Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


Една интересна идея
Модератор: emo vasilev
- gigantor
- новобранец
- Мнения: 95
- Регистриран на: Пет Яну 28, 2011 9:02 am
- Местоположение: Димитровград
Една интересна идея
От доста време се мотам из сайтове и форуми за лодкострой и от един сайт за фри планове изскочи това http://www.vintageprojects.com/boats/ro ... -piece.pdf.
Интересно е като модел и изпълнение . Как ви се струва като за първи проект за лодка ?Като смятам да е до 4метра . Вместо дърво и шперплат смятам да ползвам черни профили 30 на 20 за скелета и алуминиева ламарина 2мм за обшивката. Естественно заключалките няма да са толкова семпли и прости . Отворен съм за идеи и съвети и ако ме навиете достатъчно ще има и снимки.
Между другото разгедайте целия сайт имат доста идейни решения излезли от преди доста години . То опита си е друго нещо. Що да измисляме топлата вода отново.http://www.vintageprojects.com/boat-building-plans.html
Интересно е като модел и изпълнение . Как ви се струва като за първи проект за лодка ?Като смятам да е до 4метра . Вместо дърво и шперплат смятам да ползвам черни профили 30 на 20 за скелета и алуминиева ламарина 2мм за обшивката. Естественно заключалките няма да са толкова семпли и прости . Отворен съм за идеи и съвети и ако ме навиете достатъчно ще има и снимки.
Между другото разгедайте целия сайт имат доста идейни решения излезли от преди доста години . То опита си е друго нещо. Що да измисляме топлата вода отново.http://www.vintageprojects.com/boat-building-plans.html
Simplicity is not achieved by adding simplifications, but by removing complications
- kabaero
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 239
- Регистриран на: Пон Окт 13, 2008 7:17 pm
- Местоположение: София
Re: Една интересна идея
Няма ли да тежи прекалено много? 

- gigantor
- новобранец
- Мнения: 95
- Регистриран на: Пет Яну 28, 2011 9:02 am
- Местоположение: Димитровград
Re: Една интересна идея
По мои сметки ще отидат към 5 пръта профил и към 3,5 листа ламарина. Така че очаквам тегло около 40-50кг. Дори си мислех дали не може да се направи само на две парчета. Така ще има повече място за багажерии.
Simplicity is not achieved by adding simplifications, but by removing complications
- fossa
- научил се да хвърля
- Мнения: 142
- Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 7:05 pm
- Местоположение: гр.Свищов
Re: Една интересна идея
Ламарината ще я купуваш ли ,или я имаш,защото не е евтина.Ще я нитиш,или ще заваряш? 2мм- дебеличко ми се струва.
- gigantor
- новобранец
- Мнения: 95
- Регистриран на: Пет Яну 28, 2011 9:02 am
- Местоположение: Димитровград
Re: Една интересна идея
По складови цени е 10 лв килото ,което не ми се струва скъпо. Прав си че 2мм може да е дебело но не ми се пада под 1.6 мм. Имам малко над 2 м2 и смятам да ги ползвам . Към черното ще е с нитове а алумин към алумин смятам да го заварям . Имам доверен заварчик ( Баща ми ) смятам ще се справи . Работил е с високочестотно .
Нищо не казахте за идеята за лодката на 3 парчета ,на мен ми се струва велика за такива като мене които не искат колесари ,регистрации , данъци и там подобни .
Нищо не казахте за идеята за лодката на 3 парчета ,на мен ми се струва велика за такива като мене които не искат колесари ,регистрации , данъци и там подобни .
Simplicity is not achieved by adding simplifications, but by removing complications
Re: Една интересна идея
Толкова ще ти тежи само ламарината.Относителното тегло на алуминия е 2.73.Черните профили също може да си ги пресметнеш-отн. тегло на желязото е 7.8,а и теглата на профилите ги има по справочници и по складовете.Вземи предвид и теглата на банките и още непредвидени. и теглото ще е двойно на това което очакваш.gigantor написа:Така че очаквам тегло около 40-50кг
Има заводски разглобяеми лодки, но нещо не са получили голямо разпространение.Една такава например е руската Автобот.Доста сполучлив модел, но по отзиви на притежателите и след време писва да се събира и си я возят събрана на прицеп, и или на горен багажник.
Ако все пак я правиш хубаво е да има зиговка на листовете/дъно 4-5 и на страниците по 2-3/.
Какъвто и модел да избереш за направа може да стане разглобяем.За моята също мислих такъв вариант, но се отказах.Минусите по мое разбиране са, че се увеличава теглото и вероятно здравината.
Успех в избора на модел и в направата.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 133
- Регистриран на: Съб Ное 06, 2010 8:13 am
Re: Една интересна идея
Кдлега,имам от споменатия модел Автобот,който се състои от три части, но преди
мног години установих,че много по лесно сетранспортира в сглобено състояние.
Конструкцията и е изцяло от алумин дължината и е около 4.2 и тежи около 60 кг
Винаги съм я транспортирал върху багажник и съм нямал проблеми нито сКАТ нито
със скоростта
мног години установих,че много по лесно сетранспортира в сглобено състояние.
Конструкцията и е изцяло от алумин дължината и е около 4.2 и тежи около 60 кг
Винаги съм я транспортирал върху багажник и съм нямал проблеми нито сКАТ нито
със скоростта
Re: Една интересна идея
Никакви черни профили!!! Забрави.
Между тях и алуминия се получава много гадна електрохимична реакция - така нареченото "бяло гниене" . Фатално е за алуминия - корозира на кратери и язви. Освен това железните профили ще имат различен коефициент на температурно разширение. По-добре е да ползваш тънкостенни алуминиеви - има немалък избор. А и ще можеш при нужда да ги завариш, щом имаш майстор под ръка. Не забравяй, че ти трябва аргонова заварка, и не се шлайфат шевовете на алуминия - ако има шупла, да си остава затворена. Също така, по-добре ще е ако на листовият материал се направят "зиги" - за втвърдяване. За да не "гърми" корпусът на вълна, преди нитенето за скелета, се полага слой еластично лепило - полиуретаново например. Както при моторният капак на автомобила.
А може и съвсем без профили; http://www.boats.com/listing/gallery.js ... Dboats.com
Пример за лодка, сглобена само от огъван и щампован листов материал. усилването е със U-образни ребра /флори/ от листов алуминий, заварени към дънния и страничните панели.
Аз имам една стара книга, в която също се срещат разни планове и схеми, па и още полезна информация - "Справочник по катерам, лодкам и моторам", руско издание, със всичко необходимо за малките съдове.
А ето ти и едно от моите любими места; http://koti.kapsi.fi/hvartial/index.htm
Между тях и алуминия се получава много гадна електрохимична реакция - така нареченото "бяло гниене" . Фатално е за алуминия - корозира на кратери и язви. Освен това железните профили ще имат различен коефициент на температурно разширение. По-добре е да ползваш тънкостенни алуминиеви - има немалък избор. А и ще можеш при нужда да ги завариш, щом имаш майстор под ръка. Не забравяй, че ти трябва аргонова заварка, и не се шлайфат шевовете на алуминия - ако има шупла, да си остава затворена. Също така, по-добре ще е ако на листовият материал се направят "зиги" - за втвърдяване. За да не "гърми" корпусът на вълна, преди нитенето за скелета, се полага слой еластично лепило - полиуретаново например. Както при моторният капак на автомобила.
А може и съвсем без профили; http://www.boats.com/listing/gallery.js ... Dboats.com
Пример за лодка, сглобена само от огъван и щампован листов материал. усилването е със U-образни ребра /флори/ от листов алуминий, заварени към дънния и страничните панели.
Аз имам една стара книга, в която също се срещат разни планове и схеми, па и още полезна информация - "Справочник по катерам, лодкам и моторам", руско издание, със всичко необходимо за малките съдове.
А ето ти и едно от моите любими места; http://koti.kapsi.fi/hvartial/index.htm
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
- gigantor
- новобранец
- Мнения: 95
- Регистриран на: Пет Яну 28, 2011 9:02 am
- Местоположение: Димитровград
Re: Една интересна идея
Ок забравям за черното и алумина ,може да се помисли първо да се сглоби кожата и след това да се опаянти с вътрешни ребра . Автобота който го показахте е нещо подобно но не съвсем . Модела от ПДФ-а е от три напълно затворени " тави " които влизат една в друга , а Автобота е на отворени секции. Мисля че сигурността в първия случай е доста по голяма . Определено обаче се замислям че ако е на картопа дъската фронтално би вдигнала разхода и намалила скоростта значително . Затова обмислям идеята да е само на две секции като в предната влиза задната част
. Изказано така звучи тъпо
, но ще се опитам да ви го покажа нагледно с картинки .



Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Simplicity is not achieved by adding simplifications, but by removing complications
- gigantor
- новобранец
- Мнения: 95
- Регистриран на: Пет Яну 28, 2011 9:02 am
- Местоположение: Димитровград
Re: Една интересна идея
Да абсолютно нещо такова . Благодаря че си постнал снимката за онагледяване. Разликата при моята идея е само че е по-плоскодънна и алуминиева за по-малко тегло. Сподели как е при експлоатация и съхранение . Определено не мисля че я носиш на покрива на колата ама поне влиза в обикновен гараж .
Simplicity is not achieved by adding simplifications, but by removing complications
Re: Една интересна идея
Леле-е-е-е-е!
Заимов, Вие ме впечатлихе!!
Положили сте невероятен труд - рейкова обшивка.Това е най-трудоемката технология. Но пък изпълнена на ниво дава лек и здрав корпус. Виждал съм такъв, даже без вътрешен набор! И се носи сам.

Положили сте невероятен труд - рейкова обшивка.Това е най-трудоемката технология. Но пък изпълнена на ниво дава лек и здрав корпус. Виждал съм такъв, даже без вътрешен набор! И се носи сам.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Една интересна идея
Лодката е на мой приятел, изработи я в мазето си, идеята и част от проекта я изнамери моя милост от вестник "Направи сам" от ерата на комунизма. Майстора на лодката бая се узори - но с упоритост се постига всичко. Иначе лодката се транспортира в стандартно ремарке купено от Метро, тежка е но много здрава- вече няколко години я драгастиме по Логодаж и няма никакъв проблем.
suh guz riba ne iade
Re: Една интересна идея
Гиганторе, за такова събиране накуп, най подходяща /според мен/ е лодка от типа "норвежки прам". тя е с два транеца - орпред и отзад, и едната и половина се вписва почти идеално в другата.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Една интересна идея
Вехтия, по описанието ми прилича на лодката на Иван/Джон/.Има си и минуси и предимства.
Този вид корпус също лесно става разглобяем, дори мислих такъв вариант когато я правих.Отказах , щото според мен отежнява и отслабва конструкцията.И цяла си я возя спокойно на Клиото.

Този вид корпус също лесно става разглобяем, дори мислих такъв вариант когато я правих.Отказах , щото според мен отежнява и отслабва конструкцията.И цяла си я возя спокойно на Клиото.