Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Въпрос за двутактов двигател
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за двутактов двигател
слагайте масло 1:50, а не 1:Х - и няма да тече масло от ауспуха...
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Пон Юли 30, 2007 4:10 pm
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за двутактов двигател
На някои мотори се слага 1:100.Тедо написа:слагайте масло 1:50, а не 1:Х - и няма да тече масло от ауспуха...
Не можеш да конкретизираш така нещата. Просто трябва да се чете какво препоръчва фирмата производител.
Re: Въпрос за двутактов двигател
здр.Аз поне от 10 години карам ДЖОНСЪНи и горя само оригинално масло от магазина в Спортната зала.Скъпичко е 28 лв./л.,но се гори 1/100.Големи глупости е да се слага повече масло 1/20 или 1/30 уж да се пази по добре мотора,той се поврежда или когато въобще няма масло или когато маслото е калпаво.Единствената възможна замяна е с рициново масло или с финландско или американско масло от фирмения магазин за моторни триони на ХУСКВАРНА.Карайте с А-95,а старите миналогодишни двутактови смеси изгорете като ги смесите с пресни долу горе 1:1.Двутактов мотор прекъсва и пуши ако има много масло в сместа или му е сгрешена центровката.Друга причина е свеща.Трябва да се сменя на няколко стотин часа записани в инструкцията за ТО.Изолаторите на свещите се напукват с нвидими за окото пукнатини където влиза солена влага и замасява свеща-мотора почва да прекъсва.Освен това на дълго работилата свещ се увеличава растоянието м-у електродите и това също може да доведе до прекъсване.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за двутактов двигател
И аз съм с Джонсън 40 кс/VR.Всяка година,преди да започне сезона сменям задължително свещите.Задължително оригинални или такива,които по каталог ги дават че могат да са заместители на оригинала.Всеки модел двигатели е с различно топлинно число на свещите и т.н.Преди всеки сезон,отварям двигателя,почиствам карбораторите,преглеждам всички мъркуки и снадки,и правя преглед на всички болтове които се виждат,за да съм сигурен че няма отхлабени по корпуса и ли на други места и зетайли,които са добавени към корпуса.Абе,иска си дундуркането всеки двигател,без значение колко е голям и какъв модел е.За хората които имат двигатели,които сами си мешат маслото с бензина,препоръчвам да отстранят тази система и да си мешат маслото и бензина предварително за да избегнат проблеми,които създава същата, след известно време каране.Аз омята я отстраних още на първата година слезд закупуването на двигателя.За да стане ясно,поради каква причина го отстранявам, ще ви кажа само че са две.Едната е че например ,моята система си има и помпичка на отделното резевоарче,което си дойде заедно с двигателя.Тази помпа се разваля след време и цената няма да я казвам,вие си знаете.Втората причина е,че когато лодката се ползва и ходите на риба с нея,винаги има дъжд,слънце и влага.Мослжтж,когато попаднеи влага или вода в него,след време се пресичаи по един или друг начин/не съм правил дисекция на маслопроводите/ просто се запушват и спира да пуска точното количество масло,защото същото е гранясало и не преминава през маслопроводите.Тези неща ги казвам,от позиция на преминал през тези проблеми и да може да спася някой и друг двигател,за да не им правите ремонти без време.Имайте си на предвид,че това става и с оригиналното масло което годават за извън бордовите двигатели и е производство на квалитетни фирми.Стига толкова,дано съм бил ясен !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- prokop4o
- ще става разбирач
- Мнения: 592
- Регистриран на: Нед Окт 12, 2008 9:17 pm
- Местоположение: Асеновград
Re: Въпрос за двутактов двигател
чух от хора че може и да е съвсем невинно но да питам и вас
по принцип мотора съм го карал само на тролинг скорост и не съм го напъвал максимално повече от 10 сек. а когато ми извади тази пяна беше първият път когато съм го напъвал карах го около половин час на пълна мощност.та ми казаха че се е натрупало масло и налепи които като съм го напънал са станали на тази пяна/било нещо като продухване/.какво мислите има ли такава възможност?
по принцип мотора съм го карал само на тролинг скорост и не съм го напъвал максимално повече от 10 сек. а когато ми извади тази пяна беше първият път когато съм го напъвал карах го около половин час на пълна мощност.та ми казаха че се е натрупало масло и налепи които като съм го напънал са станали на тази пяна/било нещо като продухване/.какво мислите има ли такава възможност?
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за двутактов двигател
Казах ти ,че това се получава там където има части с мощно въртене и така разбиват маслото и водата че го пресичат и го правят като детско ако.Така че,провери си торпедото за всеки случай и тогава се осланяй на приказки.Съвет,проверката е задължителна,не препоръчителна.ако не го направих и загубиш 10 минути,ще дойде време евентуално да загубиш месец за бягане по майстори,поръчка на части и още куп идийотщини.Успех !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Въпрос за двутактов двигател
Баш така си еЛ.ВИЧЕВ- krokibg написа:Казах ти ,че това се получава там където има части с мощно въртене ...части и още куп идийотщини.Успех !!!
Провери си маслото на скоростната кутия за да си покоен. Ако е пенесто, с променен цвят или нехомогенно смени си семерингите и уплътненията , ново масло и си готов. Работа за 1-2 часа.
- prokop4o
- ще става разбирач
- Мнения: 592
- Регистриран на: Нед Окт 12, 2008 9:17 pm
- Местоположение: Асеновград
Re: Въпрос за двутактов двигател
ма той е 2 коня и няма скорости дърпаш въжето върви натискаш копчето спира.и с васко хазарта проврихме маслото в ботуша не беше смесено с вода.
- prokop4o
- ще става разбирач
- Мнения: 592
- Регистриран на: Нед Окт 12, 2008 9:17 pm
- Местоположение: Асеновград
Re: Въпрос за двутактов двигател
абе сега на седми на иваиловград ще го видя ако пак изкара пяна ще има занимавка.мерси 

- GODzillata
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 16393
- Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 11:12 am
- Местоположение: Outta space
Re: Въпрос за двутактов двигател
Да използвам темата и да попитам - при купуване на двигател 2-ра ръка, как се разбира колко реално са к.с., защото някой тарикат би могъл да си изпише някой кон повече? 

На риба - като на война! Fish'n'chicks!
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...

Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...

- ceno cenov
- разбира нещата
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто Юни 27, 2006 9:31 am
Re: Въпрос за двутактов двигател
Какъвто и да е мотора пусни му една снимка и серийния номер няма начин да не го разберем цялото му родословно дърво. 

- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за двутактов двигател
ceno cenov написа:Какъвто и да е мотора пусни му една снимка и серийния номер няма начин да не го разберем цялото му родословно дърво.

си на стойката за закачане,една ламаринка с номер.Ако нея са я махнали,вътре по двигателя също трябва да има маркировки и номера !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 115
- Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 7:19 pm
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за двутактов двигател
Здравеите! Имам двутактов китаиски двигател 2.5 к.Купих си го нов.Зацапва се свеща с бензин при тролинг и след известно време се прецаква и става цялата в нагар и двигатея угасва.Купувам нова свещ и всичко се повтаря.Пробвах да намаля бензина но тогава няма мощност при пална газ.
П.П.Някой ден ще го сменя с по надежден марков,но за сега как да се справя с този проблем?
П.П.Някой ден ще го сменя с по надежден марков,но за сега как да се справя с този проблем?
Лягам с мисълта,че утре пак ще съм за риба.Риболов NON STOP!
Re: Въпрос за двутактов двигател
Според мен това е почти нормално.
Ако са ти на ред центровките просто на 1-2 часа тролинг му давай малко повече газ за да се отпуши и продуха(двутактовите обаче не трябва да се вържът повече от 20-30 секунди на пълни обороти, за това вдигаш пълни обороти и връщаш газта малко).
Трябва да караш винаги с точната пропорция масло(погледни си книжката да не би да караш още с пропорциите за разработване на мотора).
И използвай винаги висококачественни масла отговарящи по характерисика на зададените ти в книжката параметри и не трябва да имаш проблеми.
Свещите се сменят на 50-100 часа примерно за да ти е на ред всичко.
Това от мен може и да е от друго но просто не се сещам какво може да е.
Ако са ти на ред центровките просто на 1-2 часа тролинг му давай малко повече газ за да се отпуши и продуха(двутактовите обаче не трябва да се вържът повече от 20-30 секунди на пълни обороти, за това вдигаш пълни обороти и връщаш газта малко).
Трябва да караш винаги с точната пропорция масло(погледни си книжката да не би да караш още с пропорциите за разработване на мотора).
И използвай винаги висококачественни масла отговарящи по характерисика на зададените ти в книжката параметри и не трябва да имаш проблеми.
Свещите се сменят на 50-100 часа примерно за да ти е на ред всичко.
Това от мен може и да е от друго но просто не се сещам какво може да е.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за двутактов двигател
Слагаш повече масло,както казва Вальо - това първо.Не си сложил точния модел свещ, както казах,всеки двигател си иска своята свещ,с определеното топлинно число - това втро.И трето - намери масло,което е по-скъпо,но се слага по-малко количество от него на литър бензин.Това са основните неща,които трябва да се спазват.Ако топлинното число на свеща не е това което е дадено по каталог,запалването не е наред.От там започва не-пълното изгаряне на горивото в камерата и оставащото масло зацапва свеща,като оставя нагар и тя спира да работи.Може да му трябва още въздух на двигателя,за да се подобри изгарянето и т.н.Майистор да ти го настрои ако трябва и да ти даде масло и свещ,който ще ти решат проблема.Има и още нещо,което е много важно и ако не ви го кажа,няма да се сетите за какво става въпрос !!! Когато мотора е старичък,пуши като комин.Този пушък влиза под капака и мотора няма от къде да вземе въздух за да работи нормално.Аз си решавам този проблем като на капака си правя три дупки 10х10 см на места където това е възможно,и на тях си сложих едни решетки,които да закрият дупките.Горенето на двигтеля се подобри,спря да гасне,и сега вече въздуха му стига и изгарянето е много добро.И така,свещ,отговаряща на двигателя,масло което се слага в по-малки количества от реномираните фирми и даване на чист въздух на двигателя за да има пълно изгаряне !!! Дано тези мои съвети да са Ви от полза !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!