Къде се намирам:
Относно Сайта
Разни
naRiba.com

Форум


косово
Модератор: dantho.mihov
-
- ще става разбирач
- Мнения: 451
- Регистриран на: Пет Май 25, 2007 10:16 pm
Re: косово
Кроки., бате, прав си че май сме дупедавци.хубаво да тръгнем ама тежа дето ще тръгнем ще стигнем 2 метра под земята па други хора никъде няма да ходят,ще си седят там където са,на върха излед това всичко по старому,пак ние само ще си затрием родовете.Ти си смел,достоен за уважение човек, малко са такива като теб и след тръгването ще са още по малко. късмет и здраве , бате.
Re: косово
За съжаление, като гледам някой от постовете на колегите си мисля, че не са много навити да направят каквото и да било. Малко брутално може да прозвучи ама имам чувството, че им е все тая. Особено някой дето са по чужбина и са заредени с един прекален либерализъм...Нека не забравяме кои сме ние и от къде сме произлезли. Който го е срам да се нарече българин и да защитава своята страна и на думи и на действия по-добре да си трае. Това в най-голяма степен май важи за управляващитеKrokibg написа:Каквото има да става - ще става,но дано ако се наложи да тръгваме когато стане напечено,по-малко да говорим и да зарязваме жени и деца и да направим това което трябва.Ето така мисла аз и се надявам и повечето тук колеги.Даже и го вярвам![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Обема на мозъка на обикновен рибар бил около 500 пъти по-голям от на рибата!
Е и какво от това?
Е и какво от това?
- AL KAPONE
- кандидат преподавател
- Мнения: 3072
- Регистриран на: Чет Фев 15, 2007 2:56 pm
- Местоположение: от Село
Re: косово
Livo написа:Нека не забравяме кои сме ние и от къде сме произлезли. Който го е срам да се нарече БЪЛГАРИН и да защитава своята страна и на думи и на действия по-добре да си трае.





Сигурно много народ ще подскочи и може и да ме нападне но "Възродителният процес в БГ" през 80-те години е успял да спре една инвазия на про-Ислиямски идеи в нашия регион


А в ден днешен се извършва другата пошлост.... да си водят избиратели от вън с грандиозни екскурзии от Турция и така да си осигуряват ключуви места в МИНИСТЕРСТВАТА


Когато се издигаш, приятелите ти разбират кой си.
Когато падаш, разбираш кои са приятелите ти.
Когато падаш, разбираш кои са приятелите ти.
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 3343
- Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 6:29 pm
- Местоположение: Стоян Петров- Сливен
Re: косово
еи laplandeco казваш на 2 метра под земята ок пич дори и там ще е по добре от колкото(дано не се налага) да се навеждам и кланям на някои си.кроки е абсолютно прав че само си траем а трябваше много отдавна този изстрадал Български народ да се надигне срещу тези бездарници които го оправляват и продават на килограм

-
- учете се от него
- Мнения: 7322
- Регистриран на: Сря Дек 26, 2007 9:20 pm
- Местоположение: гр. Карлово
Re: Косово
Българите от Гора. Кратка история.
Българите от Гора са една от най-неизвестните за нашата общественост и наука български общности зад граница. Това е причината основният ми източник на информация за гораните да е посещението ми през 1998 година в албанската част а през 1999 и в югославската (косовската) част на Гора, както и на контактите ми у нас и в Тирана с хора от района.
Българските села в района на Гора са разделени от днешната политическа граница между Албания и Югославия. Това разделяне е повлияло и върху съдбата на тези българи. Най-условно, двете части биха могли да бъдат наречени Кукъска Гора и Призренска Гора по името на най-близко разположените градове Кукъс и Призрен. В района на Призренска Гора селата са общо деветнадесет: Горна Рапча, Долна Рапча, Горни Кръстец, Довни Кръстец, Драгаш, Орчуша, Любоща, Радеша, Лещане, Кукаляне, Вранище, Млике, Диканце, Глобочица, Бачка, Брод, Зли Поток, Крушево, Рестелица. Общински център за района е с. Драгаш, а най-голямото чисто българско село е с. Рестелица ( 4 500 д.). Общо населението в Призренска Гора от 16 817 д. през 1991 г., след Кососката криза (1999 г.) намалява до 14 000 д. Многобройна е по-старата и по-нова емиграция. Горанците се славят като най-добри сладкари. В доста от по-големите балкански градове в миналото, а и днес те държат сладкарници.
В района на Кукъска Гора селата са също деветнадесет, но в десет от тях се говори албански, а в останалите девет - български. Десетте села, в които се говори албански език, са: Ново село, Стържево, Тополяне, Брекине, Коловоз, Ломна, Бела, Туре, Нимча и Джафере. В някои източници от началото на века те се посочват като двуезични, а в най-голямото от тях - Ново село - все още има хора, разбиращи български. Според земляците им българи няма разлика в традиционната култура на едните и другите. Селата, в които се говори български език, са Шиштейец, Борье, Орешек, Църнелево, Оргоста, Кошарища, Запот, Пакища и Очикле. Най-голямо сред тях е Шиштейец (1500 д.), а общата численост на българите в деветте села, заедно с тези, живеещи в Кукъс, е 10 000 души. Многократно повече са изселниците в големите градове на Албания. Общият брой на българите горани в Албания е около 45 000 души. Селата Урвич и Йеловяне, с общо население 2450 души (Лимановски 1993: 275), намиращи се на територията на Република Македония, не принадлежат географски към района на Гора, но се включват в горската етнографска група, тъй като предците им са преселници от тамошните села.
За разлика от българите в Голо Бърдо, които постоянно са демонстрирали българска етническа принадлежност, тези от Гора изявяват открито българската си идентичност едва през последните няколко години наред с регионалното си самоназвание “горани”. Все пак въпреки откъснатостта и слабите връзки, съществува информация от началото на века (Младенов 1993: 183-187, Иванов 1993, 140-141) за изяви на българска принадлежност сред населението от Гора. Следва да се отбележи високата степен на образованост и днешната добра интегрираност на горанската общност в албанското общество.
Има версия, поддържана от местни краеведи, че гораните са “бивше богомилско население, последно приело исляма в Албания”. Според тях местните българи са преселници от Стара България. Един от аргументите за това е, че в много от песните присъства мотивът за Черно море. Днес в топонимията се срещат множество християнски названия, а най-големият местен празник е Гергьовден, наричан тук Джурджевден. Празнуват се и други като Митровден, Тогава се организира най-големият местен събор. Жените обличат най-новите си народни носии[9], в които доминира червеният цвят, съчетан с бялото. Дългата бяла риза при момите е придружена при омъжените от червена престилка. Мъжките носии са бели с бели капи. Играят се хора. Пеят се песни. Богат на сюжети е песенният фолклор в Гора.
Езикът на гораните, подобно на голобърдският, е от западнобългарските говори. Това се потвърждава и в най-нови публикации на английски автори (Pettifer 1996: 80). В селата има осмокласни училища, а в с. Шиштейец - и гимназия. Български език, разбира се, не се изучава, тъй като българите горани, както и голобърдци не са признати от албанската държава като неалбанци. Това не е попречило, както и в Голо Бърдо, българския да е основното средство за комуникация в горанските села.
Личните имена на гораните, както и голобърдските, имат български, мюсюлмански или албански произход - Мирен, Боряна, Биляна, Петрит, Мехмед, Сабаудин, Ерион, Агрон. Фамилните са разнообразни - Баля, Чекорници, Зенели, Кинджи.
Българите горани в Югославия дълги периоди са ухажвани от властите в противовес на албанското мнозинство в Косово. Получавали са добри възможности за кариера. В председателството на бившата автономна област е имало представител на общността. До 1971 г. са записвани от властите като турци, от 1971 г. са включвани в “мюсюлманската” народност, по-късно в периода 1996 - 1999 г. по политически причини - доказване мултикултурността на Косово - те са обявени за нов уникален етнос - “горанци”. След създаването на македонската и мюсюлманската народности, успешно изградени от югославската политика на регионален и религиозен принцип, в ход са пуснати три нови фалшификата - “павликяни”, “шопи” (“турлаци”) и “горанци”. Какъв ще бъде завършекът на тези нови експерименти е трудно да се предположи, но несъмнено той ще зависи от позицията и активността на родината-майка и политическата ситуация в самата Югославия. След кризата в Косово горанците изпадат в изключително тежко положение. Невладеенето на албански език, както и страхът от реваншизъм от страна на албанското население в съседния район (Ополье) са част от факторите довели до изселването на част от населението, особено заемалите по-високо социално положение. Днес общността в Косовска Гора е поставена отново пред избора за какви да се обявят така че да оцелеят в новата критична ситуация. По думите на местен интелектуалец “в момента историческата истина за произхода на гораните не струва и пет пари”, по-важно е че “ако тръгнат да се изсилват и до Призрен няма да стигнат”. На изток от Призрен в районите Жупа и Подгор в седемнадесет села е разположена друга регионална българска група, наброяваща до 20 000 души, до която не успях да стигна, но получих информация от горанци, че степента на интегрираност в албанското мнозинство е по-добра и опасност за физическото и оцеляване няма. Названията на 15 от селата в Жупа и Подгор са Горне село, Мушниково, Горнье Любине, Долно Любине, Регане, Небрегоща, Локвица, Манастирица, Планяне, Скоробище, Гърнчаре, Любижда, Поуско, Ябланица, Драйчики. Най големи от тях са Горнье и Долне Любине, всяко от които наброява по 2000 жители.
Част от статията на Емил Миланов-"Българите от Голо бърдо и Гора", публикувана в сборника:”Българите в Албания и Косово”, С., 2001 г
Свидетелства за българския етнос в населени с албанци земи от албански и неславянски источници
Български славяни и прабългари започват да проникват в Балканския полуостров от края на петия век, а създадената около два века по-късно от тях държава завладява през 861 г. при Борис I (852-889) Южна Албания(Juzna Albanija), а синът му Симеон I (893-927) включва в състава й Бутринто (до най-южната точка на днешна Албания). Според редица историци, между които Хан ("Албански проучвания", Йена, 1854 г., стр. 311), Щадтмюлер(" Изследвания върху ранната история на Албания", Будапеща, 1941 г., стр. 162) и други през ранното Средновековие цялата Южна Албания е населена само с българи. Завареното местно население посреща българите като свои освободители и лесно бива асимилирано от тях. Българските войници били следвани от своите семейства ("История на Албания" от Стефаняк Поло и Арбен Пута, 1981 г. ). Крепостта Бели-град (от 16-ия век градът е известен под името Берат) с войводата Елемаг дава през 1018 г. последен отпор на Византийците с което се слага края на първото българско царство. Малко по-късно (през 1041г. въстаниците на Тихомир и Петър Делян успяват да освободят Драч (днешният Дуръс). При Иван Асен II (1218-1241 г.) цяла Албания без Дуръс и Шкодра е присъединена отново към България.
Резултат от многовековното масирано българско присъствие са многобройните, запазени и до днес, български топоними (географски имена) на планини (Гора, Мокра, Смолика, Проклетия, Коршпник), реки (Сушица, Дунавец, Бистрица, Девол) и редица селища....
۰На страница 198 от книгата "Албанците и техните територии" (Тирана, 1985 г.) се казва: "Славянските топоними в Косово и Албания изглеждат повечето български, отколкото сръбски, тъй като българите завладяват тези земи през 9-ия и най-вече в края на 10-ия век по времето на възхода на Българската империя със столица Охрид, когато сърбите се намират далеч от Косово(Kosovo). Едва при Стефан Неманич(Stefan Nemanich, Stephan Nemanja) (1196-1227), провъзгласен за крал в 1217г,, сръбската държава включва в състава си района на Печ, докато преобладаващата част на Косово остава извън нейните граници. "
През следващите столетия в резултат преди всичко на турското владичество протича процес на намаляване на българите в албанските земи чрез прокуждането и асимилацията им, така че в жилите на сегашните народи, обитаващи тази част на Балканския полуостров тече повече или по-малко и българска кръв. Едно от най-задълбочените изследвания на тези събития представлява труда на Д. Яранов "Преселнически движения на българи от Македония и Албания към източните български земи през 15-ия до 19-ия век" (сп. Македонски преглед" год. VII, т.2-3, стр. 68-118). И все пак, почти до края на 18-ия век българското присъствие по тези места е осезаемо, а на-родностният им облик - коренно различен от сегашния.
۰В третия том на Пуркевил "Пътувания в Гърция, Албания и други части на Отоманската империя през 1798, 1799,1800 и 1801 г." (Париж,, 1802 г.) в цялото произведение се споменава многократно за българи както например се отбелязва на стр. 48: "На около 4 км. От Янина (Йоанина) се намира градчето Бопила, чиито жители са българи", а на стр. 249 от същия том: "Призрен е естествената граница между България, Сърбия и Албания".
۰В книгата на Малте-Брюл "Отоманската империя" (1828 г.) се казва: "На запад българското население се врязва дълбоко в Централна Албания, а в санджаците Прищина и Призрен българите отстъпват по численост единствено на албанците".
Косово е заселено с албанци през 17-ия и 18-ия век (Антон Аогоречи "Албанците", Lондон, 1977г.). Без да бъде приемано като основание за "териториални претенции" ще припомня фактът, че на основата на демографски съображения според чл.6 на Санстефанския договор в България е трябвало да влезе и част от днешна Албания: районът на Корча на запад от Корча до Берат и на юг от Корча до планината Грамос, Поградец, Дебър, Гостивар и Тетово.
۰През 1857 г. руският учен А. Хилфердинг посочва, че в Призрен редом със сърбите живеят и много българи.
۰В седмия брой на вестник "Призренъ"(който започва да излиза от 1871 год. и се списва и издава в Призренска област), е кaзано в турската страница следующето:
"Немюсюлманските народи, които са намират в Нишкия и Скопския санджаци даже и в Дебрите, които ся считат, като огнище са въобще Българи, а в Призренския санджак, с изключение на седемстотин къщи Латиндски, всичките други христиени са българи, които съ всичките градове имат доста училища, гдето учат на българский язик."
۰Според известния немски славист Август Лескин границата между сръбския и българския език преминава през Косово, "малко на югоизток от Прищина, по-нататък до Призрен или до сливането на Бели и Черни Дрин".
۰Добросъвестният сръбски разузнавач Стефан Веркович(Stefan Verkovich) пише: "Населението на Призрен(Prizren) не е от сръбско, а е от българско и куцовлашко произхождение" ("Топографическо-етнографический очерк Македонии - С.Петербур, 1889 г.). Веркович изобщо не споменава за сърби и албанци.
۰За косовските сърби, писано в сръбските статистики, Стр. Димитров пише: "Те говорят един език, по-близък и по-понятен нам... те по-скоро се приближават до македонските българи."
А гилянските "сърби", които са почти половината от населението на Прищински окръг, казват за себе си: "Ние не сме сърби. Сърбите от Стара Сърбия дойдоха тука 1912 г. и ни казаха, че сме сърби,... ние искаме да бъдем българи, каквито сме били от старо време" (Стр. Димитров).
۰ "...Единствено Прищенски окръг е един от най-големите окръзи по пространство и народонаселение от новопридобитите ни македонски земи. Той заема по-голяма част от Косово поле с около 8000 квадратни километра повърхнина. Има 546 селища, които са групирани в 60 общини, от които 4 градски и 56 селски, с народонаселение 208 501 жители."
В документа са посочени поотделно колко селища се числят към 5-те околии, които съставляват окръга - Прищенска градска и селска, Гилянска, Поудевска и Феризовска, и колко жители има във всяка една от тях. "Населението - се казва по-нататък в доклада - се дели на: българи православни - 43 714 души жители, българи католици - 5 202, турци мохамедани - 18 187, албанци мохамедани - 128 775, албанци католици - 326, цигани мохамедани - 9517, цигани православни - 972, евреи - 494, рaзни - 9 517. Всичко - 208 501 души жители.." Из доклад на Прищенския окръжен управител, "относно административното изменение и разпределение на Прищенски окръг" от 16 септември 1917 год.
۰В началото на 20-ия век в Косово(Kosovo) "в целия санджак Прищина(Prishtina) с неговите пет кази: Прешово, Гиляни, Прищина, Вучитрън и Митровица има 547 албански села, 149 сръбски, 73 български и 41 смесени (албано-сръбско-български)" (Г. Вайганд, "Етнография на Македония", Лайпциг, 1924 г.).
۰В писмо от 23.1.1913 г. до приятеля си поета П. Яворов Кочи Цилка, министър на пощите и телеграфите в първото албанско правителство от 1912 г., се оплаква "от сръбския терор и ежедневното прогонване на българи и шкипери от Призрен и други градове и от още по-големите зулуми на гърците в Костурско, Леринско и Епир спрямо българи и албанци". Писмото си Цилка завършва под бурните възгласи на неговите другари "Реофе Булгария" (Да живее България!)...
Откъс от статията на Сашо Станев-" Свидетелства за българския етнос в населени с албанци земи от албански и неславянски източници", публикувана в сборника:”Българите в Албания и Косово”, С., 2001 г.; Как бългaрите в Косово и Сърбия са прекръстени на сърби-Ст.н.с. Трендафил Кръстaнов, в-к "Мaкедония", брой 21, 26 мaй 1999 г.; Нашенците в Косово, Йордан Колев, списание "EK", брой 4, 1999 г.; Бългaрско присъствие в Косово , Тaшо Ив. Тaшев, д-р по история, в-к "Мaкедония", брой 16, 21 aприл 1999 г. и др
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- butnik
- рибар фанатик
- Мнения: 8262
- Регистриран на: Съб Сеп 30, 2006 7:35 pm
- Местоположение: Франкфурт на Майн
- Обратна връзка:
Re: косово
За да не отварям нова тема,то тази е близка до проблема който засягаме -искам да попитам редно ли е нашият шеф-дупе-давец да ни кара да работим на Трети март, а на байряма всички мангасари се изнесоха и дойдоха след пет дена на работа,без никой да им каже нищо.Кво правим в тоя случай.Аз лично заявих,че моята бригада няма да иде да работи и никакви заплахи няма да ме накарат да променя решението,освен ако плати добри пари и то веднага след работа.Скоро и ние ще имаме проблеми с мингяните,това са най-облагодеталстваните от всички в България.
Винаги прощавайте на враговете си-за тях няма нищо по-дразнещо от това.....
- Моряка
- кандидат преподавател
- Мнения: 2969
- Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 8:06 pm
- Местоположение: Иван Димитров-Варна
Re: косово
То оправия скоро няма да има ,ама като при темата Петиция записвайте звук и снимайте с фотото,че ще потрябва.butnik написа:За да не отварям нова тема,то тази е близка до проблема който засягаме -искам да попитам редно ли е нашият шеф-дупе-давец да ни кара да работим на Трети март, а на байряма всички мангасари се изнесоха и дойдоха след пет дена на работа,без никой да им каже нищо.Кво правим в тоя случай.Аз лично заявих,че моята бригада няма да иде да работи и никакви заплахи няма да ме накарат да променя решението,освен ако плати добри пари и то веднага след работа.Скоро и ние ще имаме проблеми с мингяните,това са най-облагодеталстваните от всички в България.
А сега де? 

-
- ще става разбирач
- Мнения: 451
- Регистриран на: Пет Май 25, 2007 10:16 pm
Re: косово
Сливналия , аз не казвам да се дупеме, ама тея хора неможем да ги премахнем. Наши хора са пробвали повече от век - резултата над 50 човека убити от наша страна и почти целия род зад граница. четерима останаха, единия от тях в момента е в затвора.Резултат - пълно затриване на нашата слрда по българските земи . Това най вероятно ще се случи с вас.неможи 10 000 човчека да речем да се преборят с тея хора.За да се промени нещо трябва да се отстрани или промени поне половината от населението в БГ, това няма как да стане.Пожелавам ви успех.slivnalia написа:еи laplandeco казваш на 2 метра под земята ок пич дори и там ще е по добре от колкото(дано не се налага) да се навеждам и кланям на някои си.кроки е абсолютно прав че само си траем а трябваше много отдавна този изстрадал Български народ да се надигне срещу тези бездарници които го оправляват и продават на килограм
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 3343
- Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 6:29 pm
- Местоположение: Стоян Петров- Сливен
Re: косово
еи пичове н искам никои да премахвам но-да си мируват тука и да се саобразяват малко не да си правят каквото искат те ли са малцинство или ние?и друго по голямо унижение от това да ми излизаш в бг парламента и да се прадставяш като ХАСАН АЛИ това е смешно никаде в ДЕМОКРАТИЧНА Америка не сам чул в тяхният сенат да се изказва Танцуваштия Чаиник,Бялото Перо......нали?Иначе не ме разбираите погрешно не искам никои да затривам или унищожавам далеч съм от тези краиности .Другарят Путин би ли допуснал чеченци да си развяват чеченски знамена на къщите?А тук и това се случва

-
- ще става разбирач
- Мнения: 451
- Регистриран на: Пет Май 25, 2007 10:16 pm
Re: косово
Сливналия , не е лошо че си националист , това дето става по нашите земи в момента хич не е хубаво.Аз преди време също бях активен националист , в ранните години на новото ВМРО. Лошото е че когато искаш да подкрепяш тези национални идеи това работи точно за тези хора докарали страната ни до това унизително положение,така поне аз виждам нещата,иначе уважавам изключително много искрения,чист национализъм и всички националисти.Проблем е че националните чувства се ползват от много гнусни хора, което е изключително грозно.Аз все още сам националист, но виждам нещата по иначе.Никога не преставай да бъдеш патриот, но се пази, да не се вазползват от това чисто чувство. касмет и бог да е с нас.slivnalia написа:еи пичове н искам никои да премахвам но-да си мируват тука и да се саобразяват малко не да си правят каквото искат те ли са малцинство или ние?и друго по голямо унижение от това да ми излизаш в бг парламента и да се прадставяш като ХАСАН АЛИ това е смешно никаде в ДЕМОКРАТИЧНА Америка не сам чул в тяхният сенат да се изказва Танцуваштия Чаиник,Бялото Перо......нали?Иначе не ме разбираите погрешно не искам никои да затривам или унищожавам далеч съм от тези краиности .Другарят Путин би ли допуснал чеченци да си развяват чеченски знамена на къщите?А тук и това се случва
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 3343
- Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 6:29 pm
- Местоположение: Стоян Петров- Сливен
Re: косово
късмет и на теб пич и дано сме живи и здрави да си поспорваме понякога
и Бог да пази България




-
- кандидат преподавател
- Мнения: 4365
- Регистриран на: Нед Мар 20, 2005 9:41 am
- Местоположение: Ямболската баня
- Обратна връзка:
Re: косово
сьвсем умишленно се вьздьржах от мнение,щото щеше да лумне още по голем скандал
донякьде ангел изказа моите мисли-само искам да подчертая,че кога се разиграе мечката у сьседа,неминуемо ще заиграе и вьв вашия двор 


"Всички животни са равни, но някои са по-равни от други".
- AL KAPONE
- кандидат преподавател
- Мнения: 3072
- Регистриран на: Чет Фев 15, 2007 2:56 pm
- Местоположение: от Село
Re: косово
Когато се издигаш, приятелите ти разбират кой си.
Когато падаш, разбираш кои са приятелите ти.
Когато падаш, разбираш кои са приятелите ти.
- Big^Fish
- сериозен играч
- Мнения: 1472
- Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 4:12 pm
- Местоположение: гр.Сливен
- Обратна връзка:
Re: косово
Бате,нарочно не пиша в таз тема,щото няма да изтрая и ше ги наприказвам едни.Против съм всякаква агресия и тем подобни,ама много изнягляха напоследък и ако всички тези филми на скат(а и не само техни) са самата истина,крайно време е онези олигофрени дето се водят управляващи да вземат нещата в ръце,а не само да се голозъзят на мазния фес.Не знам дали си дават въобще сметка,че този проблем назрява и народния гняв ще се стовари върху техните глави продажни.Айде да не си припомняме за възродителния период,имам познати които са участвали и са ми разказвали какво е правено.Никой не иска да се стига до там нали?!На който не му харесва в България да се маха.Аз искам да живея тук и тук да отглеждам и възпитавам децата си.Свещената БЪЛГАРСКА ЗЕМЯ ше си остане такава

СЪБИРАЙТЕ СИ БОКЛУЦИТЕ, НЕ БЪДЕТЕ СВИНЕ!