Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Selva 12 - 7.5к.с.
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Selva 12 - 7.5к.с.
Здравейте колеги,
Купих си двигател за надуваемата лодка с надуваем кил на която и дават до 8к.с. къс ботуш.
Моделът на двигателя е Selva 12 - 7.5к.с.
Търсих, но нищо не намерих за този двигател, бих искал да Ви помоля ако знаете нещо за него да споделите, защото, много не разбирам.
Нещо като ръководство ако има, за смяна на масло, за стартиране на двигателя, за допълнителни настройки, виждам, че има някакви "бутони" по него.
Ето и снимка, номерирал съм неясните "бутони".
Ще взимам също така външен резервоар, трябва ли да е специално за модела и т.н.
Какво да е маслото при двигателя и какво да е в ботуша и каква марка да бъде?


Купих си двигател за надуваемата лодка с надуваем кил на която и дават до 8к.с. къс ботуш.
Моделът на двигателя е Selva 12 - 7.5к.с.
Търсих, но нищо не намерих за този двигател, бих искал да Ви помоля ако знаете нещо за него да споделите, защото, много не разбирам.
Нещо като ръководство ако има, за смяна на масло, за стартиране на двигателя, за допълнителни настройки, виждам, че има някакви "бутони" по него.
Ето и снимка, номерирал съм неясните "бутони".
Ще взимам също така външен резервоар, трябва ли да е специално за модела и т.н.
Какво да е маслото при двигателя и какво да е в ботуша и каква марка да бъде?


- Mich
- ще става разбирач
- Мнения: 345
- Регистриран на: Нед Фев 12, 2006 10:01 pm
- Местоположение: city by the sea
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
защо не пита тоя от които го купуваш за всички тея неясни бутони и копчета
:


който не лови, няма да яде 

- трапера
- сериозен играч
- Мнения: 1471
- Регистриран на: Пон Апр 09, 2007 10:27 am
- Местоположение: Свилен Славов (Мюнхен-Русе)
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Здравей колега!
И аз порових на бързо в нета, но не намерих нищо. Моторчето е доста старо. Сигурен ли си, че е 7.5 коня, а не 12?
Би трябвало някъде по него да има табела с всички данни-сериен номер,година на производство,мощност...
Та на въпросите ти-не съм сигурен на 100%, но съм убеден на 90%, че
–№1 е смукач
–№2 е закопчалката на капака
–№3 е ръчката за реверса-предна и задна "скорост"
–№4 е бутон за гасене на двигателя
–№5 е конектор/накрайник за горивния маркуч (бърза връзка)
–№6 е лост/заключалка за повдигане/спускане на мотора
№6 от втората снимка=№3 от първата
Резервоара няма значение какъв е. Добре е да е пластмасов-не задърже статично електричество. Провери конектора (№5) дали не изпуска гориво,може някоя гумичка да се е "опекла" или някоя съчма да се е износила. Гледам е стегнат с винтова скоба в маркуча от мотора, тъй че можеш да го смениш лесно!
Относно маслата- всеки производител препоръчва нещо. Марка и съотношение на смесване. Там вече чакай някой СЕЛВАджия да се изкаже. Или потърси кой ги вкарва в България. Може би ще ти помогнат с някой и-мейл!
Поздрави.
И аз порових на бързо в нета, но не намерих нищо. Моторчето е доста старо. Сигурен ли си, че е 7.5 коня, а не 12?
Би трябвало някъде по него да има табела с всички данни-сериен номер,година на производство,мощност...
Та на въпросите ти-не съм сигурен на 100%, но съм убеден на 90%, че

–№1 е смукач
–№2 е закопчалката на капака
–№3 е ръчката за реверса-предна и задна "скорост"
–№4 е бутон за гасене на двигателя
–№5 е конектор/накрайник за горивния маркуч (бърза връзка)
–№6 е лост/заключалка за повдигане/спускане на мотора
№6 от втората снимка=№3 от първата
Резервоара няма значение какъв е. Добре е да е пластмасов-не задърже статично електричество. Провери конектора (№5) дали не изпуска гориво,може някоя гумичка да се е "опекла" или някоя съчма да се е износила. Гледам е стегнат с винтова скоба в маркуча от мотора, тъй че можеш да го смениш лесно!
Относно маслата- всеки производител препоръчва нещо. Марка и съотношение на смесване. Там вече чакай някой СЕЛВАджия да се изкаже. Или потърси кой ги вкарва в България. Може би ще ти помогнат с някой и-мейл!
Поздрави.
лягам си star
събуждам се super star
събуждам се super star
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 163
- Регистриран на: Съб Май 01, 2010 5:00 pm
- Местоположение: София
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Моторчето е доста старо но провери при ЛАГО ПАСАРЕЛ : http://www.balkanboats.com/pages.aspx?id=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Колеги, благодаря за отговорите.
Двигателчето ми хареса, защото изглежда доста добре, стегнато и добра изработка, остава да взема резервоар и да го пусна на вода.
Разгледах, относно скоростите, по средата предполагам е неутрална.
Също така попаднах на един подобен мотор, но 15к.с., който изглеждаше по същия начин... и си мисля, че този може да е 12к.с.
Моят двигател изглежда по същия начин и ботуш включително.
Двигателчето ми хареса, защото изглежда доста добре, стегнато и добра изработка, остава да взема резервоар и да го пусна на вода.
Разгледах, относно скоростите, по средата предполагам е неутрална.
Също така попаднах на един подобен мотор, но 15к.с., който изглеждаше по същия начин... и си мисля, че този може да е 12к.с.
Моят двигател изглежда по същия начин и ботуш включително.
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Здравейте колеги,
Днес, смених маслото в ботуша, свързах резервоара с мотора, смесих горивото с двутактово масло куиксилвър премиум плюс в съотношение 1:80
Пробвах да запаля мотора:
- първият, вторият, третият път бяха не успешни.
- след това направих да е по средата на газта и сипах много малко количество бензин при горната свещ и запали, поработи 10 секунди и пак изгасва, дърпам и пак запалва 10 секунди и пак изгасва. Това със свеща не знам дали е оказало влияние.
- Пробвах със смукача тъй като не знам в какво положение трябва да бъде (ляво, средно и дясно, което е написано check)
След като го запалих три пъти по 10 секунди, последващите опити бяха не успешни.
Бихте ли могли да кажете, как бих могъл да го запаля и защо съответно изгасва?
Свещите бяха с черен загар и имаше малко разстояние.
Беше на празен ход, не беше на предна предавка.
Днес, смених маслото в ботуша, свързах резервоара с мотора, смесих горивото с двутактово масло куиксилвър премиум плюс в съотношение 1:80
Пробвах да запаля мотора:
- първият, вторият, третият път бяха не успешни.
- след това направих да е по средата на газта и сипах много малко количество бензин при горната свещ и запали, поработи 10 секунди и пак изгасва, дърпам и пак запалва 10 секунди и пак изгасва. Това със свеща не знам дали е оказало влияние.
- Пробвах със смукача тъй като не знам в какво положение трябва да бъде (ляво, средно и дясно, което е написано check)
След като го запалих три пъти по 10 секунди, последващите опити бяха не успешни.
Бихте ли могли да кажете, как бих могъл да го запаля и защо съответно изгасва?
Свещите бяха с черен загар и имаше малко разстояние.
Беше на празен ход, не беше на предна предавка.
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Тук гледам един германец с подобен проблем
.
http://www.youtube.com/watch?v=bJjEuB19vhI" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=bJjEuB19vhI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Здравей колега.Маслото за този двигател трябва да бъде 1:50.А като го палеше нещо случили се,да замирише на бензин примерно.И отвърташ ли клапанът на резервоара.Аз имам същият мотор,само че моят е 15кс предполагам и твоят.Паля го последният начин,напомпвам на подкачващата помпа докато стане твърда след това дърпам смукача.Дръпвам няколко пъти (около 3) докато припука.Следващото дръпване запалва и му връщам смукача докато работи.Питай ако има нещо.
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Ами нямаше аромат нито на бензин, нито на масло.
При мен смукача е с номер 1, от горната снимка. Сега виждам, че е в крайно дясно положение, на това положение пише CHECK. и малко съм не ясно, в коя позиция трябва да бъде по време на запалването и в коя позиция да бъде поставено, след като запали.
-Правими впечатление, че има къс ход на поддаването на газ, в смисъл с малко завъртане отива на края и обратно. Не зная Също в какво положение да бъде поставена и газта.
При мен смукача е с номер 1, от горната снимка. Сега виждам, че е в крайно дясно положение, на това положение пише CHECK. и малко съм не ясно, в коя позиция трябва да бъде по време на запалването и в коя позиция да бъде поставено, след като запали.
-Правими впечатление, че има къс ход на поддаването на газ, в смисъл с малко завъртане отива на края и обратно. Не зная Също в какво положение да бъде поставена и газта.
- мечока
- научил се да хвърля
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 6:59 pm
- Местоположение: Добрич
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Махни тоя капак и снимай двигателя да може колегите по-лесно да те напътстват.Щом сипваш бензин в цилиндрите и запалва,предполагам че с токовете всичко е наред.Проблема би трябвало да е в горивната система.Абе ти от баба ли го купи тоз двигател,че не ти е обяснил кое,как и защо.Проследи маркуча от резервоара към двигателя.Трябва да влиза в бензинова помпа и после в карбуратора.Разкачи маркуча между помпата и карбуратора,дърпай въжето и виж дали помпата тласка бензин.Ако там всичко е наред трябва да разглобиш и да почистиш карбуратора.След като веднъж е припалил смукача не е от такова значение.Ако замирише на бензин ,връщаш смукача и газта на макс и така.Успех
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Вчера, не го видях, но днес, при помпане с помпичката на маркуча на бензина, забелязах, че капе бензин, по-долу ще видите на снимките, а и на видеото.
Ето и снимки.
При позиция 1 на смукача.


При позиция 2 на смукача.


При позиция 3 на смукача.


Други снимки.


Маркуча отива директно тук.










Ето и снимки.
При позиция 1 на смукача.


При позиция 2 на смукача.


При позиция 3 на смукача.


Други снимки.


Маркуча отива директно тук.










- мечока
- научил се да хвърля
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 6:59 pm
- Местоположение: Добрич
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
За смукача предполагам са ти ясни положенията,кога е отворен и затворен.Когато притока на въздух е намален значи си на смукач.Проблема и сам си го видял в мембраната на бензиновата помпа.Не знам на този стар модел дали въобще може да се намери оригинална или ще се наложи някакво побългаряване.Пробвай първо да не би да са се разхлабили болтовете или гарнитурката да се е скъсала,но при всички случаи тази мембрана трябва да е здрава за да може да нагнетява бензина към карбуратора.
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Значи да смятам,че когато съм на позиция CHOKE съм на смукач?
Проверих мембраната на бензиновата помпа и се оказа здрава.(видими белези на скъсване липсваха)
Нямам обяснение защо има теч на гориво,апропо болтовете бяха затегнати.Напарави ми впечатление,че в маркуча,който излиза от бензиновата помпа и отива в карбуратора имаше гориво.Как мога да отстраня този теч и най вероятно след това да следва профилактика на карбуратора.
Проверих мембраната на бензиновата помпа и се оказа здрава.(видими белези на скъсване липсваха)
Нямам обяснение защо има теч на гориво,апропо болтовете бяха затегнати.Напарави ми впечатление,че в маркуча,който излиза от бензиновата помпа и отива в карбуратора имаше гориво.Как мога да отстраня този теч и най вероятно след това да следва профилактика на карбуратора.
Re: Selva 12 - 7.5к.с.
djart написа:Значи да смятам,че когато съм на позиция CHOKE съм на смукач?
.

Re: Selva 12 - 7.5к.с.
Включи на скорост и тогава пак провери дали няма да се увеличи хода на газта , при моя е така , на празен ход не позволява да даваш газ до ламарината.djart написа:Правими впечатление, че има къс ход на поддаването на газ, в смисъл с малко завъртане отива на края и обратно.
При палене включи смукача и дай газ до половината.В момента в който запали връща смукача , както ти е писал колегата по горе , дори ако не е много очукан на дръжката на газта би трябвало да има белег или някаква лепенка за положение START.djart написа:Не зная Също в какво положение да бъде поставена и газта.