Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Лодки и сонари
naRiba.com

Форум




Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
Модератори: emo vasilev, Кърцата
Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
Здравейте колеги.
Сблъсках се със следният проблем..
Реших да си сменя маслото в редуктора на двигателя на лодката
Моторчето е Сузуки ДТ8 двутактово .
От магазина от където купих маслото казаха че една тубичка (235мл) е достатъчна
Реално старото масло което източих беше горе долу също толкова.
Но във интернет където има упътвания за този двигател навсякъде пише че събира 400сс.. а това май са 400мл.
Та въпросът ми е колко масло трябва да се налее в редуктора на този двигател.??
Ако някой ползва такъв и е сменял ще бъда много благодарен ако сподели..
Също така и има 3 пробки .. От коя трябва да протече като се пълни новото масло..??
Благодаря предварително ..
Сблъсках се със следният проблем..
Реших да си сменя маслото в редуктора на двигателя на лодката
Моторчето е Сузуки ДТ8 двутактово .
От магазина от където купих маслото казаха че една тубичка (235мл) е достатъчна
Реално старото масло което източих беше горе долу също толкова.
Но във интернет където има упътвания за този двигател навсякъде пише че събира 400сс.. а това май са 400мл.
Та въпросът ми е колко масло трябва да се налее в редуктора на този двигател.??
Ако някой ползва такъв и е сменял ще бъда много благодарен ако сподели..
Също така и има 3 пробки .. От коя трябва да протече като се пълни новото масло..??
Благодаря предварително ..
- Прикачени файлове
-
- oil Suzuki (1).jpg (96.79 KiB) Преглеждано 6609 пъти
- val
- разбира нещата
- Мнения: 737
- Регистриран на: Пет Ное 17, 2006 9:16 pm
- Местоположение: stara zagora
- Обратна връзка:
Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
1. е за източване и наливане на маслото в редуктора.
2. е за контрол на маслото.
3 и 4 предполагам са за водната помпа.
2. е за контрол на маслото.
3 и 4 предполагам са за водната помпа.
- bobo_33333
- кандидат преподавател
- Мнения: 3219
- Регистриран на: Пон Май 02, 2011 9:54 am
Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
на номер 3 пише OILval написа:1. е за източване и наливане на маслото в редуктора.
2. е за контрол на маслото.
3 и 4 предполагам са за водната помпа.
номер 4 (дето не е означена на снимката си е за водата ...за промиване)
От вчера се ровя из наши и чужди форуми.. Май ще се окаже че номер 2 от моята снимка е някакъв чоп за лоста за скоростите.. но още не съм сигурен
а от номер 1 се точи и налива .. а от номер 3 на моята снимка май че ще е за нивото на маслото ...до където трябва да е пълно..
Ще чета още и все пак ако някой колега знае със сигурност моля да пише..
Не вярвам само аз да имам такъв двигател


п.п.
bobo_33333 за 5 и 6 се надявам да не се стига

моторчето си работи перфектно за сега ... и затова и искам да му напоя редукторчето с масълце с нужното количество ..
нито повече ..нито по малко

- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
колега, да беше качил и в офроуда снимката... Тази пробка 2 е много ниско за да е горна (OIL LEVEL) - със сигурност не трябва да я отваряш! Както ти писах и в офроуда, не трябва да се получава налягане като пълниш маслото! Това, че си източил 200мл показва, че предишния път са ползвали №2 за "горна" и е работил с по-малко масло. Щом на №3 пише OIL значи оттам трябва да тръгне новото масло за да е пълно до горе...
Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
И там я качих ... още вчера...и очаквах там да пишеш..Тедо написа:колега, да беше качил и в офроуда снимката... Тази пробка 2 е много ниско за да е горна (OIL LEVEL) - със сигурност не трябва да я отваряш! Както ти писах и в офроуда, не трябва да се получава налягане като пълниш маслото! Това, че си източил 200мл показва, че предишния път са ползвали №2 за "горна" и е работил с по-малко масло. Щом на №3 пише OIL значи оттам трябва да тръгне новото масло за да е пълно до горе...

Днес след много четене и аз оставам с това впечатление ...Добре че не съм го карал прекалено много така .. А това двигателче Zandera го бута та се къса

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
Бях изпратил запитване и до Сузуки Моторс България .
От там ми отговориха че било нормално да се налива 240мл масло в редуктора ..
Но това е повече от средната дупка на снимката (която от каталога за резервни части се убедих че е чоп а не пробка )и по малко от горната на която пише OIL..
Така че се доверих на Тедо и си го напълних до горната пробка.
Долях му 100 мл от старото масло което източих. Смесиха се 2 различни вида но мисля че за едно две излизания (2-3ч работа) няма да навреди .. докато си купя наново 2 тубички и го сменя отново .
Благодаря колеги .
Най голямо БЛАГОДАРЯ на Тедо
Поздрави и на слука...
п.п Сега се сетих ...
От какъв материал си правите чопове за пропелера ??
Двигателчето като го купих миналата година беше със скъсан щифт и аз му сложих от стъбло на бургия..
сега като сменях маслото ми направи впечатления че пропелера отново има луфт и щифта отново беше скъсан ( Бургииката е издържала цяло лято миналата година)
И сложих отново от бургия .. Но се чудя от корав метал ли трябва да е по принцип или от мек ???
на места в нета пише че се правят от месинг .. на други места пише от болтове с якост 8 .. на други места пише че трябва да е от кален и корав метал ....

От там ми отговориха че било нормално да се налива 240мл масло в редуктора ..
Но това е повече от средната дупка на снимката (която от каталога за резервни части се убедих че е чоп а не пробка )и по малко от горната на която пише OIL..
Така че се доверих на Тедо и си го напълних до горната пробка.
Долях му 100 мл от старото масло което източих. Смесиха се 2 различни вида но мисля че за едно две излизания (2-3ч работа) няма да навреди .. докато си купя наново 2 тубички и го сменя отново .
Благодаря колеги .
Най голямо БЛАГОДАРЯ на Тедо
Поздрави и на слука...
п.п Сега се сетих ...

От какъв материал си правите чопове за пропелера ??
Двигателчето като го купих миналата година беше със скъсан щифт и аз му сложих от стъбло на бургия..
сега като сменях маслото ми направи впечатления че пропелера отново има луфт и щифта отново беше скъсан ( Бургииката е издържала цяло лято миналата година)
И сложих отново от бургия .. Но се чудя от корав метал ли трябва да е по принцип или от мек ???





Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
Здравейте ,
взех си едно Сузуки 6 к.с. , 4 -таката -втора употреба в много добро състояние
Преди да започна да го ползвам по морето искам да го обслужа - знам че се сменя маслото в картера и маслото в диференциала
Някакви особенности при сманата има ли .Какво масло ми трябва и от къде да го намера (ако желаете пишете такава информация на лични , да не го броят за реклама )
Двигателя ми харесва как работи , доколкото знам са и много икономични . Ще го изпозвам с надуваема лодка с твърдо дъно 3,30 метра в морето
Нещо повече да кажете за тези мотори - нещо по-специфично , или по-особенно при експлоатацията ?С какъв бензин трабва да се кара .
Газова уредба може ли да се сложи - обикновеннна или инжекцион ( шегувам се естественно )
Досега съм имал само двутактови ямаха и джонсън
взех си едно Сузуки 6 к.с. , 4 -таката -втора употреба в много добро състояние
Преди да започна да го ползвам по морето искам да го обслужа - знам че се сменя маслото в картера и маслото в диференциала
Някакви особенности при сманата има ли .Какво масло ми трябва и от къде да го намера (ако желаете пишете такава информация на лични , да не го броят за реклама )
Двигателя ми харесва как работи , доколкото знам са и много икономични . Ще го изпозвам с надуваема лодка с твърдо дъно 3,30 метра в морето
Нещо повече да кажете за тези мотори - нещо по-специфично , или по-особенно при експлоатацията ?С какъв бензин трабва да се кара .
Газова уредба може ли да се сложи - обикновеннна или инжекцион ( шегувам се естественно )
Досега съм имал само двутактови ямаха и джонсън
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
Ох,най-се дразним га некой Т...се прави на У!
Щом верваш на Тедо-вите измислици,значи си доста наивен!
Чуй ме сега добре и пак помисли:1-Източил си 240грама редукторно масло.2-Купил си редукторно масло в разфасовка 240грама.З-От Сузуки са ти потвърдили,че необходимото количество за твоя двигател е 240грама.
И ти кво???????
Се довери на некой си Тедо и сипа 400грама,па да има!
Е много сте умни и двамата,добре че има сайтове в които да си намериш всичко необходимо за двигателя!Ето от тук,примерно:http://www.boats.net/parts/search/Suzuk ... parts.html





И ти кво???????





Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
s_toshkov написа:Здравейте ,
взех си едно Сузуки 6 к.с. , 4 -таката -втора употреба в много добро състояние
Преди да започна да го ползвам по морето искам да го обслужа - знам че се сменя маслото в картера и маслото в диференциала
Някакви особенности при сманата има ли .Какво масло ми трябва и от къде да го намера (ако желаете пишете такава информация на лични , да не го броят за реклама )
Двигателя ми харесва как работи , доколкото знам са и много икономични . Ще го изпозвам с надуваема лодка с твърдо дъно 3,30 метра в морето
Нещо повече да кажете за тези мотори - нещо по-специфично , или по-особенно при експлоатацията ?С какъв бензин трабва да се кара .
Газова уредба може ли да се сложи - обикновеннна или инжекцион ( шегувам се естественно )
Досега съм имал само двутактови ямаха и джонсън
Колеги , разбрах какви точно масла ми трябват и вече съм си ги купил ....
За редуктора ми е ясно как се сменя!
Но за двигателя процедурата ми е непозната ....Трябва ли да има пробка за източване на маслото или просто двигателя се обръща наобратно да изтече маслото ? Тези двигатели имат ли някакви маслени филтри ????
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
Троли питай - той знае 

Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
защо, ти не знаеш ли ?Тедо написа:Троли питай - той знае
Абе форума не беше ли да си помагаме,а не да се заяждаме ???
Моля ви да следим темата и да спазваме добрия тон
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Помощ за смяна на масло на извънбордов двигател
Прочети по-нагоре и ще разбереш защо... Според някои ИСТИНСКИ разбирачи, щом маслото е в 240мл тубичка, значи толкова събира мотора...s_toshkov написа: защо, ти не знаеш ли ?
Абе форума не беше ли да си помагаме,а не да се заяждаме ???
Моля ви да следим темата и да спазваме добрия тон

Между другото, забравих да снимам днес - тубичките за редуктора на "Сузуки" са по 350мл
Оттук можете да си дръпнете каталог за резервните части за всеки от моделите на Сузуки:
http://www.megazip.ru/zapchasti-dlya-lo ... rov/suzuki" onclick="window.open(this.href);return false;
За моторното масло процедурата е проста - оглеждаш за болт в горната част на ботуша - като го отвиеш, оттам изтича моторното масло... Не знам коя година ти е мотора - на по новите са с голям шестограм, който е в ЗИПа на мотора...
Преди това моторът трябва да поработи малко в бидон или на "слушалки" за да се затопли маслото и да се вдигнат утайките.
След като спре да тече, навиваш обратно болта. Маслото се сипва през пластмасовата капачка (с жълт цвят е на новите модели). Количеството е написано на стикер... (ако си купил 4л-туба ще му дойде вповече по системата за дозиране на Троли...)
Хубаво е маслата да се сменят в края на сезона, а не на пролет... Така моторът ще зимува с чисти масълца, а ако е влязла вода в редуктора, няма да стои цяла зима...