Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Всико за лодките сонарите и атрибути към тях.

Модератори: emo vasilev, Кърцата

Аватар
xitreca
новобранец
новобранец
Мнения: 23
Регистриран на: Нед Юли 03, 2011 9:37 am
Местоположение: гр.Кубрат

Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от xitreca »

Здравейте колеги.
Сблъсках се със следният проблем..
Реших да си сменя маслото в редуктора на двигателя на лодката
Моторчето е Сузуки ДТ8 двутактово .
От магазина от където купих маслото казаха че една тубичка (235мл) е достатъчна
Реално старото масло което източих беше горе долу също толкова.
Но във интернет където има упътвания за този двигател навсякъде пише че събира 400сс.. а това май са 400мл.
Та въпросът ми е колко масло трябва да се налее в редуктора на този двигател.??
Ако някой ползва такъв и е сменял ще бъда много благодарен ако сподели..
Също така и има 3 пробки .. От коя трябва да протече като се пълни новото масло..??



Благодаря предварително ..
Прикачени файлове
oil Suzuki (1).jpg
oil Suzuki (1).jpg (96.79 KiB) Преглеждано 6606 пъти
Аватар
val
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 737
Регистриран на: Пет Ное 17, 2006 9:16 pm
Местоположение: stara zagora
Обратна връзка:

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от val »

1. е за източване и наливане на маслото в редуктора.
2. е за контрол на маслото.
3 и 4 предполагам са за водната помпа.
Аватар
bobo_33333
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 3219
Регистриран на: Пон Май 02, 2011 9:54 am

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от bobo_33333 »

5 и 6 -карай го в сервиз
Аз там съм пораснал...
Аватар
xitreca
новобранец
новобранец
Мнения: 23
Регистриран на: Нед Юли 03, 2011 9:37 am
Местоположение: гр.Кубрат

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от xitreca »

val написа:1. е за източване и наливане на маслото в редуктора.
2. е за контрол на маслото.
3 и 4 предполагам са за водната помпа.
на номер 3 пише OIL
номер 4 (дето не е означена на снимката си е за водата ...за промиване)
От вчера се ровя из наши и чужди форуми.. Май ще се окаже че номер 2 от моята снимка е някакъв чоп за лоста за скоростите.. но още не съм сигурен

а от номер 1 се точи и налива .. а от номер 3 на моята снимка май че ще е за нивото на маслото ...до където трябва да е пълно..

Ще чета още и все пак ако някой колега знае със сигурност моля да пише..
Не вярвам само аз да имам такъв двигател :D :lol:


п.п.
bobo_33333 за 5 и 6 се надявам да не се стига :)
моторчето си работи перфектно за сега ... и затова и искам да му напоя редукторчето с масълце с нужното количество ..
нито повече ..нито по малко :D
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от Тедо »

колега, да беше качил и в офроуда снимката... Тази пробка 2 е много ниско за да е горна (OIL LEVEL) - със сигурност не трябва да я отваряш! Както ти писах и в офроуда, не трябва да се получава налягане като пълниш маслото! Това, че си източил 200мл показва, че предишния път са ползвали №2 за "горна" и е работил с по-малко масло. Щом на №3 пише OIL значи оттам трябва да тръгне новото масло за да е пълно до горе...
Аватар
xitreca
новобранец
новобранец
Мнения: 23
Регистриран на: Нед Юли 03, 2011 9:37 am
Местоположение: гр.Кубрат

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от xitreca »

Тедо написа:колега, да беше качил и в офроуда снимката... Тази пробка 2 е много ниско за да е горна (OIL LEVEL) - със сигурност не трябва да я отваряш! Както ти писах и в офроуда, не трябва да се получава налягане като пълниш маслото! Това, че си източил 200мл показва, че предишния път са ползвали №2 за "горна" и е работил с по-малко масло. Щом на №3 пише OIL значи оттам трябва да тръгне новото масло за да е пълно до горе...
И там я качих ... още вчера...и очаквах там да пишеш.. :)
Днес след много четене и аз оставам с това впечатление ...Добре че не съм го карал прекалено много така .. А това двигателче Zandera го бута та се къса :)
Аватар
xitreca
новобранец
новобранец
Мнения: 23
Регистриран на: Нед Юли 03, 2011 9:37 am
Местоположение: гр.Кубрат

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от xitreca »

Бях изпратил запитване и до Сузуки Моторс България .
От там ми отговориха че било нормално да се налива 240мл масло в редуктора ..
Но това е повече от средната дупка на снимката (която от каталога за резервни части се убедих че е чоп а не пробка )и по малко от горната на която пише OIL..
Така че се доверих на Тедо и си го напълних до горната пробка.
Долях му 100 мл от старото масло което източих. Смесиха се 2 различни вида но мисля че за едно две излизания (2-3ч работа) няма да навреди .. докато си купя наново 2 тубички и го сменя отново .


Благодаря колеги .
Най голямо БЛАГОДАРЯ на Тедо
Поздрави и на слука...
п.п Сега се сетих ... :)
От какъв материал си правите чопове за пропелера ??
Двигателчето като го купих миналата година беше със скъсан щифт и аз му сложих от стъбло на бургия..
сега като сменях маслото ми направи впечатления че пропелера отново има луфт и щифта отново беше скъсан ( Бургииката е издържала цяло лято миналата година)
И сложих отново от бургия .. Но се чудя от корав метал ли трябва да е по принцип или от мек ??? :roll: на места в нета пише че се правят от месинг .. на други места пише от болтове с якост 8 .. на други места пише че трябва да е от кален и корав метал .... :roll: :roll: :?: :?:
s_toshkov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 151
Регистриран на: Нед Апр 06, 2008 9:18 am

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от s_toshkov »

Здравейте ,

взех си едно Сузуки 6 к.с. , 4 -таката -втора употреба в много добро състояние

Преди да започна да го ползвам по морето искам да го обслужа - знам че се сменя маслото в картера и маслото в диференциала

Някакви особенности при сманата има ли .Какво масло ми трябва и от къде да го намера (ако желаете пишете такава информация на лични , да не го броят за реклама )

Двигателя ми харесва как работи , доколкото знам са и много икономични . Ще го изпозвам с надуваема лодка с твърдо дъно 3,30 метра в морето

Нещо повече да кажете за тези мотори - нещо по-специфично , или по-особенно при експлоатацията ?С какъв бензин трабва да се кара .
Газова уредба може ли да се сложи - обикновеннна или инжекцион ( шегувам се естественно )



Досега съм имал само двутактови ямаха и джонсън
Troli Rapala
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6494
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
Местоположение: sofia
Обратна връзка:

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от Troli Rapala »

Ох,най-се дразним га некой Т...се прави на У! :rolleyes: Щом верваш на Тедо-вите измислици,значи си доста наивен! :cry: Чуй ме сега добре и пак помисли:1-Източил си 240грама редукторно масло.2-Купил си редукторно масло в разфасовка 240грама.З-От Сузуки са ти потвърдили,че необходимото количество за твоя двигател е 240грама. :idea: :idea: :idea:

И ти кво??????? :rolleyes: Се довери на некой си Тедо и сипа 400грама,па да има! :rolleyes: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Е много сте умни и двамата,добре че има сайтове в които да си намериш всичко необходимо за двигателя!Ето от тук,примерно:http://www.boats.net/parts/search/Suzuk ... parts.html
s_toshkov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 151
Регистриран на: Нед Апр 06, 2008 9:18 am

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от s_toshkov »

s_toshkov написа:Здравейте ,

взех си едно Сузуки 6 к.с. , 4 -таката -втора употреба в много добро състояние

Преди да започна да го ползвам по морето искам да го обслужа - знам че се сменя маслото в картера и маслото в диференциала

Някакви особенности при сманата има ли .Какво масло ми трябва и от къде да го намера (ако желаете пишете такава информация на лични , да не го броят за реклама )

Двигателя ми харесва как работи , доколкото знам са и много икономични . Ще го изпозвам с надуваема лодка с твърдо дъно 3,30 метра в морето

Нещо повече да кажете за тези мотори - нещо по-специфично , или по-особенно при експлоатацията ?С какъв бензин трабва да се кара .
Газова уредба може ли да се сложи - обикновеннна или инжекцион ( шегувам се естественно )



Досега съм имал само двутактови ямаха и джонсън

Колеги , разбрах какви точно масла ми трябват и вече съм си ги купил ....

За редуктора ми е ясно как се сменя!

Но за двигателя процедурата ми е непозната ....Трябва ли да има пробка за източване на маслото или просто двигателя се обръща наобратно да изтече маслото ? Тези двигатели имат ли някакви маслени филтри ????
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от Тедо »

Троли питай - той знае :)
s_toshkov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 151
Регистриран на: Нед Апр 06, 2008 9:18 am

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от s_toshkov »

Тедо написа:Троли питай - той знае :)
защо, ти не знаеш ли ?


Абе форума не беше ли да си помагаме,а не да се заяждаме ???

Моля ви да следим темата и да спазваме добрия тон
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател

Мнение от Тедо »

s_toshkov написа: защо, ти не знаеш ли ?

Абе форума не беше ли да си помагаме,а не да се заяждаме ???

Моля ви да следим темата и да спазваме добрия тон
Прочети по-нагоре и ще разбереш защо... Според някои ИСТИНСКИ разбирачи, щом маслото е в 240мл тубичка, значи толкова събира мотора... :mrgreen:
Между другото, забравих да снимам днес - тубичките за редуктора на "Сузуки" са по 350мл

Оттук можете да си дръпнете каталог за резервните части за всеки от моделите на Сузуки:
http://www.megazip.ru/zapchasti-dlya-lo ... rov/suzuki" onclick="window.open(this.href);return false;

За моторното масло процедурата е проста - оглеждаш за болт в горната част на ботуша - като го отвиеш, оттам изтича моторното масло... Не знам коя година ти е мотора - на по новите са с голям шестограм, който е в ЗИПа на мотора...
Преди това моторът трябва да поработи малко в бидон или на "слушалки" за да се затопли маслото и да се вдигнат утайките.
След като спре да тече, навиваш обратно болта. Маслото се сипва през пластмасовата капачка (с жълт цвят е на новите модели). Количеството е написано на стикер... (ако си купил 4л-туба ще му дойде вповече по системата за дозиране на Троли...)
Хубаво е маслата да се сменят в края на сезона, а не на пролет... Така моторът ще зимува с чисти масълца, а ако е влязла вода в редуктора, няма да стои цяла зима...
Публикувай отговор

Обратно към “Лодки и сонари”