждаш добре местата които си шщакловал.
Измиваш цялата повърхност с чиста вода или по добре с чист етанол, за да не чакаш отново да съхне.
Следва нанасянето на защитните слоеве . Тук трябва ти да знаеш дали лодката ще е повече от месец непрекъснато във вода или не . Антифаулинга не защитава от вода и влага, неговите финкции са други, ако не знаеш какви питай.
Защитните слоеве са от Epoxy Primer или на БГ епокси грунд , има много различни видове и качество. Тук трябва да съобразиш атмосферните условия при които ще работиш, някои епокси бои или грундобе изискват температура на омрежване от 20-25 градуса. Аз изпозвам двукомпонентни Епоксидни грундове и бои.
Нанасят се 2-3 слоя ако лодката няма да е непрекъснато повече от 3-4 седмици във вода и 5-6 слоя ако стои около 6-7 месеца (или цял сезон) във вода . Нанасят се на чиста повърхност(обезпрашена и обезмаслена) с ролка, четка или пистолет. Първия слой най добре с четка , като се движи във всички посоки така , че да се запълнят и най малките порички. Най добре е между нанясянията леко да се шлайфа (ръчно и с финна шкурка).
Антифаулинга се нанася по принцип докато последния слой още леко пепка, Но не цапа.
Трябва да избираш материалите с които работиш внимателно за да не отиде цялата рабора на вятъра, говоря за грундовете, шпакловачния материал и антифаулинга.
Със сигурност има неща които съм пропуснал да напиша, както и малки неща които изизат по време на работа.
За това, ако имаш въпроси не се притеснявай да питаш, аз ако знам и имам възможност, живи и здрави ще се опитам да помагам.

Поздрави
Вальо

P.S.Приятна и ползотворна работа ти желая.
И не чакай дълго с отварчнето на осмозните балончета, понеже започват да се прибират и 1-2-3 седмици няма да можеш да ги различиш добре.

2.
Забравих да ти кажа , че след процедурата която ти описах ако всично е направено добре лодката ще е защитена за поне 5-6 години, разбира се антифаулинга трябва всяка година да се нанася на ново или да се подновява частично.
А както и за частта която е над водата. По добре да я свалиш тази блажна боя. Знам че е много работа, но пък това е голяма глупост.
Просто сваляш с шлайане, шпакловаш, изглаждаш, грундираш(познатия епокси грунд)1-2 слоя стигат и нанасяш един полиуретанов лак (боя). Ако имаш приятел който пръска коли ще я направи като нова.

Чао пак :)


Това е дано да ти свърши работа.
А за материали и търговци предлагащи ги нищо не мога да ти кажа, в БГ няма много голям избор, но знам, че има какво да се купи.
Публикувай отговор

Обратно към “Как да си поправя или направя...?”