Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5PiF

Модератор: sapuna

toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5PiF

Мнение от toshiro »

Не съм много добър в обясненията, но ще направя опит за едно кратко ревю на тази макара.
За да се разглоби се сваля шпулата и се отвинтва гайката на ротора. Тя е с дясна резба и има защита против развиване. Имах затруднения със свалянето й и се налoжи да сваля и балансиращите тежести. Ето така изглежда разглобената и почистена макара.
Прикачени файлове
IMG_1246.JPG
IMG_1246.JPG (244.41 KiB) Преглеждано 1506 пъти
Последно промяна от toshiro на Вто Мар 12, 2013 8:00 am, променено общо 1 път.
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

На следващата снимка показвам калко малко е зъбното колело. Вместо да направят колело с по-едри зъби, запазвайки ниското предавателно число, те слагат 30 мм колелце. Материалът е цам или някаква цинково-алуминиева сплав. Много лека. Има следи от износване.
Прикачени файлове
IMG_1247.JPG
IMG_1247.JPG (191.84 KiB) Преглеждано 1502 пъти
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

На следващата снимка искам да ви обърна внимание на нараняванията по локомотивното колело, което е свободно стоящо върху корпуса на макарата, няма втулка, няма лагер няма дори винт отгоре. Следите се дължат на осукването на оста и влакнонареждащия канал, когато макарата е под товар. В по добрите макари с локомотивен механизъм този проблем е решен с опорна ос, лагер в долния край на S образния канал, поддържаща допълнителна предавка с различен диаметър точно под локомотива, хубава втулка, два лагера на локомотива (един лагер не е достатъчен да запъва конзолно стоящо колело) Тук китайците от Дайва/Корморан :D са се опитали да решат проблема с планка на болтче - неуспешно! Макарата под товар става тегава за въртене, осуква се целия корпус.
Прикачени файлове
IMG_1248.JPG
IMG_1248.JPG (192.82 KiB) Преглеждано 1498 пъти
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

За да не бъда негативен - една положителна черта на макарата. Оста е наистина плаваща, за разлика от други утвърдени и откровено мамещи с тези си твърдения за някои модели хората марки, като това е осъществено с две тефлонови (или найлонови :D) втулки. Едната е в горния край на пиньона, точно под гайката на ротора, а ето я и другата. За нея ви трябват пинцетки. Тук се вижда и ламаринката с болтче, за която написах по-горе, че трябва да стабилизира оста и е леко крива :D.
Прикачени файлове
IMG_1249.JPG
IMG_1249.JPG (167.04 KiB) Преглеждано 1491 пъти
IMG_1250.JPG
IMG_1250.JPG (168.79 KiB) Преглеждано 1491 пъти
Последно промяна от toshiro на Вто Мар 12, 2013 7:59 am, променено общо 1 път.
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

Пиньонът поне е някаква жълта сплав и по него няма следи от износване. Стабилно е подпрян на 3 лагера. Единият е в долния му край над зъбите, следва стоп лагера и още един обикновен над него който е в яка. Това е много добра схема от конструктивна гледна точка, защото стоп лагера на масовите шимано например е първият посрещащ усилията от ротора елемент и ако се товари малко повече казва "чао". Стоп лагера е обикновен, евтин, с пластмасови пружинни ламелки. Съветвам хора с по-малко търпение да не го оголват както аз съм направил, защото ще си създадат главоболия по събирането на ролчиците. В горния край на пиньона, ако се загледате, ще видите втората тефлонова втулка, която осигурява плаващата ос на макарата.
Прикачени файлове
IMG_1251.JPG
IMG_1251.JPG (173.57 KiB) Преглеждано 1480 пъти
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

На следващите няколко снимки ви показвам как се надява пиньона със стоплагера. Тук се изисква внимание. Ако се обърка посоката на външната част на стоплагера, той няма да роботи коректно. Тоест има горна и долна. Правилното е като се погледне отгоре скосяванията от вътрешната му част да се развиват обратно на часовниковата стрелка. Над стоплагера се поставя една черна пластмасичка, която го включва и изключва. Две малки пружинки, хванати за корпуса осигуряват лагера да не си сменя сам положението Он/Офф. Много внимавайте с тази, която се хваща на черната пластмаска на стоп-а. Много е малка, лесно хвърчи и се губи. Другата, която е на лоста за смяна на положението не е нужно да се пипа.
Прикачени файлове
IMG_1252.JPG
IMG_1252.JPG (171.96 KiB) Преглеждано 1468 пъти
IMG_1255.JPG
IMG_1255.JPG (164.5 KiB) Преглеждано 1468 пъти
IMG_1256.JPG
IMG_1256.JPG (159.16 KiB) Преглеждано 1468 пъти
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

Най-отгоре боцваме 3тия лагер с яката му. Отново се вижда тефлоновата втулка. Капваме няколко капки машинно масълце и затваряме тази част от макарата с фланчето (една тънка ламаринка която сме развили за да стигнем до пиньона) и трите винтчета. Слагаме жълтата подложна шайба (тази на снимката с ролетката и короната), която се пада под ротора и служи да обира някакъв луфт :D , за да не я загубим някъде измежду чарковете.
Прикачени файлове
IMG_1257.JPG
IMG_1257.JPG (145.62 KiB) Преглеждано 1467 пъти
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

Следва смазване на зъбчатките. Първо е локомотивното колелце. Нанасяме тънък филм грез (някаква, май е литиева :) ) Поставяме го на мястото му. Смазваме и короната и я оставяме настрана на вестника (правилно е да е кърпа :D)
Прикачени файлове
IMG_1258.JPG
IMG_1258.JPG (175.7 KiB) Преглеждано 1465 пъти
IMG_1259.JPG
IMG_1259.JPG (163.15 KiB) Преглеждано 1465 пъти
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

Вкарваме оста през пиньона и я монтираме към S образния канала върху локомотивното колело. Затягаме винтчето и сме готови да поставим чакащата корона. Тук понякога влиза малко трудичко ма нема друг начин, затова леко леко я пъхваме. Слагаме на оста на короната 2 броя подложни шайби!
Прикачени файлове
IMG_1260.JPG
IMG_1260.JPG (156.46 KiB) Преглеждано 1464 пъти
IMG_1261.JPG
IMG_1261.JPG (190.61 KiB) Преглеждано 1464 пъти
toshiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 307
Регистриран на: Пон Юни 25, 2012 2:23 pm
Местоположение: Димитровград

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от toshiro »

Следва затваряне на скоростната кутия и поставяне на ротора и балансиращите тежести. Забравих да кажа, че на всички лагерчета капнах машинно масълце. Бигела не съм го обслужвал, защото макарата я купих "почти нова" от "колега" от форума и вътре при пружинката имаше захранка!!!, та тогава го почистих и смазах. Влакнонареждащата ролка е с тефлонова втулка и я смазвам редовно, за да не прави бели. Та в заключение искам да кажа, че макарата е най-обикновен китаец, брандиран "Корморан", който въобще няма нищо струващо 80 и кусур лева (нов) и не става за почти нищо. Щпулата е широка, но няма лагер на ролката на бигела и вкарва влакно под нея. Четките не си вършат работата. Предавката е "мощна", но зъбите са малки и всичко умира, когато завъртите под товар и локомотива застърже в S-канала. Сгъваемата дръжка беше вече разхлопана и понякога дори се осуква тънкото краче на макародържача. Пиньона на 3 лагера и наистина плаващата ос не компенсират.
Това е от мен. Надявам се съм бил полезен поне на някой! Поздрави!
Аватар
pacho109
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2440
Регистриран на: Вто Фев 09, 2010 6:52 pm
Местоположение: Кърджали

Re: Пролетно обслужване на макара Cormoran Corcast Feeder 5P

Мнение от pacho109 »

Отлично представяне :!: Общо взето такива са китайчетата за 40лв :!: внасят ги на цена 10-15лв :idea: За тези пари толкова :lol:
Изображение
Чърчил: "Нима искате избори, които се решават от най-ненужните гласове, дадени за най-ненужните кандидати?"
Чърчил:" На Балканите има повече история,отколкото те могат да понесат!"
http://vremeto.v.bg/
Публикувай отговор

Обратно към “Въдици и макари”