Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Обслужване на двигател
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- smok.1971
- научил се да хвърля
- Мнения: 167
- Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 am
- Местоположение: St.Zagora
Обслужване на двигател
Здравейте колеги. Реших да гресирам грисьорките на двигателя си Сузуки 3,5 коня и открих че има и 3 пробки за масло. Двигателя го имам от 4 години и никога не съм наливал масло. Развих пробките, масло нямаше. Не знам как не съм скапал досега техниката. По конал "Охота и рыбалка" гледах братушките да обяснават, че без масло зъбните предавки се скапват. Ако може някой да ми каже през коя пробка колко и какво масло се налива, в какво положение трябва да е двигателя по вриме на наливането/защото имам съмнение, че едната пробка е за нивото/ ще бъда благодарен.
Ето и снимка на скъпата техника/в невежи ръце/
http://forums.nariba.com/gallery/image_ ... ge_id=7935
Ето и снимка на скъпата техника/в невежи ръце/
http://forums.nariba.com/gallery/image_ ... ge_id=7935
Последно промяна от smok.1971 на Пет Мар 18, 2011 5:45 pm, променено общо 1 път.
-
- сериозен играч
- Мнения: 1288
- Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
- Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/
Re: Обслужване на двигател
Двигателя го закрепваш отвесно(както стои на лодката),развърташ двете пробки и чакаш да изтече маслото.Добре е двигателя да е топъл,че маслото е гъсто или го оставяш по дълго време да се оттича.Маслото за трансмисията се продава в опаковки като паста за зъби

Поставяш накрайника в долния отвор и натискаш тубата,докато се покаже маслото от горния отвор,навиваш горната пробка,изваждаш накрайника на тубата от долния отвор и завиваш долната пробка.НОООООООО къде е старото масло????????? Занеси мотора да го прегледат дали са наред семерингите.

Поставяш накрайника в долния отвор и натискаш тубата,докато се покаже маслото от горния отвор,навиваш горната пробка,изваждаш накрайника на тубата от долния отвор и завиваш долната пробка.НОООООООО къде е старото масло????????? Занеси мотора да го прегледат дали са наред семерингите.
- Don4o_62
- учете се от него
- Мнения: 5619
- Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
- Местоположение: гр.Асеновград
Re: Обслужване на двигател
Точно това е начина за смяна на ново масло,който ти каза Васил.
Но те съветвам да смениш семерингите на вала на перката,за по сигурно да ти е мирна главата,че както вика Васил,къде е старото масло.
Но те съветвам да смениш семерингите на вала на перката,за по сигурно да ти е мирна главата,че както вика Васил,къде е старото масло.
Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти 

- smok.1971
- научил се да хвърля
- Мнения: 167
- Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 am
- Местоположение: St.Zagora
Re: Обслужване на двигател
Благодаря. Мисля, че ми говорите за двете пробки до винта. Обаче има и една горе до двигателя/третата стрелка/
-
- сериозен играч
- Мнения: 1288
- Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
- Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/
Re: Обслужване на двигател
Ами отговорих съдейки от писането.Горната пробка е за източване на ДВИГАТЕЛНОТО масло(ако мотора е 4Т).На моя мотор Сузуки 5 к.с 4Т отстрани има отвор за визуален контрол на маслото и на тапата на отвора за наливане има отливка(щека) за контрол,която би трябвало и твоя да има.smok.1971 написа:Здравейте колеги. Реших да гресирам грисьорките на двигателя си Сузуки 3,5 коня и открих че има и 3 пробки за масло. Двигателя го имам от 4 години и никога не съм наливал масло. Развих пробките, масло нямаше. Не знам как не съм скапал досега техниката. По конал "Охота и рыбалка" гледах братушките да обяснават, че ЗЪБНИТЕ ПРЕДАВКИ СЕ СКАПВАТ. Ако може някой да ми каже през коя пробка колко и какво масло се налива, в какво положение трябва да е двигателя по вриме на наливането/защото имам съмнение, че едната пробка е за нивото/ ще бъда благодарен.
Ето и снимка на скъпата техника/в невежи ръце/
http://forums.nariba.com/gallery/image_ ... ge_id=7935

Последно промяна от HAZART на Съб Мар 19, 2011 11:35 am, променено общо 1 път.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Обслужване на двигател
това "сузуки 3.5коня" не е ли 2-тактово?
- smok.1971
- научил се да хвърля
- Мнения: 167
- Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 am
- Местоположение: St.Zagora
Re: Обслужване на двигател
Там е работата че е двутактово. Затова не ми се връзва третата пробка
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Обслужване на двигател
Третата пробка вероятно е за промиване на охладителната система след каране в солена вода.smok.1971 написа:Там е работата че е двутактово. Затова не ми се връзва третата пробка
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
- smok.1971
- научил се да хвърля
- Мнения: 167
- Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 am
- Местоположение: St.Zagora
Re: Обслужване на двигател
Благодаря. Снощи го открих по опитен път. Надух третия отвор първо със сгъстен въздух, после с вода. За охладителната система е.
- val
- разбира нещата
- Мнения: 737
- Регистриран на: Пет Ное 17, 2006 9:16 pm
- Местоположение: stara zagora
- Обратна връзка:
Re: Обслужване на двигател
Здравейте колеги,
За да не товаря форума с нови теми продължавам тази.
С няколко думи: в събота ми се случи това за което само съм си мислил, а именно – Вятъра обърна лодката ми на брега с все оборудване. Пораженията слаби.
Сега съм свалил всички капаци и смятам да си подменя масла и филтри.
Питането ми към запознатите е: Какво представлява въздушния филтър на Хонда 8к, 4 такта 2008г.
Защо питам? Когато го разглобих, открих само една решетка непосредствено пред карбуратора.
Но дали е така, кой ще ми каже?????????????
За да не товаря форума с нови теми продължавам тази.
С няколко думи: в събота ми се случи това за което само съм си мислил, а именно – Вятъра обърна лодката ми на брега с все оборудване. Пораженията слаби.
Сега съм свалил всички капаци и смятам да си подменя масла и филтри.
Питането ми към запознатите е: Какво представлява въздушния филтър на Хонда 8к, 4 такта 2008г.
Защо питам? Когато го разглобих, открих само една решетка непосредствено пред карбуратора.
Но дали е така, кой ще ми каже?????????????

Re: Обслужване на двигател
Няма филтри колега. Тази решетка е единствената пречка преди движещите се части на двигателя. Филтри няма защото се предполага, че по водоемите и морето въздуха не е запрашен и няма нужда от филтър.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Обслужване на двигател
Здравейте.Да попитам и аз.Двигателя ми е ямаха 2-такта 5 к.с Към 10-на годишен.
Взех го скоро.Гледам че маслото в редуктора е побеляло и реших да сменя семерините в торпедото.Сложих ги така,че пружинките да сочат към картера/маслото/.Правилно ли е,защото преди бяха на обратно...?? Ще смяням и горната семеринка която е на водната помпа,но нещо не мога да я ивадя без да махам лоста който задвижва перката,та ако се наложи как се освобождава зъбното колелце/малкото/което зацепва голямото....на шлици ли е...и трябва да се избива......??
Ще съм благодарен ако споделите.
Взех го скоро.Гледам че маслото в редуктора е побеляло и реших да сменя семерините в торпедото.Сложих ги така,че пружинките да сочат към картера/маслото/.Правилно ли е,защото преди бяха на обратно...?? Ще смяням и горната семеринка която е на водната помпа,но нещо не мога да я ивадя без да махам лоста който задвижва перката,та ако се наложи как се освобождава зъбното колелце/малкото/което зацепва голямото....на шлици ли е...и трябва да се избива......??
Ще съм благодарен ако споделите.
Re: Обслужване на двигател
Здравейте колеги,и аз имам един проблем.Имам двигател джонсън 8к.с.2т.и както е изправен вертикално налодката,говоря на сухо в гаража както е започна да просълзява масалце.Като го вдигна и го пусна после изтича по малко,мястото от където потича се намира,от долу на ботуша зад перката на 10см.отгоре от ляво и от дясно има по една дупчица фабрична,точно от там потича по малко сигорно по 2мл.черно масалце
от какво ли ще е .Забравих да кажа че двигателя е закупен 2005г.нов и нико0га до сега несъм забелязвал да има теч,по него.Благодаря ви предварително за отговорите.

- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Обслужване на двигател
isomov написа:Здравейте колеги,и аз имам един проблем.Имам двигател джонсън 8к.с.2т.и както е изправен вертикално налодката,говоря на сухо в гаража както е започна да просълзява масалце.Като го вдигна и го пусна после изтича по малко,мястото от където потича се намира,от долу на ботуша зад перката на 10см.отгоре от ляво и от дясно има по една дупчица фабрична,точно от там потича по малко сигорно по 2мл.черно масалцеот какво ли ще е .Забравих да кажа че двигателя е закупен 2005г.нов и нико0га до сега несъм забелязвал да има теч,по него.Благодаря ви предварително за отговорите.
Това не е масълце в буквалния смисъл на думата,но е остатъци от масло,не изгорено напълно от мотора,мешено с вода и няма за какво да те притеснява.След употреба,остатъчното не изгоряло масло се полепва по стените на ботуша от вътрешната страна и след като спреш двигателя и го прибереш,му трябва време за да се стече и да започне да сълзи от тези дупчици.Няма от какво да се притесняваш !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Обслужване на двигател
valu написа:Здравейте.Да попитам и аз.Двигателя ми е ямаха 2-такта 5 к.с Към 10-на годишен.
Взех го скоро.Гледам че маслото в редуктора е побеляло и реших да сменя семерините в торпедото.Сложих ги така,че пружинките да сочат към картера/маслото/.Правилно ли е,защото преди бяха на обратно...?? Ще смяням и горната семеринка която е на водната помпа,но нещо не мога да я ивадя без да махам лоста който задвижва перката,та ако се наложи как се освобождава зъбното колелце/малкото/което зацепва голямото....на шлици ли е...и трябва да се избива......??
Ще съм благодарен ако споделите.
Добре е ,когато човек разглобява нещо,винаги да си записва или да помни как е стояла свалената част.Не е хубаво да си правят свободни съчинения,да се обръщат семерингите на обратно не е здравословно за мотора.Маслото маже пружинките и им удължава живота - не позволява да клеясват или ръждясват.Да не би,някой да ги е сменял и да ги е поставил на обратно ???Имаше тема в която някой предлагаше схеми за Джонсън и Евинруд,има разглобен на част по част ботуш,порови се,човека ще ги качи и гледай кое как е,Що се отнася до свалянето на зъбното колело,или има зегерка или е с щифт набит през колелото и минаващ през оста.Трябва да забършеш перфектно и да огледаш конуса на зъбното колело,в долната част,там трябва да е щифта.Ако няма,ще е с избиване,но като знам какви обороти развива оста и какви тресенета има там,няма как да не се държи от нещо не е само набито !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!