Къде се намирам:
Къмпингуване
Фотография
naRiba.com

Форум


Какви фотоапарати ползвате и доволни ли сте от тях ?
Модератор: Paublo_Eskobar
Re: Какви фотоапарати ползвате и доволни ли сте от тях ?
Аз писах вече но като за темата пак ще кажа.
Ползвам Canon PoerShot A40 (2мп). Имах първо такъв правен май в Тайланд, и го потопих в реката. После си купих същия от е-bay, който е правен в Malaysia и дава сякаш по-меки цветове към кафявата гама, но пак е ОК.
Взех си и Canon PoerShot A75 (3.2мп), но не снимам с него. Даже съжалявам че го взех защото докато му дойде ред, апаратите вече ще са с по 10мп и нагоре.
Има модели на НИКОН които са защитени от намокряне, както и модели на Olympus позволяващи леко навлажняване.
Но за рибарски цели цифровия апарат е скъпо удоволствие. Рано или късно момента на приводняване идва.

Ползвам Canon PoerShot A40 (2мп). Имах първо такъв правен май в Тайланд, и го потопих в реката. После си купих същия от е-bay, който е правен в Malaysia и дава сякаш по-меки цветове към кафявата гама, но пак е ОК.
Взех си и Canon PoerShot A75 (3.2мп), но не снимам с него. Даже съжалявам че го взех защото докато му дойде ред, апаратите вече ще са с по 10мп и нагоре.
Има модели на НИКОН които са защитени от намокряне, както и модели на Olympus позволяващи леко навлажняване.
Но за рибарски цели цифровия апарат е скъпо удоволствие. Рано или късно момента на приводняване идва.

- Cougar
- ще става разбирач
- Мнения: 468
- Регистриран на: Сря Сеп 01, 2004 2:44 am
- Местоположение: the tree tops
Re: Какви фотоапарати ползвате и доволни ли сте от тях ?
Нали гости не можеше да пишат. Каква стана тя тази работа.....
А пък аз отскоро ползвам един НИКОН F65 (или F65D - не съм сигурен
) , който е обикновен, а не е цифров. Прави чудесни снимки, но проблемът е че не мога да ги имам веднага, а едва след като изразходвам цялата лента в него, което понякога отнема доста време (както в момента). Така не мога да предложа актуални снимки от "местопрестъплението", а мога единствено да прикачам по някоя снимка месец или два по-късно, когато не е съвсем актуална
Все за замислям да си взема някакъв цифров, но цените им са такива, че не ми се отделя подобна сума за фотоапарат 



- DOCTORA
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Вто Авг 10, 2004 12:48 am
- Местоположение: АННГЛИЯ
Опаа, на още един подфорум сте ме изтупали модератор!
Мерси, ще се мъча да модерирам значи
По темата - дигитални камери много трудно се правят водонепроницаеми (за разлика от филмовите) защото, процесорите в тях развиват висока температура и трябва да се проветряват за да се охлаждат. Затова водонепроницаема дигитална камера без специален тромав и обемен калъф няма.
Само Олимпус успяха да произведат ВЛАГОУСТОЙЧИВИ камери.
Това са новите камери от серията Мю.
Аз ги препоръчвам като най-подходящи за рибарски снимки.
Особенно модела Olympus µ[mju:] DIGITAL 500:


Мерси, ще се мъча да модерирам значи

По темата - дигитални камери много трудно се правят водонепроницаеми (за разлика от филмовите) защото, процесорите в тях развиват висока температура и трябва да се проветряват за да се охлаждат. Затова водонепроницаема дигитална камера без специален тромав и обемен калъф няма.
Само Олимпус успяха да произведат ВЛАГОУСТОЙЧИВИ камери.
Това са новите камери от серията Мю.
Аз ги препоръчвам като най-подходящи за рибарски снимки.
Особенно модела Olympus µ[mju:] DIGITAL 500:


BORN TO FISH, FORCED TO WORK!
Аз съм собственик на Samsung Digimax-401 4.0 mPx.Имам го от около пловин година и за сега съм доволен,но лошото при мен е че няма кои да ме светне по подробно за тънкостите на фотографията и ми се налага да научквам
Ето и една снимка от един скорошен излет http://web.hit.bg/hito1/hijata%201.JPG

Ето и една снимка от един скорошен излет http://web.hit.bg/hito1/hijata%201.JPG
Значи говорим за цифровите апарати
,щото не мисля да се захващам толкова надълбоко с фотографията.Интересува ме как наи добре да използваме макро режима,как и защо да използваме ZOOM,кога се подобрява и кога се влошава качеството на една снимка,и кога се губи от реалноста на снимката в следстви на ZOOM.На някои това може да му се стори обикновени въпроси,но аз имам няколко сники които ги съсипах точно със ZOOM и не искам в бъдеще да се дъня така 


-
- сериозен играч
- Мнения: 1391
- Регистриран на: Пет Май 13, 2005 9:04 pm
- Местоположение: Бургас-Стара Загора-в каяка
Има, мисля едно основно правило.
ПОлзването на дигитален зуум винаги намаля качеството.Ако апарата има достатъчно мегапиксели при размер на стандартна фотография може спокойно и дигиталния зуум.Но при 2МП примерно ...абе по добре само оптичен ,:)
ПОлзването на дигитален зуум винаги намаля качеството.Ако апарата има достатъчно мегапиксели при размер на стандартна фотография може спокойно и дигиталния зуум.Но при 2МП примерно ...абе по добре само оптичен ,:)
татовамомченценаучибезбройнещаотмоитерепортажидобисмелостоттяхвидячеивБългарияможедаселовирибаскаяккопираабсолютновсичкитемимаршрутиирепортажиипослегипредставикатосвоивМаниятаинаРиба
- DOCTORA
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Вто Авг 10, 2004 12:48 am
- Местоположение: АННГЛИЯ
Здрасти hito33!
Първо за зума. Използвай само оптичния. Дигиталният наистина понижава качеството. Той е напълно безполезен за обикновенната ежедневна фотография. Единственната полза от него е за да се снима някаква сензационна снимка където обекта е толкова сензационен че намаленото качество на образа нама значение. Тя и така ще се продаде на жълтите издания. Например ако снимаш накоя чалга звезда на кълъп със Станишев
Сега сериозно.
При използване на зума трябва да се имат в предвид четери неща:
1 - колкото е по-голямо увеличението, приближаването на обекта, толкова повече се увеличава "камерашейк-а" - или мърдането на образа в кадър. Поради мърдането на камерата от треперенето на ръката ти. В резултат се получава размазване на образа. Затова ако се използва зум над 100 мм фокусно разстояние на обектива, трябва да се снима от статив или друга опора (облегнат на парапет и т.н.)
2 - при зума, когато се използват фокусни разстояния над 100 мм, прогресивно намалява "дълбочината на фокус" - или дълбочината на пространството пред обектива в което обектите са на фокус. Поради това ако си фокусирал на главния обект с голям зум, фона и предният план излизат разфокусирани. Това е добре и се цели нарочно при портретната фотография, но ако искаш да покажеш важни детайли във фона, при голям зум те ще са размазани.
3 - При големите зумове прогресивно се "компресира переспективата".
Това означава че, например при фокусно разтояние на обектива 50мм (което отговаря на човешкото око) на снимката обектите изглеждат както ги виждаш с невъоръжено око. Разстоянието между обектите се отразява реалистично. При зума, да речем 400мм фокусно разтояние на обектива, предметите от предния и задния план изглеждат много по-близо един до друг отколкото са в действителност. Разтоянието между тях не се пресъздава реалистично. Това е "компресия на переспективата". Този феномен се използва много широко за постигане на различни художественни ефекти в художественната фотография.
4 - Внимавай как използваш светкавицата със зума. Вградените светкавички на практика имат диапазон до 2-3 метра (независимо какво пише в указанията).
Ако снимаш обект на 10 метра и го приближиш със зума така че да изпълни кадъра (лице например) и амбиентната светлина е ниска(привечер например), камерата ще включи светкавицата но снимката ще стане тъмна защото лицето е извън диапазона на светкавицата.
Затова като гледаш футболен мач можеш да преброиш глупаците по трибуните по броя на светкавиците
Добре е да ги знаеш и разбираш тези неща та когато снимаш със зум и снимката стане калпава, да знаеш защо и да не повториш грешката. И обратно, когато снимката стане хубава да не е по случайност, а да знаеш защо и да можеш да повториш успеха при бъдещи снимки.
При макро-снимките, най-важния фактор е "дълбочината на фокус".
Поради законите на оптиката и начина по който са направени обективите, колкото по-отблизо снимаш един обект, толкова помалка е "дълбочината на фокус".
Ако снимаш еди малък обект така че да изпълни кадъра, да речем от 5-10 см разстояние, дълбочината на фокус е само 3-4 мм. Ако обекта е плосък и перпендикулярен на обектива, целия излиза на фокус.
Иначе частите на обекта които са пред тези 3-4 мм фокусирано пространство, както и тези които са назад от него - излизат разфокусирани.
Затова винаги трябва да прецениш дали част от обекта който снимаш ще е извън фокусното пространство, и да фокусираш върхи композиционно важна част на обекта - например окото на насекомото което снимаш.
"Дълбочината на фокус" се увеличава с намаляване на диаметъра на блендата. Затова по-голяма част от обекта може да се заснеме на фокус ако се използва по-затворена бленда (например16 или 22).
При тази затворена бленда е необходимо да се използва по- дълга експозиция за да може обекта да се експонира добре.
При тези дълги експозиции от 1-2 секунди, камерата трябва да е на статив. Ако се опиташ да я държиш на ръка, образа ще се размаже поради мърдането на камерата - "камера шейк".
Това може да се избегне с използването на светкавица но тя трябва да е специална която да има подвижна глава която може да се навежда надолу така че да освети обект на 5-10 см пред обектива.
Ако досега не са ти изпушили бушоните и още искаш да се занимаваш с фотография ще се се радвам да те открехна на която искаш топика
Вземи си фотоманипулираща програма като фотошоп или пейнт за да можеш да намаляваш размера на снимките които качваш на форума.
Тази горе се зарежда десет минути
Успех!
Първо за зума. Използвай само оптичния. Дигиталният наистина понижава качеството. Той е напълно безполезен за обикновенната ежедневна фотография. Единственната полза от него е за да се снима някаква сензационна снимка където обекта е толкова сензационен че намаленото качество на образа нама значение. Тя и така ще се продаде на жълтите издания. Например ако снимаш накоя чалга звезда на кълъп със Станишев

Сега сериозно.
При използване на зума трябва да се имат в предвид четери неща:
1 - колкото е по-голямо увеличението, приближаването на обекта, толкова повече се увеличава "камерашейк-а" - или мърдането на образа в кадър. Поради мърдането на камерата от треперенето на ръката ти. В резултат се получава размазване на образа. Затова ако се използва зум над 100 мм фокусно разстояние на обектива, трябва да се снима от статив или друга опора (облегнат на парапет и т.н.)
2 - при зума, когато се използват фокусни разстояния над 100 мм, прогресивно намалява "дълбочината на фокус" - или дълбочината на пространството пред обектива в което обектите са на фокус. Поради това ако си фокусирал на главния обект с голям зум, фона и предният план излизат разфокусирани. Това е добре и се цели нарочно при портретната фотография, но ако искаш да покажеш важни детайли във фона, при голям зум те ще са размазани.
3 - При големите зумове прогресивно се "компресира переспективата".
Това означава че, например при фокусно разтояние на обектива 50мм (което отговаря на човешкото око) на снимката обектите изглеждат както ги виждаш с невъоръжено око. Разстоянието между обектите се отразява реалистично. При зума, да речем 400мм фокусно разтояние на обектива, предметите от предния и задния план изглеждат много по-близо един до друг отколкото са в действителност. Разтоянието между тях не се пресъздава реалистично. Това е "компресия на переспективата". Този феномен се използва много широко за постигане на различни художественни ефекти в художественната фотография.
4 - Внимавай как използваш светкавицата със зума. Вградените светкавички на практика имат диапазон до 2-3 метра (независимо какво пише в указанията).
Ако снимаш обект на 10 метра и го приближиш със зума така че да изпълни кадъра (лице например) и амбиентната светлина е ниска(привечер например), камерата ще включи светкавицата но снимката ще стане тъмна защото лицето е извън диапазона на светкавицата.
Затова като гледаш футболен мач можеш да преброиш глупаците по трибуните по броя на светкавиците

Добре е да ги знаеш и разбираш тези неща та когато снимаш със зум и снимката стане калпава, да знаеш защо и да не повториш грешката. И обратно, когато снимката стане хубава да не е по случайност, а да знаеш защо и да можеш да повториш успеха при бъдещи снимки.
При макро-снимките, най-важния фактор е "дълбочината на фокус".
Поради законите на оптиката и начина по който са направени обективите, колкото по-отблизо снимаш един обект, толкова помалка е "дълбочината на фокус".
Ако снимаш еди малък обект така че да изпълни кадъра, да речем от 5-10 см разстояние, дълбочината на фокус е само 3-4 мм. Ако обекта е плосък и перпендикулярен на обектива, целия излиза на фокус.
Иначе частите на обекта които са пред тези 3-4 мм фокусирано пространство, както и тези които са назад от него - излизат разфокусирани.
Затова винаги трябва да прецениш дали част от обекта който снимаш ще е извън фокусното пространство, и да фокусираш върхи композиционно важна част на обекта - например окото на насекомото което снимаш.
"Дълбочината на фокус" се увеличава с намаляване на диаметъра на блендата. Затова по-голяма част от обекта може да се заснеме на фокус ако се използва по-затворена бленда (например16 или 22).
При тази затворена бленда е необходимо да се използва по- дълга експозиция за да може обекта да се експонира добре.
При тези дълги експозиции от 1-2 секунди, камерата трябва да е на статив. Ако се опиташ да я държиш на ръка, образа ще се размаже поради мърдането на камерата - "камера шейк".
Това може да се избегне с използването на светкавица но тя трябва да е специална която да има подвижна глава която може да се навежда надолу така че да освети обект на 5-10 см пред обектива.
Ако досега не са ти изпушили бушоните и още искаш да се занимаваш с фотография ще се се радвам да те открехна на която искаш топика

Вземи си фотоманипулираща програма като фотошоп или пейнт за да можеш да намаляваш размера на снимките които качваш на форума.
Тази горе се зарежда десет минути

Успех!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK!
- Fishing Bear
- новобранец
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2005 3:27 pm
Аз имам SONY CYBERSHOT W1 - ползвам го почти от година (а други модели на същата фирма от 6 г.) и смело мога да кажа, че от СОНИ-то по добро няма (при равни други условия). Взел съм му и допълнителна Memory Stick Pro карта 128 МВ, при което записва много добро качества видео (като за цифров апарат, де) а ограничението на дължината е само свободното място на картата.
С две думи - горещо го препоръчвам дори и за полу-професионална работа! А за семейно апартче направо е върха!
С две думи - горещо го препоръчвам дори и за полу-професионална работа! А за семейно апартче направо е върха!
"Сухо дупе риба не яде!"
-
- сериозен играч
- Мнения: 1391
- Регистриран на: Пет Май 13, 2005 9:04 pm
- Местоположение: Бургас-Стара Загора-в каяка
DOC нищо не мога да кажа освен да уча
а ето едно предложение рибарско
Pentax Optio WP 5MP Waterproof Digital Camera with 3x Optical Zoom




а ето едно предложение рибарско


Pentax Optio WP 5MP Waterproof Digital Camera with 3x Optical Zoom

татовамомченценаучибезбройнещаотмоитерепортажидобисмелостоттяхвидячеивБългарияможедаселовирибаскаяккопираабсолютновсичкитемимаршрутиирепортажиипослегипредставикатосвоивМаниятаинаРиба
- DOCTORA
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Вто Авг 10, 2004 12:48 am
- Местоположение: АННГЛИЯ
rimohit, прав си!
Този модел не го бях забелязял досега, благодаря.
Възнамерявам да си го купя защото има много добри отзиви в нета.
Може да се окаже идеалният рибарски фотоапарат.
Ще покажа снимки направени с него.
pif71 , това е много полезен сайт. Моя ник в него е vlad.
Разгледайте снимките ми за да си направите извод от какви позиций давам акъл за фотографията:
http://photo-cult.com/album.php?aut=vlad
Този модел не го бях забелязял досега, благодаря.
Възнамерявам да си го купя защото има много добри отзиви в нета.
Може да се окаже идеалният рибарски фотоапарат.
Ще покажа снимки направени с него.
pif71 , това е много полезен сайт. Моя ник в него е vlad.
Разгледайте снимките ми за да си направите извод от какви позиций давам акъл за фотографията:
http://photo-cult.com/album.php?aut=vlad
BORN TO FISH, FORCED TO WORK!