Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Съвет за лодка
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Съвет за лодка
6kg задържаше моята бивша лодка 4.80м във вода до кръста на плажа на Зл. рибка (Созопол) дори в умерено силен вятър цяла нощ... за 3.60 ще е голямшка...
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Съвет за лодка
Това е най-добрия вариант.Тази котва е за камъните.Тедо написа:значи за самоделната котва аз имам малко по-добър дизайн - вземаш 2 по-дълги арматури, прегъваш и ги прекарваш през парче дебелостенна тръба около 2 цола - там където са прегънати се получава ухо, на което закачаш синджир около 2 метра /желателно по-тежичък - в Бриколаж има и не ръждясва много, щото веднъж купих от циганите на пазара и за 1 седмица на морето стана като на 100 години/... 4-те края от другата страна си ги правиш на "чадър"... При тоя вариант даже не ти трябва електрожен
![]()
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Съвет за лодка
То хубаво, ама я чети малко и тукаhttp://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=25&t=20530anastas_peykov написа:При 2 бала вълна аз мисля 4е нямам работа в морето . Все пак отиваме да пием по една бира далеч от жените и децата а не да повръщаме е и да хванем някоя риба ако я има де.
Re: Съвет за лодка
За котвата, дето Тедо говори, мисля че Моряка беше я показал вече, се допитах до хора образовани в тази материя, с опит и виждане. Значи, казват за морето това е котвата - тръба с две дълги арматурки вътре и закривени след това. Евтина, прави се от скраб за 10 мин., че котвите дават доста фира и това не е без значение. Обаче предлагат и друго решение да работи по-добре и да държи за дъното. На 4-5 метра от нея, по въжето, се завързва една халка, ф50мм примерно, с подходящ възел - да не се отслаби въжето. Халката трябва да задържи една допълнителна тежест при нужда. Тя се изработва също лесно и почти без пари. Взимате PVC бутилка от кола, да речем, 2 литрова. Реже й се гърлото малко надолу - отвора да стане около 5-6 см. Прави се едно римче (халка със стебло) от арматура 50см, като се сгъне на две и после се осуче. Това се вкарва в бутилката и се залива с цимент и мозайка 1 към 1. Когато се втвърди се слага в римчето и едно шегелче. Как работи? Пуска се само котвата - при спокойно време няма нужда от разни системи. Ако усетим обаче че котвата започва да дрейфи, вадим секретния топуз от мозайка, отваряме шегела, въжето вътре и пак го завиваме. Пускаме надолу по въжето към дъното. Рано или късно ще стигне до халката и се спира там. И сега целия тарикатлък - при мъртвак лодката надига тази тежест, а не котвата, която се е зацепила някак, и не я размърдва. Ефекта е като да се сложи верига (не синджир) и то не само няколко метра. По принцип ролята на веригата е да работи като пружина и да гаси тези колебания с тежестта си, които да не стигат до котвата. Тука е същото, но системата е доста по-елегантна и работи по същия начин. Капацитетите гарантират добра работа на тази система до 2,5 бала. То при повече - какво да правим в морето. Разбира се при достатъчна дължина на въжето (според дълбочината), и оразмерена котва - според съда. Аз лично, при кофти време взимам дълбочината като катет на равнобедрен правоъгълен триъгълник, и отпускам въже като за хипотенуза. Иначе казано, при хвърлянето на котвата ако дълбочината е 20 метра, отпускам докато отида на 20 метра от мястото на котвата (долу-горе
). И за да е съвсем завършена системата - помислете за буйче, на съвсем тънка фалина, точно над котвата когато я пуснете и установите дълбочината. Помага за две неща - постоянно виждате как се премествате спрямо котвата си, и второ, по-важното - другите около вас също я виждат и не хвърлят върху въжето ви. Нали знаете колко е досадно колега да се закачи за него, и после "ама моля ти се, вдигни си котвата, че за чепарето съм броил 12лв. (флуорокарбоново и тн!)". Кептън Киро, ако решиш че схемата струва, моля те да я пуснеш в Морския да я видят повече заинтересовани от котва за море. Защото съм сигурен, че много колеги гледат само там и нищо настрани. Там - както решиш вече.Айде




- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Съвет за лодка
runner
Съгласен съм с теб,че морските рядко излизат от морския риболов,но
щом имат нужда от информация,трябва да се поразходят из форума.
Може би трябва да има тук отделна тема за котвите,но това си е друга гледна точка.
Иначе твоето мнение го четох поне 3 пъти,но е много интересен вариант.
Съгласен съм с теб,че морските рядко излизат от морския риболов,но
щом имат нужда от информация,трябва да се поразходят из форума.
Може би трябва да има тук отделна тема за котвите,но това си е друга гледна точка.
Иначе твоето мнение го четох поне 3 пъти,но е много интересен вариант.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Съвет за лодка
То така, Кептън - насила не става. Ама едно дупе само да се отърве благодарение на тази система - струва си. Защото, сам разбираш, че с това можеш не само да си пазиш градинката, ами и да се отървеш от меко казано "неприятности", на теб ли да обяснявам, знаеш как е. Айде 

-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Съвет за лодка
С цялото си уважение към Тедо, малко е спорен въпроса "къде ще излезе по-евтино?" а и не е редно толкова директно да се "отхвърля" конкуренцията. Май трябва някой да си свери часовникаТедо написа:Преди да ме обвиняваш, прочети внимателно постовете над моя - човека се интересува от двигател ПАРСЪН - къде може да се види, купи и какво да си вземе - 4-5кс "марков" или 15кс китайски...kiko73 написа:Тедо написа:да, ако искаш, виж ги там и после звънни да ти изпратя по Еконт - по-изгодно ще ти излезеособено в комплект с лодка
тази тема е за обмяна на опит кой какво ползва , дали е доволен
а ти я ползваш като магазин , има такава тема предлагай си там стоката
не я налагай на всички който се лутат между многото фирми който я предлагат
На никой не налагам какво да си купи, а просто давам полезната информация, че ако избере ПАРСъН, може да го купи от мен по-изгодно отколкото се продава във Варна!!! Ако това ТИ пречи на теб, значи имаш интерес човека да даде повече пари за същия мотор или лодка...

Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 212
- Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 10:43 am
- Местоположение: Търговище
Re: Съвет за лодка
Сетих се за още един въпрос сега като преговарям котвите
.Как е най-добре да се закрепи въжето на котвата в PVC лодка.Долния ктрай дето е котвата ми се изясни, ама сега за другия карй на въжето се закъхарих 



- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Съвет за лодка
около кръста на тъщата!КИРО написа:Вързано около кръста, най-добре.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Съвет за лодка
то май някои хора си правят и по-директна реклама... (справка темата http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f ... 86#p254663 и твоя пост Здравей колега, предполагам си видял ProMarine (промарин) лодките от сайта на вносителя, който си е от Варна. Съответно там са на "разумни цени". Проблема е, че в момента лодките от този модел свършиха, а следващия внос се очаква да пристигне в края на април.promarine написа:
С цялото си уважение към Тедо, малко е спорен въпроса "къде ще излезе по-евтино?" а и не е редно толкова директно да се "отхвърля" конкуренцията. Май трябва някой да си свери часовника
Аз поне още не говоря за себе си в 3-то лице...


Гледам, че напоследък редовно си сверяваш часовника, само да не се окаже в един момент че си правиме дъмпинг...

- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Съвет за лодка
runner идеята за допълнението е много добра - хем не хамалстваш излишно с голяма котва при спокойно море, хем имаш опция за дублиране на сцеплението с допълнителната тежест...
правил съм си нещо подобно за да държи лодката на плажа - голяма торба "метро" /от плетените/ напълнена с камъни и един карабинер, с който я закачам над синдира... само, че моята беше стационарна... стоеше си на дъното - като свърши отпуската изсипах камъните и си прибрах чантата за догодина
правил съм си нещо подобно за да държи лодката на плажа - голяма торба "метро" /от плетените/ напълнена с камъни и един карабинер, с който я закачам над синдира... само, че моята беше стационарна... стоеше си на дъното - като свърши отпуската изсипах камъните и си прибрах чантата за догодина

-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 212
- Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 10:43 am
- Местоположение: Търговище
Re: Съвет за лодка
Колеги дайте ми един акъл, в ръководството за двигателя пише, че е добре при закрепването на двигателя към транеца да се използуват освен двата стягащи винта и два допълнителни болта, "за да не се загуби двигателя" - както пише:
"To prevent loss of outboard, fasten outboard by drilling two 7.9 mm (5/16 in.) holes through the transom
using transom clamp holes as a template. Fasten with two bolts, flat washers and locknuts. Use a marine
waterproofing sealer in holes and around bolts to make the installation water tight."

Посъветвайте ме необходимо ли е това.Лодката е Зандер 3.60, двигателя Меркюри 9.9.
"To prevent loss of outboard, fasten outboard by drilling two 7.9 mm (5/16 in.) holes through the transom
using transom clamp holes as a template. Fasten with two bolts, flat washers and locknuts. Use a marine
waterproofing sealer in holes and around bolts to make the installation water tight."

Посъветвайте ме необходимо ли е това.Лодката е Зандер 3.60, двигателя Меркюри 9.9.

Re: Съвет за лодка
До колкото знам това се прилага на по големички мотори от към 10-15 коня на горе и предимно на лодки при които мотора седи на транеца целогодишно или са с дистанционно управление.
Аз лично на мойта надувна съм с 15 коня и нямам допълнителни болтове, но пък си подсигурявам мотора с едно попълнително въже, та као се откачи поне да не иде на дъното на язовира. Но нямам дистанционно управление и мотора не седи непрекъснато на транеца почвече от седмица.
Но ако искаш да си сигурен , че няма да изгубиш мотора и ти се дупчи транец слагай болтове и карай спокойно. В противен сличай може да го проверяваш поне веднъж на ден дали е достатъчно добре стеднат.
Аз лично на мойта надувна съм с 15 коня и нямам допълнителни болтове, но пък си подсигурявам мотора с едно попълнително въже, та као се откачи поне да не иде на дъното на язовира. Но нямам дистанционно управление и мотора не седи непрекъснато на транеца почвече от седмица.
Но ако искаш да си сигурен , че няма да изгубиш мотора и ти се дупчи транец слагай болтове и карай спокойно. В противен сличай може да го проверяваш поне веднъж на ден дали е достатъчно добре стеднат.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Съвет за лодка
На дали някога ще ти изтърват основните два стягащи винта,
но за успокоение,както си решиш.
но за успокоение,както си решиш.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА