Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


Самострой-лодка на 6-ти етаж
Модератор: emo vasilev
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Ако беше използвал фазер вместо ПДЧ,пак щеше да е здрава,но много по-лека.
ПДЧ-то малко влага да глътне,отива в пенсия.
ПДЧ-то малко влага да глътне,отива в пенсия.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- новобранец
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 7:32 pm
- Местоположение: гр.Благоевград
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
КИРО написа:Ако беше използвал фазер вместо ПДЧ,пак щеше да е здрава,но много по-лека.
ПДЧ-то малко влага да глътне,отива в пенсия.
Да прав си но с това разполагах и затова я направих така.

- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Абе гледам,мераклия си.Значи следващата ще стане приказка.
Няма се дърпаш назад.
Няма се дърпаш назад.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- новобранец
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 7:32 pm
- Местоположение: гр.Благоевград
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
[quote="КИРО"]Абе гледам,мераклия си.Значи следващата ще стане приказка.
Няма се дърпаш назад.[/quote
Определено ще бъде доста по амбициозен проект
но има време.........
Хвърлил съм мерак на тази дето става като сърф на багажника........


лодката е на този колега http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=86&t=34196
Някой ако разполага с инфо как се изработва такова нещо да пише
Няма се дърпаш назад.[/quote
Определено ще бъде доста по амбициозен проект




лодката е на този колега http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=86&t=34196
Някой ако разполага с инфо как се изработва такова нещо да пише

Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Казват, че като направиш първата си лодка след това следват още и по-сложни лодки. Някои тръгват от самостроя и стигат до фирмено изделие, а други обратно. Срещал съм доста снимки на калпаво изпълнение на солидни фирми, както и на изделия които не отговарят на декларираните параметри. Бях дал подобен линк на колегата решил да прави катамаран. Така че всеки според възможностите си и разбирането за плавателен съд си прави своя избор с какво да влиза на вода. Вчера гледах едно подобие на Романтиката- плоско дъно на вълни борд 30 сантиметра дали имаше 2.5 на 1.2 на око и се настаниха двама в нея и остана над водата борд 10-15 см. Имах чувството, че а се изкихал някой от тях и са потънали. Може и по-малка да беше дори за сам ми се струва, едва ли е подходяща освен за тихо време и само за захранване, но както казах - вкусове, а особено възможности различни.
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Дойде време малко да подновя темата.
Внимание: Следващото четиво съдържа текст и снимки неподходящи за тъщи и слабонервни съпруги.

Остава два грунда и боя два слоя поне отвън.Така малко припомняне: Лодката се планираше да се вози с бус и след коментарите на колегите, че истината е в голямото реших приблизителни размери около 3.5 -3.7 широка 1.4-1-5 и висока 0.5-0.6.
Размерите са спазени, но междувременно семейният съвет реши, че вместо да се влагат в близките пет-шест месеца около 700 лв. за съединител и в бъдеше не се знае колко буса да отпътува за шастливите ловни полета/пътни мрежи/.Също след разменени мниния с фосса на лични се отказах от подмоторната ниша,което промени и малко изгледа в носовата и кърмовата част.
Та сега за возене остава едно Клио и като гледам лодката колкото него.За колесар засега не може дори да се мечтае.Та ако не стане, явно ще се прави малко по-малка или ще я мъча някак си с помощ на познати.
Та след това отклонение по-конкретно.Нещата подредени като стойност на материал,тегло и трудност/време стоят така:
Шперплата се очертава от евтините неща.По тегло е по-малко от половината на готовата лодка, а ако се облича и два-три слоя стъклоплат може и една трета да е.Аз използвах буков 4 мм. за борта и брезов 7 мм. за дъно,обшивка на транеца и носа.Тук му е мястото да кажа, че ако ползвах брезов 4 мм. за всичко сигурно щх да спестя над 10 кг.Отделно направих двойна кърмова банка с отделение за непотопяемост 130 л. , носовата обшивка/палуба/ е 1 м. :150 л./, също можеше да е по-малка или да я няма.Реших да заложа на сигурността, а и по-късно имам намерение там да монтирам живарник с помпа.Не е за пренебрегване, че е по удобно при швартоване и пускане на котва, също слизане на брега може би.
Корпуса без банките и палубата, с усилванията по бортове и шпангоути е около 35- 40 кг. по предварителни разчети.С другите неща, бои и т.н. ще стигне около малко над 60 кг.Като казвам бои някой ще каже какво толкова колко ще натежи.
Площ за боядисване сигурно малко над 20 кв.м.Един слой боя е около 150 гр.м.кв.Необходими са два слоя грунд и два - три слоя боя поне.Ако се иска много добър външен вид и перфектна защита само лаковите слоеве достигат до 15-16.Забравих шпакловките/кит/.По препоръки на фирмите произвеждаши бои слоевете преди лаковите са около 15.Това за дървени нови съдове.Това за теглото.
Цената:
Отново шперплата е най-ниската инвестиция.Така че ако сгрешите по-добре направете нов детайл отколкото да се мъчите някак си да го поправите.Сигурно ще излезе по-евтино, а за по-лесно е сигурно.Летвите сигурно са около 30- 40 процента спрямо шперплата.Сравнявам спрямо неко като основна единица.Помощни материали като четки шкурки кърпи за бърсане,прахови маски и доста неща за които не се сещам в момента да кажем около 20 процента.Може и повече.Кит,боя разредител и грундове според наличните финанси.Може и да са няколко пъти над вложеното до сега.Епоксидна смола и стъклоплат надхвърлят основният корпус, според зависи от слоевете.При работа с епоксидни материали препоръчвам епоксиден кит.Аз си го правя от смола, талк и аеросил.Може да се ползва и готов.Не му знам цената.Боята от ниско бюджетен вариант е около 20 лв. опаковката 0.75 л. по-добри около 40 лв.,грунда и той някъде там.Специализираните/например интернешънъл им гледах сайта/ почистващ препарат/разредител около 50 лв.л., а бои до към 200 нещо ми се мота.По-горе дадох разхода.При това положение ако не е някаква супер лодка, вместо да ползвате такива бои по-добре си купете готова лодка.При полиестерните/имам предвид изработени само от полиестерен стъклоплат/първоначалните разходи за бои ги нямате, но след време ще се наложи да ги боядисате.Евтините бои вършат работа, но зависи от експлоатацията.Когато не са постоянно на вода са добро решение, е на няколко години ще се наложи пребоядисване, но предвид ниската цена на боята гълта повече време, отколкото средства.Това което се сещам на първо време.
Труд:
Може би трябваше да почна с необходимите инсрументи, но ще ги спомена тук.Ел.бормашина или винтоверт за завиване на винтове и дупки разни.Става и отвертка, но са доста винтовете.Задължително зеге много улеснява, не че не може да се отреже и с китайско трионче за два лева.Шлайфмашина.Биват вибрационни,ексцентрикови и лентови.Първите смъкват малко материал и са добри за финишни покрития.Най-много материал смъкват лентовите.Като че ли ексцентриковите-ротационни са най-универсални.Предвид стойността на лодката и улеснението, то машинки може за стотина лева да се сдобиете с китайски смъртници,както им казвам-зеге,виброшлайф и бормашина/или винтоверт.Тези машинки при пазене да не се насилват и да им се дава почивка издържат удивително много.При правенето на лодката няма кой знае какво натоварване.Добре е ако имате ръчно ренде или електрическо и едно право длето.Може и без тях.Много добра работа при шлайфането вършат едни приставки за бормашна или ъглошлайф.Сруват между 5 и 10 лв. и се слага шкурка във вид на кръг с дупка.Избирайте шкурки с твърда основа,въпреки че са по-скъпи.
Изрязване на ленти от шперплата малко по-широки от чертежите и залепването има за достигане на необходимата дължина ще ви отнеме малко време. Същият ден може да изрежете и сглобите шпангоугиге и транеца да стяга лепилото.На другият ден, след полимеризиране на лепилото разчертавате и изрязвате детайлите.Ако нямате опит режете 2-3 мм. извън очертанията и после с ренде и/или шлайфане докарвате до размер.Еднаквите детайли се стягат по двойки и се обработват едновремено.Сега се пробиват и отворите за стягането с тел или свински опашки.Аз ползвах такива и само на някои места където не прибираше добре и тел.
Ако остане време се залепват ивици стъклоплат между теловете отвън и отвътре.Забравих да спомена, че временно само с винтове се монтират на местата им транеца и един-два шпангоута, ако проекта налага може и да се сложи и някоя и друга разпънка между бортовете.Чака се стягането на смолата и на следващият ден се махат скобите и опашките се залепват следващите ленти стъклоплат.Първо се маже мастото със смола защото срязовете на шперплата поемат доста смола и има опасност сглобката да остане с малко лепило/суха/.От вътрешната страна се полага първо пласт от шпакловка за да придаде овалност на ръба.Става най-лесно с еднократните пластмасови лъжици.Веднага се слага един слой плат,последващият е с 2-3 см. по-широк и третият и той така.При тези операции корпуса се подпира да е хоризонтален и това се следи непрекъснато, както се проверяват диагоналите да са еднакви.Корпуса е все още доста подвижен.На следващият ден се обръща и операцията се повтаря и от вън. До тук би трябвало да ви отнеме 3-4 дена, ако работите само вечер малко повече.След втърдяване на лепилото се обръща отново и се монтират привалници,шпангоути окончателно,банки,обшивки, като пак се следят размерите.Следва обличане със стъклоплат,ако го правите,китване шкурене,китване,шкурене и така докато ви писне и бъдете сигурни, че още може.Следват грундиране и боядисване и евентуално лакиране.Разговора за боядисването и материалите си една голяма тема и хората опит да споделят материали и чалъми.Важното е да се чете какво пише на опаковката и да се следват препоръките на производителя.За добро покритие са нужни правилни подгрундове, грундове.Изчакване между слоевете.Някои матерали изискват шлайфане между отделните слоеве.Други не.Почистването от прах става с четка после прахосмукачка и почисващи кърпи.Почисващ препарат, като се дийства с две кърпи.Напръсква се препарата и с едната кърпа се разтърква, а с другата се обира.Кърпите не трябва да пускат влакна- има специализирани такива, както лепещи за обиране на прашинки.Правилото при шкурене за подготовка за боядисване е всяка следваща шкурка да не е по-голяма от 100 номера.Почвате например от 40 и през 60-80 номера стигате до 320-400.За матиране има скоч-брайт подобно е на гъбъта за съдове/с такава драскаща повърхност.Има видове и с две повърхности.Едната е за водно, а другата за сухо матиране.
Предпазни средства:
Медицински ръкавици.Сруват 10 ст. за чифт.При дозиране на отвърдители добре е да работите с предпазни очила, па било и слънчеви.От праховите маски съм доволен от тези на 3М с клапаните.Ако много държите може да си вземете и бояджийски гащиризон за еднократна употреба и да си го ползвате многократно.
Накрая искам да се извиня за допуснати правописни грешки.Обикновенно преглеждам и оправям където забележа неправилно ударени букви.
Внимание: Следващото четиво съдържа текст и снимки неподходящи за тъщи и слабонервни съпруги.

Остава два грунда и боя два слоя поне отвън.Така малко припомняне: Лодката се планираше да се вози с бус и след коментарите на колегите, че истината е в голямото реших приблизителни размери около 3.5 -3.7 широка 1.4-1-5 и висока 0.5-0.6.
Размерите са спазени, но междувременно семейният съвет реши, че вместо да се влагат в близките пет-шест месеца около 700 лв. за съединител и в бъдеше не се знае колко буса да отпътува за шастливите ловни полета/пътни мрежи/.Също след разменени мниния с фосса на лични се отказах от подмоторната ниша,което промени и малко изгледа в носовата и кърмовата част.
Та сега за возене остава едно Клио и като гледам лодката колкото него.За колесар засега не може дори да се мечтае.Та ако не стане, явно ще се прави малко по-малка или ще я мъча някак си с помощ на познати.
Та след това отклонение по-конкретно.Нещата подредени като стойност на материал,тегло и трудност/време стоят така:
Шперплата се очертава от евтините неща.По тегло е по-малко от половината на готовата лодка, а ако се облича и два-три слоя стъклоплат може и една трета да е.Аз използвах буков 4 мм. за борта и брезов 7 мм. за дъно,обшивка на транеца и носа.Тук му е мястото да кажа, че ако ползвах брезов 4 мм. за всичко сигурно щх да спестя над 10 кг.Отделно направих двойна кърмова банка с отделение за непотопяемост 130 л. , носовата обшивка/палуба/ е 1 м. :150 л./, също можеше да е по-малка или да я няма.Реших да заложа на сигурността, а и по-късно имам намерение там да монтирам живарник с помпа.Не е за пренебрегване, че е по удобно при швартоване и пускане на котва, също слизане на брега може би.
Корпуса без банките и палубата, с усилванията по бортове и шпангоути е около 35- 40 кг. по предварителни разчети.С другите неща, бои и т.н. ще стигне около малко над 60 кг.Като казвам бои някой ще каже какво толкова колко ще натежи.
Площ за боядисване сигурно малко над 20 кв.м.Един слой боя е около 150 гр.м.кв.Необходими са два слоя грунд и два - три слоя боя поне.Ако се иска много добър външен вид и перфектна защита само лаковите слоеве достигат до 15-16.Забравих шпакловките/кит/.По препоръки на фирмите произвеждаши бои слоевете преди лаковите са около 15.Това за дървени нови съдове.Това за теглото.
Цената:
Отново шперплата е най-ниската инвестиция.Така че ако сгрешите по-добре направете нов детайл отколкото да се мъчите някак си да го поправите.Сигурно ще излезе по-евтино, а за по-лесно е сигурно.Летвите сигурно са около 30- 40 процента спрямо шперплата.Сравнявам спрямо неко като основна единица.Помощни материали като четки шкурки кърпи за бърсане,прахови маски и доста неща за които не се сещам в момента да кажем около 20 процента.Може и повече.Кит,боя разредител и грундове според наличните финанси.Може и да са няколко пъти над вложеното до сега.Епоксидна смола и стъклоплат надхвърлят основният корпус, според зависи от слоевете.При работа с епоксидни материали препоръчвам епоксиден кит.Аз си го правя от смола, талк и аеросил.Може да се ползва и готов.Не му знам цената.Боята от ниско бюджетен вариант е около 20 лв. опаковката 0.75 л. по-добри около 40 лв.,грунда и той някъде там.Специализираните/например интернешънъл им гледах сайта/ почистващ препарат/разредител около 50 лв.л., а бои до към 200 нещо ми се мота.По-горе дадох разхода.При това положение ако не е някаква супер лодка, вместо да ползвате такива бои по-добре си купете готова лодка.При полиестерните/имам предвид изработени само от полиестерен стъклоплат/първоначалните разходи за бои ги нямате, но след време ще се наложи да ги боядисате.Евтините бои вършат работа, но зависи от експлоатацията.Когато не са постоянно на вода са добро решение, е на няколко години ще се наложи пребоядисване, но предвид ниската цена на боята гълта повече време, отколкото средства.Това което се сещам на първо време.
Труд:
Може би трябваше да почна с необходимите инсрументи, но ще ги спомена тук.Ел.бормашина или винтоверт за завиване на винтове и дупки разни.Става и отвертка, но са доста винтовете.Задължително зеге много улеснява, не че не може да се отреже и с китайско трионче за два лева.Шлайфмашина.Биват вибрационни,ексцентрикови и лентови.Първите смъкват малко материал и са добри за финишни покрития.Най-много материал смъкват лентовите.Като че ли ексцентриковите-ротационни са най-универсални.Предвид стойността на лодката и улеснението, то машинки може за стотина лева да се сдобиете с китайски смъртници,както им казвам-зеге,виброшлайф и бормашина/или винтоверт.Тези машинки при пазене да не се насилват и да им се дава почивка издържат удивително много.При правенето на лодката няма кой знае какво натоварване.Добре е ако имате ръчно ренде или електрическо и едно право длето.Може и без тях.Много добра работа при шлайфането вършат едни приставки за бормашна или ъглошлайф.Сруват между 5 и 10 лв. и се слага шкурка във вид на кръг с дупка.Избирайте шкурки с твърда основа,въпреки че са по-скъпи.
Изрязване на ленти от шперплата малко по-широки от чертежите и залепването има за достигане на необходимата дължина ще ви отнеме малко време. Същият ден може да изрежете и сглобите шпангоугиге и транеца да стяга лепилото.На другият ден, след полимеризиране на лепилото разчертавате и изрязвате детайлите.Ако нямате опит режете 2-3 мм. извън очертанията и после с ренде и/или шлайфане докарвате до размер.Еднаквите детайли се стягат по двойки и се обработват едновремено.Сега се пробиват и отворите за стягането с тел или свински опашки.Аз ползвах такива и само на някои места където не прибираше добре и тел.
Ако остане време се залепват ивици стъклоплат между теловете отвън и отвътре.Забравих да спомена, че временно само с винтове се монтират на местата им транеца и един-два шпангоута, ако проекта налага може и да се сложи и някоя и друга разпънка между бортовете.Чака се стягането на смолата и на следващият ден се махат скобите и опашките се залепват следващите ленти стъклоплат.Първо се маже мастото със смола защото срязовете на шперплата поемат доста смола и има опасност сглобката да остане с малко лепило/суха/.От вътрешната страна се полага първо пласт от шпакловка за да придаде овалност на ръба.Става най-лесно с еднократните пластмасови лъжици.Веднага се слага един слой плат,последващият е с 2-3 см. по-широк и третият и той така.При тези операции корпуса се подпира да е хоризонтален и това се следи непрекъснато, както се проверяват диагоналите да са еднакви.Корпуса е все още доста подвижен.На следващият ден се обръща и операцията се повтаря и от вън. До тук би трябвало да ви отнеме 3-4 дена, ако работите само вечер малко повече.След втърдяване на лепилото се обръща отново и се монтират привалници,шпангоути окончателно,банки,обшивки, като пак се следят размерите.Следва обличане със стъклоплат,ако го правите,китване шкурене,китване,шкурене и така докато ви писне и бъдете сигурни, че още може.Следват грундиране и боядисване и евентуално лакиране.Разговора за боядисването и материалите си една голяма тема и хората опит да споделят материали и чалъми.Важното е да се чете какво пише на опаковката и да се следват препоръките на производителя.За добро покритие са нужни правилни подгрундове, грундове.Изчакване между слоевете.Някои матерали изискват шлайфане между отделните слоеве.Други не.Почистването от прах става с четка после прахосмукачка и почисващи кърпи.Почисващ препарат, като се дийства с две кърпи.Напръсква се препарата и с едната кърпа се разтърква, а с другата се обира.Кърпите не трябва да пускат влакна- има специализирани такива, както лепещи за обиране на прашинки.Правилото при шкурене за подготовка за боядисване е всяка следваща шкурка да не е по-голяма от 100 номера.Почвате например от 40 и през 60-80 номера стигате до 320-400.За матиране има скоч-брайт подобно е на гъбъта за съдове/с такава драскаща повърхност.Има видове и с две повърхности.Едната е за водно, а другата за сухо матиране.
Предпазни средства:
Медицински ръкавици.Сруват 10 ст. за чифт.При дозиране на отвърдители добре е да работите с предпазни очила, па било и слънчеви.От праховите маски съм доволен от тези на 3М с клапаните.Ако много държите може да си вземете и бояджийски гащиризон за еднократна употреба и да си го ползвате многократно.
Накрая искам да се извиня за допуснати правописни грешки.Обикновенно преглеждам и оправям където забележа неправилно ударени букви.
- pezz
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Чет Сеп 30, 2010 9:29 pm
- Местоположение: гр.Твърдица
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Браво колега,много добре е станало.Ама наистина ли в апартамента я правиш?Как се справяш с всичкия прах и токсични изпарения от боите и смолите?Ако може качи още снимки.
Поздрави.

Поздрави.



ЗА ДОБРИЯ ШОФЬОР ЛОША КОЛА НЯМА
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Не, бе качих я само да я снимам щото заглавието такова.
Сега ме е яд,че трябва да я смъквам.Отвън не е боядисана.Остава само на епоксидна смола.Като се затопли времето ще се боядисва навън.Двамата с съпругата сме химици и сме свикнали на всякакви гадости.В института по едно време работих с една гадост която се пропиваше в кожата и косата и въпреки, че съм се изкъпал и сменил всички дрехи, околните, че и аз усещахме миризмата.Боята е суха на пипане след няколко часа и после въпреки постоянното проветряване се усеща остатъчна миризма на разтворители като се влезе в стаята.Тук чакам боята да набере твърдост, за да мога да я обърна и да сложа на дъното епоксидната смола и другото остава за на вън като се стопли времето.

- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
КАЯ написа:Не, бе качих я само да я снимам щото заглавието такова.Сега ме е яд,че трябва да я смъквам.
Хе,хе,ти верно си щурав,да я качиш в хола за едното снимане







Аз вчера си докарах от Италия Бостън със Сузуки 25кс 4т 2006 година.Бостъните изобщо не потъват,каквото и да става,а сега искам да го окича със всевъзможни подобрения за тролинг и кльонк,отделно,ще си спретна и легло в нея за лятото,да има къде да спя и да не опъвам палатки.Ще я снимам чак като кача всичко по нея и е готова за риболов



Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Вичев и на мен след като я направих започнаха да ми се въртят разни еретичнимисли, че по лесно и вероятно не много по-скъпо щеше да бъде ако си я бях докарал от някъде.Вероятно може и това да е бъдещ вариант.Харесва ми правенето.Сега ми се върти един проект за кану, но ще се прави по-близко до земята
Едно не ми харесва на тесните лодки, че като чели по-лесно се обръщат, но са по-леки за пренасяне.

Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
[quote="КАЯ"]Не, бе качих я само да я снимам щото заглавието такова.
Сега ме е яд,че трябва да я смъквам.......Двамата с съпругата сме химици и сме свикнали на всякакви гадости....
Явно прекомерния допир с опасни вещества си е казал думата
Лодката е станала чудесна и идета за живарника е добра
и много риби да поплуват там. 






Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Благодаря за пожеланието.Сега обмислам различни начини за опресняването на водата в живарника.С помпа ще трябва и акумулатор.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 301
- Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 11:15 pm
- Местоположение: Берковица,Монтана
- Обратна връзка:
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
Кая,
сега се сетих!Ти си изплагиатсвал името на темата от едно руско списание.
Браво за лодката!
сега се сетих!Ти си изплагиатсвал името на темата от едно руско списание.
Браво за лодката!

http://www.bashribar.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
КАЯ относно помпичката, ако имаш възможност виж в някой зоомагазин там се продават помпи за аквариуми. Те са с добри параметри и евентуално може да намериш нещо подходящо, на повечето от тях пише 220 в, но предполагам са с адаптор и повечето са на 12в след адаптора и така ще имаш помпа за живарника. 

Re: Самострой-лодка на 6-ти етаж
complast,
почти я изплагиатствах.Там беше на 5-ти, ако не се лъжа.
biboin, имам за аквариума си, но си е на 220.Навремето доста търсих да ми седят живи рибките докато ги превозвам.Някакъв на птичия пазар на Подуене правил, но така и не го потърсих, щото не ми хареса цената която ми казаха.Моята за рибките не съм я разглобявал да видя дали има вътре нещо като зарядните за намаляване на волтажа, но не ми се вярва да я усложняват.За каякарите има някакви помпи, но още не съм се заел сериозно с този въпрос.
почти я изплагиатствах.Там беше на 5-ти, ако не се лъжа.

biboin, имам за аквариума си, но си е на 220.Навремето доста търсих да ми седят живи рибките докато ги превозвам.Някакъв на птичия пазар на Подуене правил, но така и не го потърсих, щото не ми хареса цената която ми казаха.Моята за рибките не съм я разглобявал да видя дали има вътре нещо като зарядните за намаляване на волтажа, но не ми се вярва да я усложняват.За каякарите има някакви помпи, но още не съм се заел сериозно с този въпрос.