Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

torro97
новобранец
новобранец
Мнения: 25
Регистриран на: Чет Авг 21, 2008 12:25 am
Местоположение: Сливен

Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от torro97 »

Вчера ходихме на Жребчево с приятел. Прекарахме около 5-6 часа в язовира.Лодката е самоделка с дължина 3.0м и ширина 1.5 м.Общ товар към 220-30 кг. Газене около 10 см. Бях с двигател Меркури 3.5 кс, къс ботуш, 4-ри тактов, водно охл. - чисто нов. Обаче......
1. Лодката се движи нормално около ниските обороти, но при увеличаване на оборотите скоростта се увеличава малко, двигателя реве, и отзад водата се върти /завихря/ зад лодката. Скоростта която максимално вдигаме е около 7-8 км/ч Двигателя е фиксиран на транеца по схемата указана от производителя. Транеца ми обаче е равен от долу /няма скосяване/

2. Двигателя -това ми е първи контакт с двигател за лодка. Изчетох мануала няколко пъти, и преди и след ползването на вода. Според моите технически разбирания, не съм впечатлен от работата на д-ля.
Работи твърдо и с вибрации - ръкохватаката и ръката ми на нея подскачат . Шумен - с отчетливо чукане на клапани - при режим на тролене не можем да се чуем, или да чуем ако ни звънят телефоните.
При рязко подаване на газ в повечето случаи гасне. При увеличаване на оборотите след средните д-ля реве по особено и не ги повишава повече -звучи като че не му стига гориво.
Може и това да е - малък мотор, за малко пари . Но все пак ще се радвам да чуя вашите мнения.

Имам и следните въпроси:
Как да намаля или премахна въртенето на водата на кърмата?

Водата през малкото маркуче която е като индикатор дали работи помпата , нагрява ли се в процеса на работа, и само от там ли изтича.
/ в язовира течеше само хладна, а в къщи на варела по някое време се стопли/

Вала на пропелера ми има около 90-100 градуса халабина?!?

Долу в ботуша има масло или смазка?

Карбуратора има две дрениращи маркучета, един винт за празния ход при др. клапа и това е. Как става регулирането на въздуха, на горивото?

По ваши наблюдения колко трябва да вибрира и да е шумен този д-л или друг такъв от този клас?

Каква трябва да е хлабината при клапаните?

Дали в БГ има оторизиран сервиз на Mercury Mariner ?

Ако имате желание и време помагайте
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
kikir
новобранец
новобранец
Мнения: 33
Регистриран на: Съб Фев 16, 2008 2:50 pm
Местоположение: СтараЗагора

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от kikir »

Специализиран сервиз на меркури има вьв варна скоро порьчвах импелер за моя които е като твоя но ми се стори скьпичьк .Има един маистор в пловдив Казва се Емо само с двигатели се занимава доста е добьр.Нека някои колеги от пловдив ако му имат координатите да ти помогнат защото сьм ги затрил но все пак ще се опитам да ги изровя.
Аватар
MITKO70
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2830
Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
Местоположение: София

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от MITKO70 »

Калега виж тази тема и може да си отговориш на първия въпрос,Любо го е обяснил много точно.
http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f ... 58#p134490
Ако дадеш и някоя снимка ,може да ти отговорят абсолютно точно.
Всичко може,но не всеки го можe.
Изображение
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от VGS »

Първото, което е трябвало да направиш при нов мотор е да го разработиш, това става в период от 25 до 50 часа. В противен случай, може не само тропане на клапаните да получиш а и доста по лоши неща.
Ако мотора ти е с подходящия ботуш за транеца скоростта която достигате, бученето и не пълното форсиране на мотора може да се обясни или да има няколко причини, а те са :
Пломба на нов мотор предотвратяваща пълно офрсиране.
Лодката е претоварена за този мотор, или пропелера не е с подходящото сечение така , че да може да бута тежка лодка.
На лодката и либсват всякакви изчисления относно съпротивлението и с водата. Има лодки на които максималната им скорот просто е такава до 10 км/ч това зависи от вида и формата на самата лодка. Точно с това се обяснава написаното от теб, че се увеличват оборотите на мотора а лодката повишава скоростта си само малко. Това е типично за водоизместващия тип лодки (тези които не се плъзгат по повърхността на водата) От тук идва и това, че ти се струва че не стига гориво. При този вид форма на лодката мотора + подходящия пропелер (винт) имат една оптимална скорост и оптимална работа на мотора. (отклонения не водят до осезаема разлика в скоростта)

Подскачането на мотора ти най-вероятно е нормално, предполагам модела ти е едноцилиндров, вибрации са нормални, изместване при нормални обороти на повече от 1см не много. Под корпуса на самия мотор, в началото на ботуша има един винт, позволяващ да се върти на ръка, с него се регулира това колко да ти е стегнато управлението. Нагласи го така, че да позволява нормало въртене на мотора без да е прекаленно хлавав , или когато си на лодката стягай до такова положение при което мотора работи на ниски обороти и се клати доста и при свободно управление(без да държиш мотора по никакъв начин) той не трябва да се измества от центробежните сили (в смисъл не трябва да се извърта постепенно и да се променя курса на лодката)(не бъркай по мотора при работещ такъв). Това е оптималното положение, по този начин може да се намалят вибрациите (малко, не изчезват) , а подскачанията се редуцират в повечето случаи значително.
Водата през малкото мъркучле не трябва да е топла а хладка.

Какво означава 90-100 градуса хлабина? 90° са си четвърт оборот което не трябва да е. Има допустима хлабина на пропелера от 1 до 2-3 мм но не много повече. Тества се при вклюен на скорост. А ако хлабината е на вала как ги отчете тези 90 градуса?

Карборатора по добре не пипай, това не е балканче или симсон :) , поне не за сега.

За шума не мога да ти оговоря точно, но пък при една нормална скорост и работа на мотора би трябвало да се чувате добре когато говорите, е ако единия е на брега а другия на лодката ще е по трудно :)
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от VGS »

Ауу, това което го каза Марко вярно не го съобразих.
Проверете как сте с маслото в скоростната кутия (долу на ботуша) и в самия двигател.
А за разработването си оставам на същото мнение, след това масото се сменя задължително.
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от Тедо »

то си е имало лепенка да се сипе масло, ако мотора е чисто нов...

Тохацуто нямат никакви пломби ограничаващи оборотите и т.н.

BREAK-IN (разработка): http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/breakin.html
Първите 10 минути - на празен ход... След това на ход с минимални обороти до максимум 1/2 газ, като се редуват... След 2-ия час може пълна газ за 1 минута на всеки 10минути...останалото време редувате до 3/4 газ и минимални обороти... След третия час може по 2минути пълна газ на всеки 10мин... След 10-ия час сменяте маслата и може пълна газ...
Аватар
fossa
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 142
Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 7:05 pm
Местоположение: гр.Свищов

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от fossa »

Колега, от кой край на България си ?
torro97
новобранец
новобранец
Мнения: 25
Регистриран на: Чет Авг 21, 2008 12:25 am
Местоположение: Сливен

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от torro97 »

Благодаря на всички отзовали се.
Първо съм от Сливен. Второ нося на майтап.
Масло има и в двигателя и в ботуша.
Двигателя е работил само на празен ход и режим на тролене, като два три пъти съм подавал повече газ за няколко секунди, колкото да видя как се движи лодката
Височината на транеца е според указаната в инструкцията. Наклона на мотора е такъв че при движение на лодката оста на пропелера е хоризонтална /пак по инструкцията/.

Не схванах как да кача снимки, затова ги качих тук:
http://4storing.com/3x4e57/87602707ad9a ... 2daba.html
http://4storing.com/n1n7v3/096b2490a41c ... 10623a.htm
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
Аватар
fossa
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 142
Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 7:05 pm
Местоположение: гр.Свищов

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от fossa »

Добро утро. Втората ти снимка не се отваря.Между другото, добра лодчица. Искаше ми се да погледна под капака на двигателя.Щом работи твърдо и със вибрации провери кабелите,лулите и свещите ако мотора е двуцилиндров. Нормално е охлаждащата вода да е хладка ( в началото ) и да се затопля в процеса на работа.Ако е вряла и излиза пара -спираш и търсиш майстор. :D
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от Тедо »

Mercury и Tohatsu 3.5кс 4Т са идентични като конструкция - 1 цилиндрови, ако има проблем по кабелите, бобината или свещта /в което се съмнявам/ или няма да пали или ще гасне...

Какво ще рече "твърдо работи" - с какво го сравнявате? 2-цилиндровите 8-10кс по принцип са много по-тихи и празният ход им е на по-ниски обороти...
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от krokibg »

Ето какво аз видях и разбрах от написаното от колегата !

1.Нямаш проблем с охлаждането и водата е по-топла при работа във варел,защото след известно време водата в самия варел се затопля от газовете излизащи от двигатела.В язовира водата няма как да се стопли и затова когато я бараш е хладка и показва че ти охлажда перфектно.
2.Ако имаш 90 градуса свободен ход на пропелера при включен на скорост загасен двигател,означава че имаш скъсан щифт и остатъци от щифта може да ти държат и зацепват перката още известно време но ще превърти и тотално няма да се движиш.
3.Щом водата зад транеца ти се завихря,имаш проблем с височината на транеца,каквото и да пишеш,след като двигателя завихря водата точно там,означава че перката недърпа вода та из-под лодката а дърпа от мъртвата вода зад транеца - над дъното.Това означава че двигателя трябва да слезе по-надоло с 2,3 а може да иска и 5 см снижаване на транеца - няма друг вариант.
4.Четиритактовите двигатели по принцип са по тихи от двутактовите и не би трябвало нов двигател да вдига такъв шум !!!
5.Гасне, при подаване на пълна газ,и почти съм сигурен че ще е от настройките на карборатора,затова си има обаче майстори и е хубаво да го занесеш при хора знаещи за какво става въпрос !!!

Достатъчно е само да чуе работата на един двигател и ще ти каже, има ли проблем всеки които е ремонтирал такива двигатели но търси човек който се е занимавал точно с такава марка.Ако не се оправиш,карай го или във Варна или Пловдив.За Пловдив ще ти дам номер и така.Говорено е многократно и е писано по тези въпроси за транци,размери и т.н.Има значение и наклона на двигателя,преката и т.н.Ама докато не видя,нищо друго немога да кажа.

И нещо което не ми дава мира от както прочетох за проблемите ти с двигателя - СИГУРЕН ЛИ СИ ЧЕ Е ЧЕТИРИТАКТОВ :?: :?: :?: Много съм притеснен от факта че четиритактов двигател е толкова шумен че да несе чувате !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
torro97
новобранец
новобранец
Мнения: 25
Регистриран на: Чет Авг 21, 2008 12:25 am
Местоположение: Сливен

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от torro97 »

Хлабината м/у вала на д-ля и оста на пропелера при включен на скорост д-л е над 90 градуса. Дали е в коничната предавка дали в муфата за включване., не знам - с такава хлабина е изваден от кашона. Хлабината е меря при свален пропелер.
Колкото до шума може и да се заблуждавам - нямам база за сравнение, А защо мисля че работи твърдо - пак не мога да го сравня с друг такъв, но понеже имам някаква техническа грамотност - висшето ми е ДВГ, поддържам си и ремонтирам сам колите. косачката, агрегата и т.н...., като хоби се занимавам и с компютърна автодиагностика ..., та за мен двигателя си чука и работи твърдо, но може и да си внушавам.
Другото което ме подвежда е че притежавам изделие от 2009 г и то Меркури - "първи по водата.." или нещо такова.
Оставам с усещането че тази возия и шума с нищо не се различават от един Ветерок например - да ме извинят или по скоро поздравят притежателите на Ветероци!
Или пък примерно по кои симптоми ще знам че термостата ми работи, а не е в крайно положение и д-ля да прегрее , или прекъсва, трака и активно се износва студен?
По лодката няма да бързам да свалям транеца още, - лесно се реже. Може да опитам с другите методи - импелери, крила по кърмата ...
Услужлив колега ми е написла телефона на Майстор от Бургас - ще го чуя и ако ви е интересно ще ви държа в течение
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от krokibg »

torro97 написа:Хлабината м/у вала на д-ля и оста на пропелера при включен на скорост д-л е над 90 градуса. Дали е в коничната предавка дали в муфата за включване., не знам - с такава хлабина е изваден от кашона. Хлабината е меря при свален пропелер.
Колкото до шума може и да се заблуждавам - нямам база за сравнение, А защо мисля че работи твърдо - пак не мога да го сравня с друг такъв, но понеже имам някаква техническа грамотност - висшето ми е ДВГ, поддържам си и ремонтирам сам колите. косачката, агрегата и т.н...., като хоби се занимавам и с компютърна автодиагностика ..., та за мен двигателя си чука и работи твърдо, но може и да си внушавам.
Другото което ме подвежда е че притежавам изделие от 2009 г и то Меркури - "първи по водата.." или нещо такова.
Оставам с усещането че тази возия и шума с нищо не се различават от един Ветерок например - да ме извинят или по скоро поздравят притежателите на Ветероци!
Или пък примерно по кои симптоми ще знам че термостата ми работи, а не е в крайно положение и д-ля да прегрее , или прекъсва, трака и активно се износва студен?
По лодката няма да бързам да свалям транеца още, - лесно се реже. Може да опитам с другите методи - импелери, крила по кърмата ...
Услужлив колега ми е написла телефона на Майстор от Бургас - ще го чуя и ако ви е интересно ще ви държа в течение

Торо,май се опитваш да се ебаваш с нас нещо :twisted: Какъв термостат те гони на този двигател бе,това да не ти е ДВГ на кола :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Доло на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста в специялна ниша направена по нейния размер и тегли вода като я прекарва през двигателя и го охлажда.Колкото по-бързо се върти оста,толкова повече вода минава по трасето за охлаждане.Колкото повече газ се дава,толкова повече загрява и двигателя и перката за охлаждащата система си хвърля повече вода.Хората са го измислили просто и ефикасно.Какви термостати те гонят не разбирам.Язък ти за образованието или си го пропил по време на даскалото :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink:

За лодката,ако не ти е на място където трябва и на резонната височина поставен двигателя,ако ще и наливна луканка да вържеш по кърмата все тая.Има си височина и трябва да се спазва плюс - минус 1-2см и точка.Всичко друго е ташак работа :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Последно промяна от krokibg на Сря Окт 28, 2009 6:00 pm, променено общо 1 път.
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
pachosz
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1360
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от pachosz »

Любо, доколкото съм чел, ако не всички, то повечето съвременни двигатели си имат термостати.
За дъргели като моя - сигурно нямат, ама с новите е друго
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор

Мнение от krokibg »

pachosz написа:Любо, доколкото съм чел, ако не всички, то повечето съвременни двигатели си имат термостати.
За дъргели като моя - сигурно нямат, ама с новите е друго
Системата за охлаждане на такива двигателчета виждал ли си я какво представлява, и какъв е начина и на действие ??? Да,големите и нови 4т двигатели вече имат и аз го знам,но малкие като този за който говорим - няма !!! Верно,точно на този не съм виждал каква е системата но сега се подпалих и ще взема да се разровя и да видя :idea: Ако наистина имат термостати и тези едноцилиндровите 4т 2009,ще се извиня пред всички,защото може и да греша.Само не знам защо и каква функция ще има този термостат,при положение че на тези двигатели няма два кръга а само една проста линейна система,която от гуменото пропелерче доло при редуктора си нагнетява вода и я вкарва горе в технологичните отвори на охладителната система и я изхвърля през маркуче,а налягатено е минимално а термостата освен да създава проблем на такава проста охладителна система,друга функция на дали има.Това е логично мислене а какво са измислили американците е друг въпрос.Няма за какво да има термостат :idea: :idea: :idea:
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”