Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Специализиран риболов
Тролинг
naRiba.com

Форум




Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Модератор: bobopeli
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 2753
- Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:59 pm
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Само искам да спомена как на един мой приятел се прости със монолитна пръчка Шекспир и мулти Джаксън за броени
секунди,барабар със част от борда на стъклопастова лодка заедно със стойката,да отбележа че влакното беше плетено
0.80 за 93кг. Просто изпусна шанса на живота си и това едва ли ще се повтори в близките 10год.
За тролинга няма компромис защото не се занае знае лисе.
секунди,барабар със част от борда на стъклопастова лодка заедно със стойката,да отбележа че влакното беше плетено
0.80 за 93кг. Просто изпусна шанса на живота си и това едва ли ще се повтори в близките 10год.
За тролинга няма компромис защото не се занае знае лисе.

- GODzillata
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 16393
- Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 11:12 am
- Местоположение: Outta space
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Днес момъкът, с който ловяхме от лодката, същото се прости с пръта си...също беше с плетеняк. 

На риба - като на война! Fish'n'chicks!
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...

Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...

-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Не може да бъде!
Ще ме побъркате!
Защо затегате авансите?Това са грешки на тролингиста,рибата не е виновна!Жалко,че вместо да ви гледам рибите,треа да се ядосвам,все едно на мене се е случило!Разтреперих се от яд-дигнах адреналина! 



- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
при затегнат аванс, първият пън и въдицата е зад борда... особено с толкова яки влакна... ползвайте аванса на макарата ако е удар от риба при затегнат аванс може и куката да се изправи, и устата на рибата да се разпори... не става...
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Абе,вие не четете ли какво се пише бре
Обяснявам ви че се борих достатъчно дълго с рибата и тръгна да си излиза нагоре а аз понеже като го понапънах малко се отви още аванс и реших леко да го натегна.Е,понатегнах го малко и като се обърна и тръгна надоло и същевременно като удари с опашката и стана - прас и ми причерня
Аванса ми винаги е направен в зависимост от дебелината на конеца и постоянно го проверявам след всяка бяла риба и така.Просто подцених рибат която бях закачил.Е,втори път няма да се случи,но пък с тези отпуснати аванси,на два пъти /единиа на Ивайловград а друтия на Кърджали / миналата година си отидоха два,даже и не разбрах колко са големи но заради специфичните им удари с опашката по конеца разбрах че е сом.Айде с здраве и ме оставете да си ближа раните.Тази година ще видим за какво става въпрос и дали съм си взел поука от предишните случки










Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Колеги здравейте!Интересува ме до колко конски сили трябва да бъде мотора за да бъде влаченето нормално и да не се товари мотора.Благодаря ви.С една дума с 8 -10 к.с възможно ли е ? 

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Какво имаш предвид да се товари, мотора на лодката зависи от самата лодка, преди 10 години тролех с двутактов 3,5 коня, сега с четиритакто 40 к.с. и все си е добре. За тролене лодката трябва да е на първо място максимално удобна, щот много време си вътре, ядеш, пиеш, дремеш, други физиологични нужди, па токувиж и риби фанеш, може и влакно да позаплетеш, ако ти е просторно в язовира се разплита по-лесно, при рязко сговнясване на времето се прибираш бързо или нети пука от вълните та идеята е лодката да е малко по-големичка. От тук вече и мотора. С цел икономия на първоначална инвестиция някои колеги предпочитат мощен двутактов мотор и малък четиритактов за влачене - варянта си е работещ, малкия мотор си цъка с около 1000 оборота и лодката се управлява с големия-играе ролята на румпел, малко е неудобно, че за изключване от скорост трябва да се пресягаш ма какво толкоз. По-добрия вариянт си е един четиритактов мотор, вече са доста икономични и когато са с повече от един цилиндър мъркат като коте. Харчат малко повече от малките, но по мои груби изчисления при моето тролене ще спестя пари от гориво за поне пет години в смисъл между варянтите да се троли с до 6к.с. или 40к.с. Та въпроса е по-скоро финансов. Да се троли с двутактови машини вече е отживелица.
Надявам се да съм бил полезен, ако кажеш каква ти е лодката ще съм и по-полезен, Успех!
Надявам се да съм бил полезен, ако кажеш каква ти е лодката ще съм и по-полезен, Успех!
Акъл и да нямаш, може да дадеш !!!!!!!
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Дааа,принципно няма значение колко е голям двигателя.Хората троял с двигатели от 2.5 да 70-80кс и така.Както каза Тошко,разликата е в горивото което консумират двигателите.Що се отнася до бързинта на придвижване,с единия пътуваш както навремето идваше уволнението с Валяк от Малко Търново а с големия се изнасяш като совалка при всички обстоятелства.Що се отнася до товаренето на двигателя,просто няма такова,каквато и да е лодката !!! Тролинга се прави на бавни обороти и двигателя няма как да се товари.Така че,няма значение на каква лодка какъв двигател ще се сложи,просто всеки троли с това,което може да си сложи на транеца !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
а ние с ел двигател и 3 м лодка
, общо взето връзваме лодката на буксир за катерчето ни то е с 60коня 2т , закарваме я на избраното от нас място и започваме да си влачим на около 200 -300м от катера на който естествено има хора и при нужда за 2 мин е при нас ( говоря за язовир) за съжаление катерчето не може да подържа по ниска скорост от 6км/час по GPS ( пък и е доста лакомо) и не е много удобно тъй като е високо

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Колеги благодаря ви.Тоше за товаренето на мотора имам предвид малките обороти с които се троли.Все едно кола с 5-скорости да караш на 1-ва с часове.Лодката ми е 3.20 на 1.40 пластмасова,седалките са 3 въздушни балона немска.До сега я карах с "Ветерок-8" и час-час и половина и цапа свещи,след което следва почистване и тръгване отново до следващите 2-часа.Решил съм да го сменя с "ХОНДА-10к.с. какво ти е мнението-- и на Вас колеги.Благодаря.
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Проблем би могло да има само със старите двутактови мотори, които цапат свещи при продължителна работа, а новите четиритактови си работят почти на празен ход и няма проблеми.
Аз бих се насочил към два варянта - 1. Малък мотор 2,5 к.с. за бавно придвижване и тролинг или както казвам аз локален риболов е идеален, лек и определено по удобен за превоз, евтин и търсен, ако нети допадне го пордаваш бързо с малка загуба, доста се използва вече, върши същата работа и като 4, 6, 8к.с. с единствен недостатък, че е 1 цилиндър и е малко шумен, докато 6 и 8 коня и нагоре са 2 цилиндъра и мъркат. Среден варянт неси заслужава щото ще усетиш някъв ефект само ако си сам в лодката. Варянт 2 е 15к.с. с който ще постигнеш ефекта на малкия мотор и ще ти е по-тихо и приятно, при нужда дори и с двама лодката ще лети и можеш да риболовстваш в доста по-голям периметър, разхода на гориво него коментирам, щот е минимална при тролинг. Във всеки случай аз бих го предпочел и рано или късно и ти, колкото по-рано толкова по-добре.
Да не забравяме и неудобствата тежичък сие и ако го сваляш и качваш на всеки риболов си е зор и естествено цената.
Поздрав!
Аз бих се насочил към два варянта - 1. Малък мотор 2,5 к.с. за бавно придвижване и тролинг или както казвам аз локален риболов е идеален, лек и определено по удобен за превоз, евтин и търсен, ако нети допадне го пордаваш бързо с малка загуба, доста се използва вече, върши същата работа и като 4, 6, 8к.с. с единствен недостатък, че е 1 цилиндър и е малко шумен, докато 6 и 8 коня и нагоре са 2 цилиндъра и мъркат. Среден варянт неси заслужава щото ще усетиш някъв ефект само ако си сам в лодката. Варянт 2 е 15к.с. с който ще постигнеш ефекта на малкия мотор и ще ти е по-тихо и приятно, при нужда дори и с двама лодката ще лети и можеш да риболовстваш в доста по-голям периметър, разхода на гориво него коментирам, щот е минимална при тролинг. Във всеки случай аз бих го предпочел и рано или късно и ти, колкото по-рано толкова по-добре.
Да не забравяме и неудобствата тежичък сие и ако го сваляш и качваш на всеки риболов си е зор и естествено цената.
Поздрав!
Акъл и да нямаш, може да дадеш !!!!!!!
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Марко,лодката ми е лека и 2-ма я носим.С 8к.с.на глисаж нямя проблем и смятам че над 10к.с.ще и дойде повече,кажи си мнението.Мерси.
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Ми ако е в повече може да караш по-бавно, ма ако не стига? 

Акъл и да нямаш, може да дадеш !!!!!!!
Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Ами то винаги не стига за малко 

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга
Пише,че темата не съществуваMarco Polo написа:ТУК е говорено за глисажа, прочети темата.