Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Вчера ходихме на Жребчево с приятел. Прекарахме около 5-6 часа в язовира.Лодката е самоделка с дължина 3.0м и ширина 1.5 м.Общ товар към 220-30 кг. Газене около 10 см. Бях с двигател Меркури 3.5 кс, къс ботуш, 4-ри тактов, водно охл. - чисто нов. Обаче......
1. Лодката се движи нормално около ниските обороти, но при увеличаване на оборотите скоростта се увеличава малко, двигателя реве, и отзад водата се върти /завихря/ зад лодката. Скоростта която максимално вдигаме е около 7-8 км/ч Двигателя е фиксиран на транеца по схемата указана от производителя. Транеца ми обаче е равен от долу /няма скосяване/
2. Двигателя -това ми е първи контакт с двигател за лодка. Изчетох мануала няколко пъти, и преди и след ползването на вода. Според моите технически разбирания, не съм впечатлен от работата на д-ля.
Работи твърдо и с вибрации - ръкохватаката и ръката ми на нея подскачат . Шумен - с отчетливо чукане на клапани - при режим на тролене не можем да се чуем, или да чуем ако ни звънят телефоните.
При рязко подаване на газ в повечето случаи гасне. При увеличаване на оборотите след средните д-ля реве по особено и не ги повишава повече -звучи като че не му стига гориво.
Може и това да е - малък мотор, за малко пари . Но все пак ще се радвам да чуя вашите мнения.
Имам и следните въпроси:
Как да намаля или премахна въртенето на водата на кърмата?
Водата през малкото маркуче която е като индикатор дали работи помпата , нагрява ли се в процеса на работа, и само от там ли изтича.
/ в язовира течеше само хладна, а в къщи на варела по някое време се стопли/
Вала на пропелера ми има около 90-100 градуса халабина?!?
Долу в ботуша има масло или смазка?
Карбуратора има две дрениращи маркучета, един винт за празния ход при др. клапа и това е. Как става регулирането на въздуха, на горивото?
По ваши наблюдения колко трябва да вибрира и да е шумен този д-л или друг такъв от този клас?
Каква трябва да е хлабината при клапаните?
Дали в БГ има оторизиран сервиз на Mercury Mariner ?
Ако имате желание и време помагайте
1. Лодката се движи нормално около ниските обороти, но при увеличаване на оборотите скоростта се увеличава малко, двигателя реве, и отзад водата се върти /завихря/ зад лодката. Скоростта която максимално вдигаме е около 7-8 км/ч Двигателя е фиксиран на транеца по схемата указана от производителя. Транеца ми обаче е равен от долу /няма скосяване/
2. Двигателя -това ми е първи контакт с двигател за лодка. Изчетох мануала няколко пъти, и преди и след ползването на вода. Според моите технически разбирания, не съм впечатлен от работата на д-ля.
Работи твърдо и с вибрации - ръкохватаката и ръката ми на нея подскачат . Шумен - с отчетливо чукане на клапани - при режим на тролене не можем да се чуем, или да чуем ако ни звънят телефоните.
При рязко подаване на газ в повечето случаи гасне. При увеличаване на оборотите след средните д-ля реве по особено и не ги повишава повече -звучи като че не му стига гориво.
Може и това да е - малък мотор, за малко пари . Но все пак ще се радвам да чуя вашите мнения.
Имам и следните въпроси:
Как да намаля или премахна въртенето на водата на кърмата?
Водата през малкото маркуче която е като индикатор дали работи помпата , нагрява ли се в процеса на работа, и само от там ли изтича.
/ в язовира течеше само хладна, а в къщи на варела по някое време се стопли/
Вала на пропелера ми има около 90-100 градуса халабина?!?
Долу в ботуша има масло или смазка?
Карбуратора има две дрениращи маркучета, един винт за празния ход при др. клапа и това е. Как става регулирането на въздуха, на горивото?
По ваши наблюдения колко трябва да вибрира и да е шумен този д-л или друг такъв от този клас?
Каква трябва да е хлабината при клапаните?
Дали в БГ има оторизиран сервиз на Mercury Mariner ?
Ако имате желание и време помагайте
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Специализиран сервиз на меркури има вьв варна скоро порьчвах импелер за моя които е като твоя но ми се стори скьпичьк .Има един маистор в пловдив Казва се Емо само с двигатели се занимава доста е добьр.Нека някои колеги от пловдив ако му имат координатите да ти помогнат защото сьм ги затрил но все пак ще се опитам да ги изровя.
- MITKO70
- кандидат преподавател
- Мнения: 2830
- Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
- Местоположение: София
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Калега виж тази тема и може да си отговориш на първия въпрос,Любо го е обяснил много точно.
http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f ... 58#p134490
Ако дадеш и някоя снимка ,може да ти отговорят абсолютно точно.
http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f ... 58#p134490
Ако дадеш и някоя снимка ,може да ти отговорят абсолютно точно.
Всичко може,но не всеки го можe.


Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Първото, което е трябвало да направиш при нов мотор е да го разработиш, това става в период от 25 до 50 часа. В противен случай, може не само тропане на клапаните да получиш а и доста по лоши неща.
Ако мотора ти е с подходящия ботуш за транеца скоростта която достигате, бученето и не пълното форсиране на мотора може да се обясни или да има няколко причини, а те са :
Пломба на нов мотор предотвратяваща пълно офрсиране.
Лодката е претоварена за този мотор, или пропелера не е с подходящото сечение така , че да може да бута тежка лодка.
На лодката и либсват всякакви изчисления относно съпротивлението и с водата. Има лодки на които максималната им скорот просто е такава до 10 км/ч това зависи от вида и формата на самата лодка. Точно с това се обяснава написаното от теб, че се увеличват оборотите на мотора а лодката повишава скоростта си само малко. Това е типично за водоизместващия тип лодки (тези които не се плъзгат по повърхността на водата) От тук идва и това, че ти се струва че не стига гориво. При този вид форма на лодката мотора + подходящия пропелер (винт) имат една оптимална скорост и оптимална работа на мотора. (отклонения не водят до осезаема разлика в скоростта)
Подскачането на мотора ти най-вероятно е нормално, предполагам модела ти е едноцилиндров, вибрации са нормални, изместване при нормални обороти на повече от 1см не много. Под корпуса на самия мотор, в началото на ботуша има един винт, позволяващ да се върти на ръка, с него се регулира това колко да ти е стегнато управлението. Нагласи го така, че да позволява нормало въртене на мотора без да е прекаленно хлавав , или когато си на лодката стягай до такова положение при което мотора работи на ниски обороти и се клати доста и при свободно управление(без да държиш мотора по никакъв начин) той не трябва да се измества от центробежните сили (в смисъл не трябва да се извърта постепенно и да се променя курса на лодката)(не бъркай по мотора при работещ такъв). Това е оптималното положение, по този начин може да се намалят вибрациите (малко, не изчезват) , а подскачанията се редуцират в повечето случаи значително.
Водата през малкото мъркучле не трябва да е топла а хладка.
Какво означава 90-100 градуса хлабина? 90° са си четвърт оборот което не трябва да е. Има допустима хлабина на пропелера от 1 до 2-3 мм но не много повече. Тества се при вклюен на скорост. А ако хлабината е на вала как ги отчете тези 90 градуса?
Карборатора по добре не пипай, това не е балканче или симсон
, поне не за сега.
За шума не мога да ти оговоря точно, но пък при една нормална скорост и работа на мотора би трябвало да се чувате добре когато говорите, е ако единия е на брега а другия на лодката ще е по трудно
Ако мотора ти е с подходящия ботуш за транеца скоростта която достигате, бученето и не пълното форсиране на мотора може да се обясни или да има няколко причини, а те са :
Пломба на нов мотор предотвратяваща пълно офрсиране.
Лодката е претоварена за този мотор, или пропелера не е с подходящото сечение така , че да може да бута тежка лодка.
На лодката и либсват всякакви изчисления относно съпротивлението и с водата. Има лодки на които максималната им скорот просто е такава до 10 км/ч това зависи от вида и формата на самата лодка. Точно с това се обяснава написаното от теб, че се увеличват оборотите на мотора а лодката повишава скоростта си само малко. Това е типично за водоизместващия тип лодки (тези които не се плъзгат по повърхността на водата) От тук идва и това, че ти се струва че не стига гориво. При този вид форма на лодката мотора + подходящия пропелер (винт) имат една оптимална скорост и оптимална работа на мотора. (отклонения не водят до осезаема разлика в скоростта)
Подскачането на мотора ти най-вероятно е нормално, предполагам модела ти е едноцилиндров, вибрации са нормални, изместване при нормални обороти на повече от 1см не много. Под корпуса на самия мотор, в началото на ботуша има един винт, позволяващ да се върти на ръка, с него се регулира това колко да ти е стегнато управлението. Нагласи го така, че да позволява нормало въртене на мотора без да е прекаленно хлавав , или когато си на лодката стягай до такова положение при което мотора работи на ниски обороти и се клати доста и при свободно управление(без да държиш мотора по никакъв начин) той не трябва да се измества от центробежните сили (в смисъл не трябва да се извърта постепенно и да се променя курса на лодката)(не бъркай по мотора при работещ такъв). Това е оптималното положение, по този начин може да се намалят вибрациите (малко, не изчезват) , а подскачанията се редуцират в повечето случаи значително.
Водата през малкото мъркучле не трябва да е топла а хладка.
Какво означава 90-100 градуса хлабина? 90° са си четвърт оборот което не трябва да е. Има допустима хлабина на пропелера от 1 до 2-3 мм но не много повече. Тества се при вклюен на скорост. А ако хлабината е на вала как ги отчете тези 90 градуса?
Карборатора по добре не пипай, това не е балканче или симсон

За шума не мога да ти оговоря точно, но пък при една нормална скорост и работа на мотора би трябвало да се чувате добре когато говорите, е ако единия е на брега а другия на лодката ще е по трудно

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Ауу, това което го каза Марко вярно не го съобразих.
Проверете как сте с маслото в скоростната кутия (долу на ботуша) и в самия двигател.
А за разработването си оставам на същото мнение, след това масото се сменя задължително.
Проверете как сте с маслото в скоростната кутия (долу на ботуша) и в самия двигател.
А за разработването си оставам на същото мнение, след това масото се сменя задължително.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
то си е имало лепенка да се сипе масло, ако мотора е чисто нов...
Тохацуто нямат никакви пломби ограничаващи оборотите и т.н.
BREAK-IN (разработка): http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/breakin.html
Първите 10 минути - на празен ход... След това на ход с минимални обороти до максимум 1/2 газ, като се редуват... След 2-ия час може пълна газ за 1 минута на всеки 10минути...останалото време редувате до 3/4 газ и минимални обороти... След третия час може по 2минути пълна газ на всеки 10мин... След 10-ия час сменяте маслата и може пълна газ...
Тохацуто нямат никакви пломби ограничаващи оборотите и т.н.
BREAK-IN (разработка): http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/breakin.html
Първите 10 минути - на празен ход... След това на ход с минимални обороти до максимум 1/2 газ, като се редуват... След 2-ия час може пълна газ за 1 минута на всеки 10минути...останалото време редувате до 3/4 газ и минимални обороти... След третия час може по 2минути пълна газ на всеки 10мин... След 10-ия час сменяте маслата и може пълна газ...
- fossa
- научил се да хвърля
- Мнения: 142
- Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 7:05 pm
- Местоположение: гр.Свищов
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Колега, от кой край на България си ?
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Благодаря на всички отзовали се.
Първо съм от Сливен. Второ нося на майтап.
Масло има и в двигателя и в ботуша.
Двигателя е работил само на празен ход и режим на тролене, като два три пъти съм подавал повече газ за няколко секунди, колкото да видя как се движи лодката
Височината на транеца е според указаната в инструкцията. Наклона на мотора е такъв че при движение на лодката оста на пропелера е хоризонтална /пак по инструкцията/.
Не схванах как да кача снимки, затова ги качих тук:
http://4storing.com/3x4e57/87602707ad9a ... 2daba.html
http://4storing.com/n1n7v3/096b2490a41c ... 10623a.htm
Първо съм от Сливен. Второ нося на майтап.
Масло има и в двигателя и в ботуша.
Двигателя е работил само на празен ход и режим на тролене, като два три пъти съм подавал повече газ за няколко секунди, колкото да видя как се движи лодката
Височината на транеца е според указаната в инструкцията. Наклона на мотора е такъв че при движение на лодката оста на пропелера е хоризонтална /пак по инструкцията/.
Не схванах как да кача снимки, затова ги качих тук:
http://4storing.com/3x4e57/87602707ad9a ... 2daba.html
http://4storing.com/n1n7v3/096b2490a41c ... 10623a.htm
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
- fossa
- научил се да хвърля
- Мнения: 142
- Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 7:05 pm
- Местоположение: гр.Свищов
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Добро утро. Втората ти снимка не се отваря.Между другото, добра лодчица. Искаше ми се да погледна под капака на двигателя.Щом работи твърдо и със вибрации провери кабелите,лулите и свещите ако мотора е двуцилиндров. Нормално е охлаждащата вода да е хладка ( в началото ) и да се затопля в процеса на работа.Ако е вряла и излиза пара -спираш и търсиш майстор. 

- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Mercury и Tohatsu 3.5кс 4Т са идентични като конструкция - 1 цилиндрови, ако има проблем по кабелите, бобината или свещта /в което се съмнявам/ или няма да пали или ще гасне...
Какво ще рече "твърдо работи" - с какво го сравнявате? 2-цилиндровите 8-10кс по принцип са много по-тихи и празният ход им е на по-ниски обороти...
Какво ще рече "твърдо работи" - с какво го сравнявате? 2-цилиндровите 8-10кс по принцип са много по-тихи и празният ход им е на по-ниски обороти...
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Ето какво аз видях и разбрах от написаното от колегата !
1.Нямаш проблем с охлаждането и водата е по-топла при работа във варел,защото след известно време водата в самия варел се затопля от газовете излизащи от двигатела.В язовира водата няма как да се стопли и затова когато я бараш е хладка и показва че ти охлажда перфектно.
2.Ако имаш 90 градуса свободен ход на пропелера при включен на скорост загасен двигател,означава че имаш скъсан щифт и остатъци от щифта може да ти държат и зацепват перката още известно време но ще превърти и тотално няма да се движиш.
3.Щом водата зад транеца ти се завихря,имаш проблем с височината на транеца,каквото и да пишеш,след като двигателя завихря водата точно там,означава че перката недърпа вода та из-под лодката а дърпа от мъртвата вода зад транеца - над дъното.Това означава че двигателя трябва да слезе по-надоло с 2,3 а може да иска и 5 см снижаване на транеца - няма друг вариант.
4.Четиритактовите двигатели по принцип са по тихи от двутактовите и не би трябвало нов двигател да вдига такъв шум !!!
5.Гасне, при подаване на пълна газ,и почти съм сигурен че ще е от настройките на карборатора,затова си има обаче майстори и е хубаво да го занесеш при хора знаещи за какво става въпрос !!!
Достатъчно е само да чуе работата на един двигател и ще ти каже, има ли проблем всеки които е ремонтирал такива двигатели но търси човек който се е занимавал точно с такава марка.Ако не се оправиш,карай го или във Варна или Пловдив.За Пловдив ще ти дам номер и така.Говорено е многократно и е писано по тези въпроси за транци,размери и т.н.Има значение и наклона на двигателя,преката и т.н.Ама докато не видя,нищо друго немога да кажа.
И нещо което не ми дава мира от както прочетох за проблемите ти с двигателя - СИГУРЕН ЛИ СИ ЧЕ Е ЧЕТИРИТАКТОВ
Много съм притеснен от факта че четиритактов двигател е толкова шумен че да несе чувате !!!
1.Нямаш проблем с охлаждането и водата е по-топла при работа във варел,защото след известно време водата в самия варел се затопля от газовете излизащи от двигатела.В язовира водата няма как да се стопли и затова когато я бараш е хладка и показва че ти охлажда перфектно.
2.Ако имаш 90 градуса свободен ход на пропелера при включен на скорост загасен двигател,означава че имаш скъсан щифт и остатъци от щифта може да ти държат и зацепват перката още известно време но ще превърти и тотално няма да се движиш.
3.Щом водата зад транеца ти се завихря,имаш проблем с височината на транеца,каквото и да пишеш,след като двигателя завихря водата точно там,означава че перката недърпа вода та из-под лодката а дърпа от мъртвата вода зад транеца - над дъното.Това означава че двигателя трябва да слезе по-надоло с 2,3 а може да иска и 5 см снижаване на транеца - няма друг вариант.
4.Четиритактовите двигатели по принцип са по тихи от двутактовите и не би трябвало нов двигател да вдига такъв шум !!!
5.Гасне, при подаване на пълна газ,и почти съм сигурен че ще е от настройките на карборатора,затова си има обаче майстори и е хубаво да го занесеш при хора знаещи за какво става въпрос !!!
Достатъчно е само да чуе работата на един двигател и ще ти каже, има ли проблем всеки които е ремонтирал такива двигатели но търси човек който се е занимавал точно с такава марка.Ако не се оправиш,карай го или във Варна или Пловдив.За Пловдив ще ти дам номер и така.Говорено е многократно и е писано по тези въпроси за транци,размери и т.н.Има значение и наклона на двигателя,преката и т.н.Ама докато не видя,нищо друго немога да кажа.
И нещо което не ми дава мира от както прочетох за проблемите ти с двигателя - СИГУРЕН ЛИ СИ ЧЕ Е ЧЕТИРИТАКТОВ



Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Хлабината м/у вала на д-ля и оста на пропелера при включен на скорост д-л е над 90 градуса. Дали е в коничната предавка дали в муфата за включване., не знам - с такава хлабина е изваден от кашона. Хлабината е меря при свален пропелер.
Колкото до шума може и да се заблуждавам - нямам база за сравнение, А защо мисля че работи твърдо - пак не мога да го сравня с друг такъв, но понеже имам някаква техническа грамотност - висшето ми е ДВГ, поддържам си и ремонтирам сам колите. косачката, агрегата и т.н...., като хоби се занимавам и с компютърна автодиагностика ..., та за мен двигателя си чука и работи твърдо, но може и да си внушавам.
Другото което ме подвежда е че притежавам изделие от 2009 г и то Меркури - "първи по водата.." или нещо такова.
Оставам с усещането че тази возия и шума с нищо не се различават от един Ветерок например - да ме извинят или по скоро поздравят притежателите на Ветероци!
Или пък примерно по кои симптоми ще знам че термостата ми работи, а не е в крайно положение и д-ля да прегрее , или прекъсва, трака и активно се износва студен?
По лодката няма да бързам да свалям транеца още, - лесно се реже. Може да опитам с другите методи - импелери, крила по кърмата ...
Услужлив колега ми е написла телефона на Майстор от Бургас - ще го чуя и ако ви е интересно ще ви държа в течение
Колкото до шума може и да се заблуждавам - нямам база за сравнение, А защо мисля че работи твърдо - пак не мога да го сравня с друг такъв, но понеже имам някаква техническа грамотност - висшето ми е ДВГ, поддържам си и ремонтирам сам колите. косачката, агрегата и т.н...., като хоби се занимавам и с компютърна автодиагностика ..., та за мен двигателя си чука и работи твърдо, но може и да си внушавам.
Другото което ме подвежда е че притежавам изделие от 2009 г и то Меркури - "първи по водата.." или нещо такова.
Оставам с усещането че тази возия и шума с нищо не се различават от един Ветерок например - да ме извинят или по скоро поздравят притежателите на Ветероци!
Или пък примерно по кои симптоми ще знам че термостата ми работи, а не е в крайно положение и д-ля да прегрее , или прекъсва, трака и активно се износва студен?
По лодката няма да бързам да свалям транеца още, - лесно се реже. Може да опитам с другите методи - импелери, крила по кърмата ...
Услужлив колега ми е написла телефона на Майстор от Бургас - ще го чуя и ако ви е интересно ще ви държа в течение
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
torro97 написа:Хлабината м/у вала на д-ля и оста на пропелера при включен на скорост д-л е над 90 градуса. Дали е в коничната предавка дали в муфата за включване., не знам - с такава хлабина е изваден от кашона. Хлабината е меря при свален пропелер.
Колкото до шума може и да се заблуждавам - нямам база за сравнение, А защо мисля че работи твърдо - пак не мога да го сравня с друг такъв, но понеже имам някаква техническа грамотност - висшето ми е ДВГ, поддържам си и ремонтирам сам колите. косачката, агрегата и т.н...., като хоби се занимавам и с компютърна автодиагностика ..., та за мен двигателя си чука и работи твърдо, но може и да си внушавам.
Другото което ме подвежда е че притежавам изделие от 2009 г и то Меркури - "първи по водата.." или нещо такова.
Оставам с усещането че тази возия и шума с нищо не се различават от един Ветерок например - да ме извинят или по скоро поздравят притежателите на Ветероци!
Или пък примерно по кои симптоми ще знам че термостата ми работи, а не е в крайно положение и д-ля да прегрее , или прекъсва, трака и активно се износва студен?
По лодката няма да бързам да свалям транеца още, - лесно се реже. Може да опитам с другите методи - импелери, крила по кърмата ...
Услужлив колега ми е написла телефона на Майстор от Бургас - ще го чуя и ако ви е интересно ще ви държа в течение
Торо,май се опитваш да се ебаваш с нас нещо












За лодката,ако не ти е на място където трябва и на резонната височина поставен двигателя,ако ще и наливна луканка да вържеш по кърмата все тая.Има си височина и трябва да се спазва плюс - минус 1-2см и точка.Всичко друго е ташак работа





Последно промяна от krokibg на Сря Окт 28, 2009 6:00 pm, променено общо 1 път.
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- pachosz
- сериозен играч
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Любо, доколкото съм чел, ако не всички, то повечето съвременни двигатели си имат термостати.
За дъргели като моя - сигурно нямат, ама с новите е друго
За дъргели като моя - сигурно нямат, ама с новите е друго
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Системата за охлаждане на такива двигателчета виждал ли си я какво представлява, и какъв е начина и на действие ??? Да,големите и нови 4т двигатели вече имат и аз го знам,но малкие като този за който говорим - няма !!! Верно,точно на този не съм виждал каква е системата но сега се подпалих и ще взема да се разровя и да видяpachosz написа:Любо, доколкото съм чел, ако не всички, то повечето съвременни двигатели си имат термостати.
За дъргели като моя - сигурно нямат, ама с новите е друго




Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!