Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Извън бордов или стационарен двигател
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Извън бордов или стационарен двигател
Нов съм и нищо неразбирам от двигатели и лодки. Каква е разликата м/у стационарен двигател на лодка и извънбордов,имам в предвид кои лодки са по добри тези с извънбордов дв-тел или тези на които двигателя не се вижда? Кои са по добри,кои харчат по малко? Коя лодка е по добра? С кои двигател? Ивсичко свързано с това.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 383
- Регистриран на: Чет Май 07, 2009 5:01 pm
- Местоположение: София
Re: Извън бордов или стационарен двигател
За какво ти е двигател без лодка




- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Извън бордов или стационарен двигател
За стационарните се иска да си арабски шейх
Особенно ако е стар модел
За всеки влак си има пътници обаче,едни предпочитат извън-бордови а другите стационарни.Рибарите обаче,поне по мое мнение,предпочитат извън-бордовите двигатели.Това си е мое мнение 



Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Извън бордов или стационарен двигател
Колега имал съм и от двата вида ,бордовия ми беше Меркрузер 130кс и ми харчеше в зависимост от карането кам 3л. на час средно а изван бордовия 115к.с 4 тактов ми харчи 1,5-2л на час като за тоя разход разбираи влачене с 4км.час и преходи за по 15мин с 42км час при 4800 оборота в мин.Бордовия е по сложен за консервиране а иначе като ресурс мисля че е по надежден от извън бордовия (бордовия е на същия принцип като на колата с по различно охлаждане( Това е от менеstefo23 написа:Нов съм и нищо неразбирам от двигатели и лодки. Каква е разликата м/у стационарен двигател на лодка и извънбордов,имам в предвид кои лодки са по добри тези с извънбордов дв-тел или тези на които двигателя не се вижда? Кои са по добри,кои харчат по малко? Коя лодка е по добра? С кои двигател? Ивсичко свързано с това.

Re: Извън бордов или стационарен двигател
Това с тези литри ми е много интересно как става, но щом казваш ще се пробвам да повярвам.
Re: Извън бордов или стационарен двигател
Колега много е проста сметкатаVGS написа:Това с тези литри ми е много интересно как става, но щом казваш ще се пробвам да повярвам.



Re: Извън бордов или стационарен двигател
Понеже гледам в разни обяви че, лодка 225кс. харчила едва ли не 6л. начас тя е със стационарен двг.В същото време казват че хонда 20кс. харчи пак толкова а аз наистина изкам да разбера : Лодка със какъв двигател да си търся.
Re: Извън бордов или стационарен двигател
Наи добре 300кс да ти е мирна главата (с газов инжекцион)stefo23 написа:Понеже гледам в разни обяви че, лодка 225кс. харчила едва ли не 6л. начас тя е със стационарен двг.В същото време казват че хонда 20кс. харчи пак толкова а аз наистина изкам да разбера : Лодка със какъв двигател да си търся.

Re: Извън бордов или стационарен двигател
Не знам за готванците но тук всеки си задава въпроси които го интересуват и очаква някакви отговори.Които не иска или неможе да не отговаря.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Извън бордов или стационарен двигател
За къде ти трябва тази лодка бре ?
Че не виждам от къде си.
Мойта лодка е със стационарен двигател,ама такъв и отива.
Има предимства - има и недостатъци.
Кажи за какво ти трябва,да знаем какво да ти отговаряме.
Че не виждам от къде си.
Мойта лодка е със стационарен двигател,ама такъв и отива.
Има предимства - има и недостатъци.
Кажи за какво ти трябва,да знаем какво да ти отговаряме.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Извън бордов или стационарен двигател
Колега, обикновено хората си избират лодка според това за какво ще я ползват и с колко пари разполагат а после двигател към нея. Не виждам логика, да си купиш първо стационарен двигател а после да тръгнеш да му търсиш подходящо за него корито. Това е все едно да си купиш първо един двигател и след това да тръгнеш да търсиш автомобил, на който да можеш да го монтираш. 

Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Извън бордов или стационарен двигател
За Стационарен в по -голяма лодка - САМО ДИЗЕЛ
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Извън бордов или стационарен двигател
2л/час за стационарен или извънбордов 100+ кс е възможно на празен ход /минимални обороти при тролинг/, но е по-вероятно такъв разход да даде дизелов стационарен... Някои от по-новите коли с борд компютър показват разход л/час при работа на празен ход... Е, мойта е дизел 130кс и показва 0.9л/час, а с климатик и фарове 1.2л/час...
Разхода, който го пишат в каталозите за новите двигатели е максимален т.е. при пълна газ и номинални обороти (4500-5500 об/мин в зависимост от мотора)...
Стационарни двигатели се ползват:
- на старите "рибарски" лодки
- на на стари скутери 4-5 до 6м - не са удобни за риболов... Има голямо предлагане на такива и са евтини, но не те съветвам да взимаш за риболов. Евентуално за водни спортове...
- на нови скутери и моторни яхти - минимума, който се слага е 115-150кс, по-големите яхти са с дизелови мотори с мощност 1000-2000кс и нагоре... Има и "спортни" като Сигаретата на Доган, купена с нашите пари... Тя е с бензинови двигатели и се чува преди да я видиш...
Извънбордови двигатели се ползват от най-малките с подвижен транец 2-5кс до "офшорки" с 2 или 3 мотора по 200-300кс... Предимството на извънбордовия е, че стои извън лодката и не заема място... Няма нужда от дупка в дъното за вала с перката или от Z-колона /която е слабо и скъпо място на бордовите мотори/.... Най-голямо предимство на малките извънбордови мотори е, че се държат на две стяги и лесно се прибират в багажника на колата и вкъщи...
За риболов обикновено се ползва твърда или надуваема лодка с извънбордов мотор 2.5 до 30-40кс рядко повече или твърда лодка с малък бордови мотор /основно на морето от професионалните рибари/...
Ти за риболов ли търсиш мотор (лодка)? В язовири, на Дунава или в морето?
Разхода, който го пишат в каталозите за новите двигатели е максимален т.е. при пълна газ и номинални обороти (4500-5500 об/мин в зависимост от мотора)...
Стационарни двигатели се ползват:
- на старите "рибарски" лодки
- на на стари скутери 4-5 до 6м - не са удобни за риболов... Има голямо предлагане на такива и са евтини, но не те съветвам да взимаш за риболов. Евентуално за водни спортове...
- на нови скутери и моторни яхти - минимума, който се слага е 115-150кс, по-големите яхти са с дизелови мотори с мощност 1000-2000кс и нагоре... Има и "спортни" като Сигаретата на Доган, купена с нашите пари... Тя е с бензинови двигатели и се чува преди да я видиш...
Извънбордови двигатели се ползват от най-малките с подвижен транец 2-5кс до "офшорки" с 2 или 3 мотора по 200-300кс... Предимството на извънбордовия е, че стои извън лодката и не заема място... Няма нужда от дупка в дъното за вала с перката или от Z-колона /която е слабо и скъпо място на бордовите мотори/.... Най-голямо предимство на малките извънбордови мотори е, че се държат на две стяги и лесно се прибират в багажника на колата и вкъщи...
За риболов обикновено се ползва твърда или надуваема лодка с извънбордов мотор 2.5 до 30-40кс рядко повече или твърда лодка с малък бордови мотор /основно на морето от професионалните рибари/...
Ти за риболов ли търсиш мотор (лодка)? В язовири, на Дунава или в морето?
Re: Извън бордов или стационарен двигател
Kолеги аз живея в Сифия.Мисля скоро да си купя лодка която ще ползвам основно за кеф-за разходка по море и язовири със семиството.Има много обяви за различни лодки и цени.В доста от тия обяви срещам и лодки със стационарни двигатели за това исках да знам кое е по добро в случая.Добре ли е скутер-4,45 45кс. двутактов с регистриран колесар за6000лв. Благодаря на колегата Тедо за изчерпателния одговор.
Re: Извън бордов или стационарен двигател
Много е относително дали си струва или не. Зависи от състоянието на лодката и оборудването, което включва цената, както и състоянието на двигателя. Друго, как мислиш да пускаш лодката за морски разходки? Не са много местата където можеш да си пуснеш лодка от около 500 кг. на море, особенно пък лятото....
Пускай конкретни оферти и ще получиш повече мнения. Като го каза "скутер с....за 6000 лева" си представих някое лодче с два пръста борд и челно стъкло, което ще развива много приятна скорост, но при вълна ще поеме право към дъното с все двигателя и пасажерите...
Лично за себе си, бих избрал извънбордов двигател. Повече място в лодката, по-лесно и (вероятно)по-евтино обслужване. Освен това, ако решиш, че не ти харесва, развиваш болтовете и слагаш нов.
Лодките със стационарен двигател започват в повечето случаи от 3.0 литра-135 коня и тежат поне 1000 кг, при което пускането и на вода от сам човек не е много лесно и приятно.
От друга страна...лодка с вътрешен двигател(т.е. скутер де) с по-високото си тегло е се клати по-малко и скача по-малко на вълните. Нещата са и така и иначе.
Моя избор обаче е извънбордов двигател и при все, че много харесвам разните бейлайнери веднага се отказвам като си помисля, че няма да мога да я пусна сам на вода и отделно, че цените за поддръжка и ремонт на Z-колони са....ае колкото можем да вземем, ще го вземем.
Ако мислите, че греша поправете ме. Целта е човека да бъде насочен правилно, а не гарантирам достоверност за написаното в горния абзац. Опита ми е с една лодка с инборд, но модел 1970-а(скутер) и три други с извънбордов, но много по-нови и с по-малка мощност и размери.
За разходка категорично вехтата бракма беше недостижима като комфорт, но разхода беше значителен, както и теглото на лодката. За риби, всяка друга, но не вехтата.
Пускай конкретни оферти и ще получиш повече мнения. Като го каза "скутер с....за 6000 лева" си представих някое лодче с два пръста борд и челно стъкло, което ще развива много приятна скорост, но при вълна ще поеме право към дъното с все двигателя и пасажерите...
Лично за себе си, бих избрал извънбордов двигател. Повече място в лодката, по-лесно и (вероятно)по-евтино обслужване. Освен това, ако решиш, че не ти харесва, развиваш болтовете и слагаш нов.
Лодките със стационарен двигател започват в повечето случаи от 3.0 литра-135 коня и тежат поне 1000 кг, при което пускането и на вода от сам човек не е много лесно и приятно.
От друга страна...лодка с вътрешен двигател(т.е. скутер де) с по-високото си тегло е се клати по-малко и скача по-малко на вълните. Нещата са и така и иначе.
Моя избор обаче е извънбордов двигател и при все, че много харесвам разните бейлайнери веднага се отказвам като си помисля, че няма да мога да я пусна сам на вода и отделно, че цените за поддръжка и ремонт на Z-колони са....ае колкото можем да вземем, ще го вземем.

Ако мислите, че греша поправете ме. Целта е човека да бъде насочен правилно, а не гарантирам достоверност за написаното в горния абзац. Опита ми е с една лодка с инборд, но модел 1970-а(скутер) и три други с извънбордов, но много по-нови и с по-малка мощност и размери.
За разходка категорично вехтата бракма беше недостижима като комфорт, но разхода беше значителен, както и теглото на лодката. За риби, всяка друга, но не вехтата.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост